ik bedoelde ook niet de dingen die ik noemde extra geven, maar deels in plaats van de brok die nu gevoerd wordt. Een schepje rijst of pasta, dat zou goedkoper kunnen zijn dan een schepje brokken. dus brokjes + kvv + rijst/pasta + groente, ipv alleen maar brok. doordat de rijst of pasta goedkoper is dan de brok, compenseert dit voor het duurder zijn van de kvv.Hylos schreef: Het probleem met barf en lijntjes is dat je vaak in één keer een groot bedrag uit moet geven.
Ik ben niet arm, maar weet hoe het is als je weinig te besteden hebt. Je kunt niet ineens dan €30 euro meer uitgeven, terwijl 30 euro niet veel klinkt.. dat is het dan wel.
Dus barf is wel goedkoop, maar dat is het lastige er aan. Voor smuldier loop je zo even langs de supermarkt.
Als men maar €2,50 aan budget voor 2 honden hebt, kun je er ook wel van uit gaan dat diegene niet geld over heeft om extra groentes, yoghurt, nootjes e.d. te kopen; elke euro die je kunt besparen die bespaar je hoor.
Ik zou gewoon smuldier geven. En als ze eens aardappelen met groente eet en ze houd wat over.. geef je dat er toch gewoon bij? En een ei of wat yoghurt, als ze het kan missen,
kun je met een klein budget ook vers geven?
Moderator: Lizzy
Re: kun je met een klein budget ook vers geven?
Oh, ik had het niet specifiek tegen jou hoor 
Gewoon in het algemeen. Mensen gaan er snel van uit dat men dan wel "dit of dat" nog kan aanschaffen, want wat is nou €2 euro extra? Misschien kan ze dat ook wel, kan niet in dr portemonnee kijken. Maar ik kan me voorstellen dat als je smuldier wilt kopen, je daarnaast niet nog extra;s aan kunt schaffen want anders had ze wel ruimte in het budget gehad.
Als ze zelf idd pasta en rijst enzo eet en ze heeft wat over.. zou ze dat bij kunnen voeren!
Gewoon in het algemeen. Mensen gaan er snel van uit dat men dan wel "dit of dat" nog kan aanschaffen, want wat is nou €2 euro extra? Misschien kan ze dat ook wel, kan niet in dr portemonnee kijken. Maar ik kan me voorstellen dat als je smuldier wilt kopen, je daarnaast niet nog extra;s aan kunt schaffen want anders had ze wel ruimte in het budget gehad.
Als ze zelf idd pasta en rijst enzo eet en ze heeft wat over.. zou ze dat bij kunnen voeren!
- Gonnie
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik haal wel eens Smuldier hier bij de Coop en dan betaal ik 75 cent voor 400 gram.
Idd met wat eigen groenten kom je toch een heel eind.
Idd met wat eigen groenten kom je toch een heel eind.
Als ze overgaat op vers bespaart ze waarschijnlijk in de toekomst dure DA kosten.
Ze zal idd op den duur DA kosten besparen als ze overgaat op vers, maar dat zie je niet meteen wekelijks terug in je portemonnee.
Ik zou ook Smuldier compleet gaan geven! Makkelijk in de bestaande vriesruimte en gewoon met de boodschappen mee, dus geen extra vervoerskosten van leveranciers.
Lotgering zou ik niet aanraden! Ik heb het zelf deels gevoerd en zo mijn ervaringen... maar:
Hier in de buurt woont ook iemand die vers voert, maar zuinig aan moet doen. Zij gaf eerst lotgering, maar is een paar maanden geleden overgestapt op smuldier compleet omdat dat makkelijker was (supermarkt). Haar hondje ziet er nu stukken beter uit en volgens haar "poept ie nu normaal en zijn de huidirritaties verdwenen".
Ik zou ook Smuldier compleet gaan geven! Makkelijk in de bestaande vriesruimte en gewoon met de boodschappen mee, dus geen extra vervoerskosten van leveranciers.
Lotgering zou ik niet aanraden! Ik heb het zelf deels gevoerd en zo mijn ervaringen... maar:
Hier in de buurt woont ook iemand die vers voert, maar zuinig aan moet doen. Zij gaf eerst lotgering, maar is een paar maanden geleden overgestapt op smuldier compleet omdat dat makkelijker was (supermarkt). Haar hondje ziet er nu stukken beter uit en volgens haar "poept ie nu normaal en zijn de huidirritaties verdwenen".
Smulders kost hier bij de Hoogvliet 0,59 voor 400gr.
Je kan de ene x compleet geven dan bv pens en soms de kip en vlees samen mengen.
Dan voer je nog wat afwisseling. Daarbij groente wat je van jezelf evt over heb.
Ik denk dat barf geen optie is omdat je dan vaak een grotere hoeveelheid in 1x moet nemen. En dat kost dan toch weer veel wat ze meestal niet hebben met bv weekgeld.
Je kan de ene x compleet geven dan bv pens en soms de kip en vlees samen mengen.
Dan voer je nog wat afwisseling. Daarbij groente wat je van jezelf evt over heb.
Ik denk dat barf geen optie is omdat je dan vaak een grotere hoeveelheid in 1x moet nemen. En dat kost dan toch weer veel wat ze meestal niet hebben met bv weekgeld.
An sich een leuk argument, maar totaal niet meetbaar of merkbaar. En bovendien, een hond kan nog zoveel meer krijgen dan voedingsgerelateerde aandoeningen. Dus dat is leuk roepen, maar dan scheurt er volgende week een van de twee de kniebanden af. Bummerrrr.Radja schreef: Als ze overgaat op vers bespaart ze waarschijnlijk in de toekomst dure DA kosten.
Ik zou ook voor de smuldier gaan. Heb je geen grote vriezer voor nodig, want bij veel supermarkten te koop. Indien het budget het toe laat, kan er dan zo af en toe eens een aanvulling gegeven worden. Met wat zoeken is er wel wat gratis visafval te krijgen, een eitje op zijn tijd, wat groente wat van het avondeten overblijft of desnoods sperciebonen uit blik voor het dikkere hondje. Moet je een heel eind mee komen en is er ooit eens meer geld, kan er altijd weer verder gekeken worden.
-
malimaniac
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik zou ook smuldier gaan voeren en dan de smaken afwisselen / mengen. Misschien idd bij de islamitische slager eens wat kippennekken scoren en daar gehakt bij geven uit de aanbieding of smuldier vlees. Bij de jumbo kost de smuldier compleet €0,59 ct voor 400 gram.
-
Suzanne
- 5-sterren

- Contacteer:
Dat zou ik dan dus weer niet aanbevelen, dat "kip en vlees mengen"... voer maar "gewoon" de compleet versie; die is het voordeligste EN dan kom je niet met tekorten te zitten. Een keer pens of kip of vlees is geen probleem maar aangezien die variaties niet compleet zijn zou ik daar niet de voorkeur aan geven.Thea schreef: Smulders kost hier bij de Hoogvliet 0,59 voor 400gr.
Suzanne
Ik denk dat je rustig 1x pw bv de pens kan voeren en 1x pw de kip met vlees combineren.
Of je doet bv 200 gr kip 150 gr vlees en 50 gr hart Maar dan moet je wel gaan portioneren
Hart is orgaan en denk dat daar bv 400 gr pw wel erg veel van is, Daar er waarschijnlijk in de compleet versie ook al orgaan zit.
Of je doet bv 200 gr kip 150 gr vlees en 50 gr hart Maar dan moet je wel gaan portioneren
Hart is orgaan en denk dat daar bv 400 gr pw wel erg veel van is, Daar er waarschijnlijk in de compleet versie ook al orgaan zit.
-
Lil
Daarbij zijn hier de vlees, kip en hart vele malen duurder dan de twee compleet varianten.Suzanne schreef: Dat zou ik dan dus weer niet aanbevelen, dat "kip en vlees mengen"... voer maar "gewoon" de compleet versie; die is het voordeligste EN dan kom je niet met tekorten te zitten. Een keer pens of kip of vlees is geen probleem maar aangezien die variaties niet compleet zijn zou ik daar niet de voorkeur aan geven.
Suzanne
heb voor nu geadviseerd smuldier compleet en als er een diepvries is, kunnen we indien gewenst naar barf gaan kijken.
ik hoop alleen dat de hondjes niet zoals lita alleen maar aan de dunne zijn van smuldier... we zullen zien!
dank voor alle reacties!
ik hoop alleen dat de hondjes niet zoals lita alleen maar aan de dunne zijn van smuldier... we zullen zien!
dank voor alle reacties!
Woont er geen barfer in de buurt? Dat ze daar kleine hoeveelheden van kan afnemen?
Ik denk dat ik 50% zou kvv voeren 25% barf en 25% gezond met de pot mee.
Barf zou ik dan heel simpel houden.
1x bot en 1x spiervlees wat niet in de kvv zit en goedkoop is.
Bot krijg je vaak wel rond een euro. Of 1,50 (eendennek) en dan het goedkoopste spiervlees wat je kunt vinden. Als je daar allebei een pond van in huis haalt. Kun je met die kleine mondjes best even voorruit.
Ik denk dat ik 50% zou kvv voeren 25% barf en 25% gezond met de pot mee.
Barf zou ik dan heel simpel houden.
1x bot en 1x spiervlees wat niet in de kvv zit en goedkoop is.
Bot krijg je vaak wel rond een euro. Of 1,50 (eendennek) en dan het goedkoopste spiervlees wat je kunt vinden. Als je daar allebei een pond van in huis haalt. Kun je met die kleine mondjes best even voorruit.
Beetje late reactie, maar ik lees dit nu pas. Als je wilt heb ik nog wel een oude vrieskist voor je. Wel een ouwetje hoor, hij doet het nog als een tierelier maar ik denk wel dat ie veel stroom vreet. Maar goed, als je wilt mag je hem hebben. Ik woon vlakbij Leiden, dus ik weet niet of dat in de buurt is.
Ik denk trouwens dat goedkoop barfen best mogelijk is. Ik bestel zelf alles bij degomeat maar als je het zo goedkoop mogelijk wil, ga dan eens kijken op de markt. Kan je elke week halen als je toch geen vriesruimte hebt en je kan bij de poelier goedkoop spul krijgen. Ik haalde altijd kipkarkas voor 0.50 cent per kilo, nekken voor geloof ik 0.75 per kilo, parelhoenkarkas voor 1 euro per kilo en zalmkoppen krijg ik zelfs gratis van de visboer, omdat ik daar ook gewoon klant ben. Vraag gewoon eens rond op de markt. Als je dan de helft goedkoop op de markt haalt, de andere helft wat duurder mee bestelt met iemand, wat tafelrestjes aan groente en zo geeft en pens en orgaan bij de islamitische slager haalt, ook lekker goedkoop, dan kan je uitstekend barfen hoor.
Ik denk trouwens dat goedkoop barfen best mogelijk is. Ik bestel zelf alles bij degomeat maar als je het zo goedkoop mogelijk wil, ga dan eens kijken op de markt. Kan je elke week halen als je toch geen vriesruimte hebt en je kan bij de poelier goedkoop spul krijgen. Ik haalde altijd kipkarkas voor 0.50 cent per kilo, nekken voor geloof ik 0.75 per kilo, parelhoenkarkas voor 1 euro per kilo en zalmkoppen krijg ik zelfs gratis van de visboer, omdat ik daar ook gewoon klant ben. Vraag gewoon eens rond op de markt. Als je dan de helft goedkoop op de markt haalt, de andere helft wat duurder mee bestelt met iemand, wat tafelrestjes aan groente en zo geeft en pens en orgaan bij de islamitische slager haalt, ook lekker goedkoop, dan kan je uitstekend barfen hoor.
Pas idd op met oude vriezers...ze zuipen stroom !! Ook dat vind je weer terug in je portemonai