Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

in totaal al 18 van de 30 knoflookpunten boven de grond  :P :P :P
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Gaat goed daar!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Mijn spaghettipompoen geslacht. Ik heb de zaadjes bewaart maar wat moet ik ermee doen nu? Ik wil ze komend jaar proberen te zaaien. Oh en als er mensen zaadjes willen ervan dan roep ff, ik heb er heul veul nu.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

hannabelgje schreef: Mijn spaghettipompoen geslacht. Ik heb de zaadjes bewaart maar wat moet ik ermee doen nu? Ik wil ze komend jaar proberen te zaaien. Oh en als er mensen zaadjes willen ervan dan roep ff, ik heb er heul veul nu.
Zaadjes drogen op stukje wcpapier en na een weekje in een plastic zakje doen en bewaren bij je andere groentezaadjes. Ergens in april (gok ik) zaaien voor het komende seizoen  :)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Weet iemand of je rode bes moet snoeien en hoe?
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

hannabelgje schreef: Mijn spaghettipompoen geslacht. Ik heb de zaadjes bewaart maar wat moet ik ermee doen nu? Ik wil ze komend jaar proberen te zaaien. Oh en als er mensen zaadjes willen ervan dan roep ff, ik heb er heul veul nu.
Je kan de pompoenzaden door je groentemix voor je hond doen ;) Het schijnt te helpen tegen wormen..
berenboot
5-sterren
5-sterren

Bericht door berenboot »

Jantina schreef: Weet iemand of je rode bes moet snoeien en hoe?
:biggrin2:
berenboot
5-sterren
5-sterren

Bericht door berenboot »

nou, als je over hebt, dan zou ik graag wat van je overnemen!  :D Ik ken deze soort nl nog niet dus ben zeer nieuwsgierig!
berenboot
5-sterren
5-sterren

Bericht door berenboot »

Nynke schreef: in totaal al 18 van de 30 knoflookpunten boven de grond  :P :P :P
:thumbup:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

newfies schreef: nou, als je over hebt, dan zou ik graag wat van je overnemen!  :D Ik ken deze soort nl nog niet dus ben zeer nieuwsgierig!
Het is een gekochte pompoen dus ik weet niet wat er uit de zaden komt natuurlijk.
berenboot
5-sterren
5-sterren

Bericht door berenboot »

hannabelgje schreef: Het is een gekochte pompoen dus ik weet niet wat er uit de zaden komt natuurlijk.
oeps, hele late reactie... :shy: ... Als je nog wat zaadjes over zou hebben, dan neem ik ze graag van je over. Ben wel in voor een experiment  :biggrin2:

Inmiddels ben ik weer begonnen met de planning voor het komende moestuinseizoen. Overdenken wat afgelopen seizoen goed ging en wat ik wegens uitblijven van resultaat/slechte opbrengt niet meer in de moestuin ga zetten.
Dan moet ik nog gaan bedenken wat ik waar ga zaaien/planten en wat elkaar zou kunnen opvolgen.  Weer een flink gepuzzel.

Hoe is het bij jullie? Is er al iemand weer begonnen met nieuwe planen en welke zaadjes gaan wanneer als eerste de grond in?
Marielle1988
2-sterren
2-sterren

Bericht door Marielle1988 »

newfies schreef: Hoe is het bij jullie? Is er al iemand weer begonnen met nieuwe planen en welke zaadjes gaan wanneer als eerste de grond in?
Ja, ik!  :biggrin2: :D
De planning is al klaar, de tekening gemaakt en het "boodschappenlijstje" met de te bestellen zaden ligt al klaar. Verder is het nog een enorme bende in de tuin, de vorige huurder was zo vriendelijk geweest om niet alles weg te halen inclusief de groente niet. (die heb ik er dus maar uitgehaald, wel in overleg met het bestuur. Dat leverde nogal wat groente op voor in de vriezer).

Verder heb ik paps de opdracht gegeven om een klaphek voor mij te maken, daar gaat ie deze weken mee aan de gang. Daarna is het palen plaatsen, omheinen en de grond omspitten. Kom maar op met het mooie weer!  8)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Het is nu prachtig weer Marielle !! 8) 

Binnenkort ga ik prei voorzaaien binnen, heb nog een paar zaadjes liggen. Verder nog niks in de planning, maar de meeste knofloken staan wel boven en ik heb nog andijvie en boerenkool in de tuin staan, die staan daar nog prima  :)
Marielle1988
2-sterren
2-sterren

Bericht door Marielle1988 »

Het was vandaag hier wel slecht. Vanaf 12 uur hier regen en het waait nu hard, wat het niet echt aangenaam maakt buiten  :-\
Ik wil eigenlijk wachten totdat de vorst geweest is en het mooie weer begint omdat anders de grond bevroren is en als je bevroren grond onderspit en het smelt daarna weer, dan slipt de grond dicht. Dan heb je minder lucht in de grond zitten wat slechter is voor de bodemkwaliteit. En omdat ik niet weet hoe het zit met slakken op het complex, wacht ik liever tot na de vorst. Anders heb ik straks allemaal eitjes onder gespit en volgend jaar een slakkeninvasie.... ;)

Maar het kriebelt wel ontzettend! Helemaal nu het tuinplan klaar is en het bestellijstje met zaden gemaakt is  ::)
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Moestuin nog niks gedaan, gaat wel wat anders ingericht worden dit jaar. Meneer -A- heeft gisteren de eerste pepers uitgezocht om te laten kiemen.

Het was hier vandaag zó zacht dat we tussen de middag even koffie gedronken hebben in de tuin. Wel met een extra trui aan, maar toch!  :)

Gesloten