Mijn honden komen niet aan met KVV

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Mijn honden komen niet aan met KVV

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Iiieeew Marina, afschuwelijk om te zien! Tohakodi, niet geven hoor! :nerves:

Lillebill, is barfen een optie voor je? Of in ieder geval af en toe barf toevoegen aan de kvv van je hondjes? Kvv sjeest door het hondenlijf heen omdat het allemaal al fijngemalen is en het lichaam er niet hard voor hoeft te werken om het te verteren. Ik weet niet of het zo werkt, maar ik zou me kunnen voorstellen dat daar ook de grotere hoeveelheid poep vandaan komt - gewoon omdat je honden razendsnel verteren. En dan kan het lichaam natuurlijk ook niet alle voedingsstoffen opnemen, als het daarvoor de tijd niet krijgt. Nogmaals, ik weet niet of het zo werkt, maar ik vind het zelf wel logisch klinken.

Grotere stukken moeten door het lichaam zelf worden kleingemaakt, dat duurt dus langer, het voedsel blijft langer in het lichaam en het lichaam heeft de tijd alle voedingsstoffen eruit te halen. Je zou het allicht kunnen proberen?
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ChantalKrijn »

[quote="Lillebill"]
Gaat hij niet overdreven veel poepen dan? Alsof ze het extra vlees niet opnemen..
welke kvv soort geef jij?
Dat is wat hier gebeurd als ik meer ga voeren.
[/quote]

Sorry, ik geef geen kvv, maar BARF. Overdreven veel poepen niet, maar wel vaker als op zijn 600-1000 gram. Maar dat is ook niet zo gek natuurlijk haha
Lillebill
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lillebill »

[quote="Anne in Duitsland"]
Iiieeew Marina, afschuwelijk om te zien! Tohakodi, niet geven hoor! :nerves:

Lillebill, is barfen een optie voor je? Of in ieder geval af en toe barf toevoegen aan de kvv van je hondjes? Kvv sjeest door het hondenlijf heen omdat het allemaal al fijngemalen is en het lichaam er niet hard voor hoeft te werken om het te verteren. Ik weet niet of het zo werkt, maar ik zou me kunnen voorstellen dat daar ook de grotere hoeveelheid poep vandaan komt - gewoon omdat je honden razendsnel verteren. En dan kan het lichaam natuurlijk ook niet alle voedingsstoffen opnemen, als het daarvoor de tijd niet krijgt. Nogmaals, ik weet niet of het zo werkt, maar ik vind het zelf wel logisch klinken.

Grotere stukken moeten door het lichaam zelf worden kleingemaakt, dat duurt dus langer, het voedsel blijft langer in het lichaam en het lichaam heeft de tijd alle voedingsstoffen eruit te halen. Je zou het allicht kunnen proberen?
[/quote]

Het klinkt inderdaad heel logisch... Ik wil het zeker in overweging nemen om te gaan Barfen. Ik zal mij daar dan alleen even meer in moeten gaan verdiepen..
Ik geef nu wel is kippennekjes enz erbij gewoon voor de lekker..

Een Ibicenco fokker in Nederland adviseerde mij om als extra ongeschoonde pens te geven om aan te komen.. Zal dat wat zijn??
tohakodi
1-ster
1-ster

Bericht door tohakodi »

Dank voor de adviezen...ook wat betreft de mergpijpjes.
Ter geruststelling,Noeke krijgt alleen zoiets als ik thuis en dus in de buurt ben.

Zojuist pas las ik in een bericht van de Barfplaats-beheerder dat het gebruikelijk is je even voor te stellen.
Bij deze dan ; mijn naam is ton,61 jaar en sinds ruim een half jaar heb ik een hond. Het is een (bastaard-?)basenji.
Noeke is net 4 en komt uit het asiel van Tilburg. Het dier is afgestaan.
Noeke is geen makkelijk hondje maar erg lief,vooral IN huis.  Daarbuiten meent-ie nogal snel dat ik verdedigd moet
worden tegen passanten die dichtbij komen. Houdt erg van contact met andere honden,maar is erg springerig.
Honden schrikken soms. Een handicap is ook z'n reisziekte. En loslaten is vanwege zijn jachtinstict ook niet mogelijk.
Desondanks....een fijn hondje. Meefietsen gaat ook prima.

Groet    ton
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Welkom Ton, maar die mergpijp om de onderkaak kan ook gebeuren onder je neus hoor, echt please niet meer geven bloedlink ook voor de tanden.
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

[quote="tohakodi"].  Maar toch,ondanks vier-tot vijfhondert gr. vlees per dag en een bakje yoghurt etc,
dat dalend gewicht.  [/quote]

Welkom.
Tja, als ze afvallen krijgen ze dus te weinig en moet je meer gaan voeren, of vetter gaan voeren !
Ik heb ene border collie van 16,5 kilo en zij heeft tijden lang 800 gram per dag gegeten en daar deed ze het goed op.
Ik heb een windhond, die eet in de zomer 400 gram, en nu het kouder wordt heeft ze bijna een kilo per dag nodig... dat betekend dat ik gewoon goed naar haar moet kijken en daar haar eten op af stemmen. Tuurlijk zijn er richtlijnen, maar geen enkele hond is hetzelfde !
Ik heb ook 2 honden die heel erg weinig eten, als ik hun teveel geef worden ze dik.... die zijn weleens jaloers als ze de volle bakken van die andere 2 zien ;)
tohakodi
1-ster
1-ster

Bericht door tohakodi »

Oké Marina...ik ben overtuigd,ik zal geen mergpijp meer geven.
Maar schapenkop?  Hoe kom ik daar nou aan?
Rauw of gekookt?  Er is nog veel te leren.

Groet  Ton
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Alles rauw! Nooit gekookt!  :)
Degomeat heeft ze, weet ik. Islamitische slagers ook(vaak? even navragen  ;) )
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

[quote="tohakodi"]
Oké Marina...ik ben overtuigd,ik zal geen mergpijp meer geven.
Maar schapenkop?  Hoe kom ik daar nou aan?
Rauw of gekookt?  Er is nog veel te leren.

Groet  Ton
[/quote]

thanks!!
Zoals mijn voorganger al zegt alles rauw, niks koken. Hoe je aan een schapenkop kunt komen geen idee :-\ misschien in de barfhoek bij vraag en aanbod kijken? een flink karkas van eend, konijn, plus kop of fazant is ook al lekker kluifwerk. Of gewoon een lap pens... daar knagen ze hun tanden ook goed schoon op.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Eerlijk gezegd vind ik een schapenkop ook aan de grote en harde kant. Harder dan een lamskop zou ik niet gaan. (Oké, da's gelogen, ik heb mijn honden afgelopen zomer een verse elandenschedel voorgezet, maar daar zit ik dan ook als een havik bij te kijken om ervoor te zorgen dat ze alleen het vlees eraf scheuren!)
Lillebill
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lillebill »

hahah grappig dat een topic zo ineens een heel ander onderwerp krijgt..
Maar om even terug te komen op het onderwerp... Ik hoorde van een Ibicenco fokker dat ongeschoondepens een dikmaker zou zijn. zij geeft dat haar honden om op gewicht te blijven. Wat zijn jullie ervaringen hiermee??
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Hier krijgen ze hun gewone pensportie per week. Soms iets ruim, omdat ik de indruk heb, dat pens niet zo veel doet.
Een ruime portie spiervlees werkt volgens mij heel anders.
Waarom probeer je het niet eens gewoon? Mijn idee is het niet, omdat je een andere verhouding krijgt.
Je merkt dan ook gelijk, of ze een grotere portie aan kunnen, of dat het er doorheen stroomt.
Er is toch weinig tegen om eens de proef op de som te nemen. Je krijgt een andere verhouding, maar als je dat niet erg vindt gewoon proberen.
Eerst de pens vinden dan dan voeren.
Heb je zo antwoord genoeg?

Hanny
Lillebill
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lillebill »

Ja ik kan het altijd proberen maar wou de ervaringen van andere weten.
bedankt voor je info inelkgeval
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Veel meer pens geven, dan de barfmethode adviseert, wordt waarschijnlijk niet gedaan.
De vraag hier stellen zal dus geen antwoord geven.
Ik heb ook geen idee, waar je die vraag dan kunt stellen,  gewoon proberen, als je het wilt.

Hanny

Plaats reactie