Lood vrij wild: waar te verkrijgen?
Moderator: Lizzy
- pearlsofpassion
- Moderator
Re: Lood vrij wild: waar te verkrijgen?
Als je het echt wil weten, kan je ook zo'n toestelletje kopen dat hagel opspoort in je vlees.
Even eroverheen gaan en het wijst je de kogels aan zodat je ze eruit kan halen.
Als je dan echt zo zeker wil zijn, kost het je gewoon wat extra werk.
Maar dat is toch een heel sterke magneet en die werkt dan niet bij loodhagel.pearlsofpassion schreef: Als je het echt wil weten, kan je ook zo'n toestelletje kopen dat hagel opspoort in je vlees.
Dat ik zelf zie of er hagel in zit en zo ja of dat lood of ijzer ispike schreef:
Wat bedoel je hiermee?
En wat staat er op jouw wild vermeld?
Wat bedoel je met wat er op mijn wild staat?
Op het moment krijgt ze alleen wild uit NL of geen wild.
Je schrijft dat je alleen wild koopt als specifiek vermeld wordt dat het uit een bepaald land komt. Dus wat ik bedoel is: Wat staat er dan op dat jij er zeker van bent dat het inderdaad uit dat land komt.Roosj schreef:)
Wat bedoel je met wat er op mijn wild staat?
'geschoten in NL' 'Nederlands wild' etc.pike schreef: Je schrijft dat je alleen wild koopt als specifiek vermeld wordt dat het uit een bepaald land komt. Dus wat ik bedoel is: Wat staat er dan op dat jij er zeker van bent dat het inderdaad uit dat land komt.
Oh juist. Ik heb dat hier nog nooit ergens op zien staan.Roosj schreef: 'geschoten in NL' 'Nederlands wild' etc.
Het staat niet op het vlees hoor, maar op de site waar ik het dan kooppike schreef: Oh juist. Ik heb dat hier nog nooit ergens op zien staan.
-
jagende_jurgen
- 1-ster

hee ik ben zelf jagerRoosj schreef: Hoi,
Ik ben nu al een aantal keren lood kogels tegen gekomen in de BARF producten van mijn hond. Ondanks mijn controle, heeft ze in 10 weken tijd zelf ook 1x een lood kogeltje laten liggen. Ze is en schrokkert, dus wie zegt dat ze ze niet alsnog opeet?
Lood is natuurlijk zeer giftig en bij het schieten versplinterd dat lood ook. Het verwijderen van 1 lood kogeltje zegt dus niets over de hoeveelheid lood dat achter blijft.
Het is toch een punt waar ik me zorgen om maak.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie denken over het voeren van met lood geschoten wild en of jullie verkooppunten weten die wilde konijn karkassen verkopen of bevleeste wilde haas karkassen (minimaal 50% vlees) die absoluut niet afgeschoten worden met lood?
Gr.
In nl word er niet me lood geschoten
het is bismut of gewoon staal hagel
Veel wild kom uit Engeland of Schotland daar schieten ze wel met lood
Heb dit al veel aan gegeven maar dan luister niemand
Als je wild zonder lood wil kan ik je het leveren tuurlijk zijn mijn prijzen anders en niet in grote aantalle tekoop
jagende_jurgen schreef: hee ik ben zelf jager
In nl word er niet me lood geschoten
het is bismut of gewoon staal hagel
Veel wild kom uit Engeland of Schotland daar schieten ze wel met lood
Heb dit al veel aan gegeven maar dan luister niemand
Als je wild zonder lood wil kan ik je het leveren tuurlijk zijn mijn prijzen anders en niet in grote aantalle tekoop
Ik had al een hele tijd terug contact met je
Maar ik heb nu goede adressen.
Toch super bedankt!
Ik wil hier nog even op reageren. Ik heb zojuist bosduifkarkas gegeven aan mijn hond, er viel 1 hageltje uit, ik testen, en ja hoor...het is weer lood. Erg jammer..
Hoe test je dat dan?
Met lood kan je schrijven, je kan het zo doorknippen en het is niet magnetisch
Hoe moet ik dat schrijven zien? Een potlood bijv. bevat geen lood maar grafiet. Als ik google op schrijven met lood dan vind ik niksNoël schreef: Met lood kan je schrijven, je kan het zo doorknippen en het is niet magnetisch
Zink is ook niet magnetisch en kan je ook knippen of zagen. Kan ook mee op duiven gejaagd worden. Misschien kan je daar dan ook mee schrijven?
Hoe steekhoudend is dus je test?
Ik denk wel dat duiven veelal geïmporteerd worden dus dan is de kans op loodhagel groot.
Waar je ook op kan letten: De soortnaam bosduif bestaat bij ons niet. In Nederland én in het buitenland wordt gejaagd op de Houtduif. Het gebruik door een leverancier van de naam bosduif wijst er al op dat de duiven hoogstwaarschijnlijk zijn geïmporteerd. Ze worden dan fout vertaald: In het Engels heten Houtduiven namelijk Wood pigeon. En in Groot-Brittanië wordt nog met lood geschoten.
Staalhagel is wel magnetisch.. al de rest niet.
Bosduif is gewoon houtduif....
En verder, ik blijf erbij, als je zeker wil zijn dat geen lood in het vlees hebt moet je geen wild voeren. Overal mag met lood geschoten worden muv Vlaanderen en Nederland. Lood heeft veel voordelen; dodelijker, minder schade aan het wildbraad, goedkoper...dus...het meeste wild zal lood bevatten.
*gaat weer verder met de hazenpeper, met loodgeschoten*
Bosduif is gewoon houtduif....
En verder, ik blijf erbij, als je zeker wil zijn dat geen lood in het vlees hebt moet je geen wild voeren. Overal mag met lood geschoten worden muv Vlaanderen en Nederland. Lood heeft veel voordelen; dodelijker, minder schade aan het wildbraad, goedkoper...dus...het meeste wild zal lood bevatten.
*gaat weer verder met de hazenpeper, met loodgeschoten*
Met bismut kan dit ook is ook een zachtmetaal is niet tot heel licht magnetisch , verder zal je niet snel de verschillen opvallen.Noël schreef: Met lood kan je schrijven, je kan het zo doorknippen en het is niet magnetisch