Zo te lezen kan ik me er maar beter bij neerleggen, dan blijft de wandeling voor ons allebei leuk en vooral ontspannen. Als een soort waakhond voor of achter haar aan te moeten lopen is echt niet leuk.
Onze Max was ook een lab, maar die verafschuwde poep. Wat een zegen was dat.
Bency deed dat ook rond de leeftijd van 8 maanden.
Een harde nee was vaak wel voldoende om te stoppen Zat er dus meestal al minstens 1 hap in
Na een aantal maanden is het vanzelf gestopt
Bah! Ik had een Tervueren en die deed het ook.
Ik heb het haar nooit af kunnen leren,als ik oplette deed ze niks maar owee als ik een nano seconde niet keek.
Hele drollen vrat ze op! Nare gewoonte maar ze is gewoon gezond oud geworden. Dat dan weer wel!
oja Roef snackte als jonge hond ook zich een weg door het park heen,en zo in eens was dat over
nu zie ik dat Hidde stiekem drollen staat te vreten,ik geef hem dan echt op zijn donder maar het zoooo zelf belonend gedrag!
ik leef nu in de stille hoop dat als Hidde ouder wordt hij ook minder poep vreet
enne een bevroren kroketje daar zegt Roef ook geen nee tegen
Laatst gewijzigd door Roef & Hidde op wo 27 nov 2013, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="Els&Flow"]
Onze Max deed dat dus echt nooit. 2 van de 3 van mn vriendin verafschuwen poep. Het kán dus wel, met een lab wandelen zonder poep praktijken.
[/quote]
Ja ja ja, uitzonderingen bevestigen altijd de regel
[quote="Els&Flow"]
Onze Max deed dat dus echt nooit. 2 van de 3 van mn vriendin verafschuwen poep. Het kán dus wel, met een lab wandelen zonder poep praktijken.
[/quote]
Ja, het kan, Yuma zal nooit en te nimmer poep eten...(behalve mensenpoep)...oh nee, wacht ff, ehm de poep van herten in de Bergen daar is ze verzot op inderdaad. Nou ja, in ieder geval vindt ze honden- en kattenpoep niet te vreten.
[quote="Els&Flow"]
[/quote]
Ja
Daan vreet niets (en heeft dat ook nooit gedaan) en bij Kay hebben we het eruit getraind .... Ranzige (en angstige) gewoonte vind ik, bah !
Voordat Flow op dieet zat at ze toch ook al poep ? Ik zou of keihard gaan trainen, of je erbij neerleggen .... Anders krijg je alleen maar frustratie bij beide kanten, en dat is voor Flow en voor jou ook niet lekker wandelen
Al hoop ik natuurlijk voor je dat ze er ineens zelf mee stopt !
Mijn labradors eten absoluut niets van de grond, geen poep, maar ook geen brood of iets anders.
Mijn eerste generatie labs deed dat wel, maar die twee hondjes heb ik het af kunnen afleren. Nadat ik van alles geprobeerd had (meerdere jaren lang) en de hoop bijna had opgegeven, kwam ik er achter dat wanneer ik ze bezig hield tijdens de wandeling (apporteren, dingen laten dragen, speuren) ze geen tijd hadden om poep te zoeken en te eten. Ze waren bezig met mij en hun werk en waren als gevolg hiervan niet meer op zoek naar poep. Het kan dus wel en nee, labradors zijn zeker niet bij voorbaat poepeters!
[quote="*Remy*"]
Mijn labradors eten absoluut niets van de grond, geen poep, maar ook geen brood of iets anders.
Mijn eerste generatie labs deed dat wel, maar die twee hondjes heb ik het af kunnen afleren. Nadat ik van alles geprobeerd had (meerdere jaren lang) en de hoop bijna had opgegeven, kwam ik er achter dat wanneer ik ze bezig hield tijdens de wandeling (apporteren, dingen laten dragen, speuren) ze geen tijd hadden om poep te zoeken en te eten. Ze waren bezig met mij en hun werk en waren als gevolg hiervan niet meer op zoek naar poep. Het kan dus wel en nee, labradors zijn zeker niet bij voorbaat poepeters!
[/quote]
Ja zo werkt het bij Patsy ook. Die at een tijdje poep, maar loopt tegenwoordig altijd met iets in haar bek tijdens de wandeling waardoor ze geen tijd heeft om poep te eten.
Naar mijn weten zijn er meerdere redenen waarom een hond poep eet.
Als hij t altijd al heeft gedaan dan kan het zijn dat hij te vroeg bij de moeder vandaan is gehaald, de moeder hond eet de poep van de pups op om het nest schoon te houden, als je de pup te vroeg weghaald heeft de moeder dit de pup niet meer af kunnen leren en blijft de pup dit gedrag kopiëren (weet niet of dit waar is heb nooit een nestje gehad maar klinkt logisch)
Ze komen iets te kort dan eten ze selectief poep, dus bepaalde drollen of types poep.
Ze eten alleen de raar gekleurde of sterk ruikende poep, dit kan zijn omdat de hond of kat die deze drol neer heeft gelegd aan een bijv lidl brok zit, daar zitten veel geur,kleur, en smaakstoffen in. Dit kan er onverteerd uitkomen en dit ruikt voor een hond onweerstaanbaar!! Dus eten ze het op
Ze zijn nerveus, dit merkte ik sterk bij onze hond, at alleen op bepaalde momenten poep, en dan ook als een gek rennend snuffelend erheen, niet luisteren en als een gek opeten. Dan worden ze gestresst van iets, dit kan een hond zijn (dat deed onze hond, dikke vrienden met deze hond, altijd spelen en kwispelen maar toch raakt hij gestrest van deze hond en gaat van de grond eten) hij raakt zenuwachtig van de omgeving of zenuwachtig van jou. Het van de grond eten is een kalmerend signaal. Het duurt even voordat je erachter komt WAAR je hond gestrest van word maar als je dit eenmaal door hebt is het zoveeel makkelijker te herkennen. Dit van ons eet nauwelijks nog poep nu.
Je hond doet t voor aandacht, ben jij lekker aant t kletsen met iemand tijdens t lopen, of met je telefoon bezig en jahooor gaat hij weer van de grond eten.
[quote="Mr bojangles"]
Naar mijn weten zijn er meerdere redenen waarom een hond poep eet.
Als hij t altijd al heeft gedaan dan kan het zijn dat hij te vroeg bij de moeder vandaan is gehaald, de moeder hond eet de poep van de pups op om het nest schoon te houden, als je de pup te vroeg weghaald heeft de moeder dit de pup niet meer af kunnen leren en blijft de pup dit gedrag kopiëren (weet niet of dit waar is heb nooit een nestje gehad maar klinkt logisch)
[/quote]
Nah, ik heb Boris met 5 weken gekregen (hoezo vroeg uit het nest, heeeeeel vroeg uit het nest). Zijn broertjes en zusjes zijn met dezelfde leeftijd weg gegaan. Twee zusjes heb ik een aantal jaren nog gezien, geen van de 3 at poep. Dus te vroeg uit het nest zie ik even niet als de reden om poep te eten.
Inmiddels wel begrepen dat er heel veel (vooral zwarte) labjes zijn met dit kleine mankementje. De ene dag gaat het beter dan de andere, maar een bevroren drol of een flink doorbakken exemplaar schijnen gewoon té lekker te zijn. Smaken verschillen.
We zijn hard aan het oefenen op voedsel weigeren.