het grote Juice/Jason Vale topic/daar gaan we weer.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: het grote Juice/Jason Vale topic/daar gaan we weer.
Lekker ellen! Hier vanavond spaghetti bij de papa en mama. Beetje stout, maar moet een kunnen.
-
Antonia
- 5-sterren

Wat is er fout aan spaghetti?hannabelgje schreef: Lekker ellen! Hier vanavond spaghetti bij de papa en mama. Beetje stout, maar moet een kunnen.
-
hannabelgje
- 5-sterren

De gerafineerde koolhydraten in de vorm van pasta.
-
Antonia
- 5-sterren

Volkoren pasta is niet geraffineerd. Of gebruikt jouw mams geen volkoren pasta?hannabelgje schreef: De gerafineerde koolhydraten in de vorm van pasta.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Nee dat lusten ze niet.
en pasta is te allen tijden geraffineerd.. meel - deeg - pastaAntonia schreef: Volkoren pasta is niet geraffineerd. Of gebruikt jouw mams geen volkoren pasta?
maar op zijn tijd mag dat best eens.. als je basis goed is kan je lichaam dat ook verwerken zonder heftige reacties
- EllenL
- 5-sterren

- Contacteer:
Pasta is altijd bewerkt, maar toch niet geraffineerd? Raffineren betekend volgens mij dat je vanuit één product gaat splitsen in, bijv. witte bloem en tarwe zemelen, of vanuit ruwe olie naar lpg, benzine, bitumen, ... (heb ooit nog stage gelopen op een raffinaderijDeesje schreef: en pasta is te allen tijden geraffineerd.. meel - deeg - pastawaarbij inderdaad volkorenmeel iets minder akelig is maar ook volkorenmeel is niet ideaal (zeker niet na het kookproces enz) het werkt gigantisch door op je suikerspiegel en je hormoonhuishouding..
maar op zijn tijd mag dat best eens.. als je basis goed is kan je lichaam dat ook verwerken zonder heftige reacties![]()
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ontbijt een blood builder, superjuice voor mee naar school en ook een snackreepje en als lunch het verse soepje van school. Avondeten was bloemkoolnasi met een gebakken eitje en saté.
Na een sap weekje van 5 dagen, waarin ik overigens wegens kl*te nieuws gezondigd heb, toch nog -2 kg. 
Mijn ervaring is dat het ook wegblijft bij mij als ik niks geks doe he. En ach ja wegens zondigen doe ik nog maar een 3,5 dagje komende week. Ik voelde me voor de rest nl best wel erg goed.
Mijn ervaring is dat het ook wegblijft bij mij als ik niks geks doe he. En ach ja wegens zondigen doe ik nog maar een 3,5 dagje komende week. Ik voelde me voor de rest nl best wel erg goed.
- EllenL
- 5-sterren

- Contacteer:
Vanmorgen slechte start... ik had nog 1 avocado in de koelkast liggen, was de laatste van de 4 eetrijpe avocado's die ik nog had.. blijkt dat hij nog helemaal niet rijp is, grrrr, dus bloodbuilder met stukjes, echt niet fijn 
Had ik hem nou maar buiten de koelkast bewaard!!
Had ik hem nou maar buiten de koelkast bewaard!!
ik bewaar ze altijd buiten de koelkast totdat ze zacht zijn, dan gaan ze in de koelkast.
Nee met die stukjes krijg je niet dat romige wat het nou juist zo lekker maakt.
Nee met die stukjes krijg je niet dat romige wat het nou juist zo lekker maakt.
- EllenL
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik had er in ieder geval een paar al zo zacht gekocht dat ze echt wel in de koelkast moesten... maar deze ene was blijkbaar de uitzondering 
-
hannabelgje
- 5-sterren

Even dit topic weer wat leven inblazen. Hoe gaat het met iedereen? Hier was ik weer een paar weken juicemoe, maar sinds gisteren de draad weer opgepakt. Helaas geen avocado's in huis dus ik heb de passion for juicemaster gemaakt. Vandaag doen we die nog een keer en morgen maak ik dan denk ik sap met sinaasappels, banaan en gember. En dan weer zorgen dat er weer avocado's in huis zijn.
Zijn er hier trouwens mensen die een slowjuicer gebruiken?
Zijn er hier trouwens mensen die een slowjuicer gebruiken?
-
Antonia
- 5-sterren

Ik merk dat het met een krappe beurs lastig is om gezond te blijven eten, daardoor gaat het hier met vallen en opstaan.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Helemaal mee eens Antonia. Brood met beleg is toch de goedkoopste oplossing. Ik porobeer dan veel van mijn groenten en fruit bij de Lidl te kopen. Dat scheelt toch weer wat.