De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!

wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Ik mis een glaasje wijn of baileys op zijn tijd... Tijdens mijn zwangerschap mocht het niet, zo lang ik borstvoeding geef wil ik het niet... En moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook niet meer durf na bijna een jaar alcoholvrij
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Mijn zwangerschap was dusdanig dat ik het de laatste maanden miste om tv te kunnen kijken of buiten te zitten of te kunnen lopen, een boodschap te doen etc. Ik kon alleen maar op bed liggen, hooguit 10 min eruit en dan weer plat.
Dus dames, voel je gezegend als je slechts niet intensief kunt sporten of iets niet kan eten. Zwanger zijn kan ook echt als het ergste voelen dat je ooit is over komen. Om daarna het mooiste te krijgen, maar het is vreselijk gevangen te zitten in je eigen lichaam, ook al draag je een prachtig mensje.
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

wenche schreef: Ik mis een glaasje wijn of baileys op zijn tijd... Tijdens mijn zwangerschap mocht het niet, zo lang ik borstvoeding geef wil ik het niet... En moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook niet meer durf na bijna een jaar alcoholvrij
Hihi, dat heb ik ook hoor. Ik wil voorlopig nog wel even borstvoeding geven, dus heb me voorgenomen met oud en nieuw een drankje te doen en melk te kolven en weg te gooien. Er loopt al een weddenschap dat ik na het eerste glaasje al achterstevoren loop (en dat zou best eens kunnen kloppen ::))
Jantina schreef: Mijn zwangerschap was dusdanig dat ik het de laatste maanden miste om tv te kunnen kijken of buiten te zitten of te kunnen lopen, een boodschap te doen etc. Ik kon alleen maar op bed liggen, hooguit 10 min eruit en dan weer plat.
Dus dames, voel je gezegend als je slechts niet intensief kunt sporten of iets niet kan eten. Zwanger zijn kan ook echt als het ergste voelen dat je ooit is over komen. Om daarna het mooiste te krijgen, maar het is vreselijk gevangen te zitten in je eigen lichaam, ook al draag je een prachtig mensje.
Honderd procent mee eens!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Jantina schreef: Mijn zwangerschap was dusdanig dat ik het de laatste maanden miste om tv te kunnen kijken of buiten te zitten of te kunnen lopen, een boodschap te doen etc. Ik kon alleen maar op bed liggen, hooguit 10 min eruit en dan weer plat.
Tuurlijk voel ik me gezegend. Maar omdat ik (tot nu toe) een makkelijke zwangerschap heb en in principe nog alles kan, betekend niet dat ik het intensief sporten niet mag missen. Voor mij is dat niet "slechts" voor mij is dat dus gevangen zijn. Sporten is al 10 jaar groot onderdeel van mijn leven. Voor mij is het heel belangrijk om me lichamelijk, maar vooral ook geestelijk goed te voelen. En geestelijk voel ik me nu "niet goed" dat heet, dat ik me prima voel.. Maar ik mis het dus ontzettend erg.

Ik hoop dat dit weekend de baby kamer flinke vorderingen maakt. Het gaat me nu even te langzaam.
Koekje, hoe staat het met jullie kamer?

Weet iemand nog toevallig hoeveel pakken luiers 1ste maat gebruikt is?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Hier is er nog niets ingericht. En ik heb ook geen haast, want als ik voortijdig (als in voor de 36 weken) zou gaan bevallen, mag de baby toch niet mee naar huis. Ik ben wel ver compleet met meubels; ik moet alleen nog een aankleedkussen en hoezen. Maar aankleden etc kan ook op bed en op de bank op een doek en een ritje naar de Hema of Prenatal is zo gemaakt.
Ik wil het bedje niet op een aparte kamer, dat lijkt me zo ongezellig. Dus het bedje gewoon aan mijn kant van het bed en dan is het wel zo praktisch om de commode etc daar ook naast te hebben. Badje gaat in de badkamer en het wasrek dan op de overloop.
Meneer heeft nog steeds een ander huis op het oog. Als alles nu heel erg ineens zou opschieten, dan zou het best eens kunnen dat we het babybedje daar gaan opzetten. Ik wil ook niet te vroeg alles uit gaan stallen. Ik zie het zo voor me dat Ot en Sien babymeubels geweldig zouden vinden, voor hunzelf. En ik ga echt niet de hele dag katten uit de box en het bedje sleuren en ik heb geen zin in een voortijdig harig bedje/box. Als de baby er eenmaal uit is, zie ik daar minder gevaar in. Baby vinden ze namelijk bijzonder eng, dus zullen ze eerder geneigd zijn gepaste afstand te bewaren.

Ik voel me ook erg gezegend met mn perfecte zwangerschap, het had ook zo anders kunnen gaan. Uiteraard heb ik wel kwaaltjes en ik loop beduidend minder goed en mn bekken rammelt, maar dat hoort er allemaal bij. Ik loop namelijk, al zijn het maar hele kleine stukjes, nog wel nog steeds en dat vind ik heel goed van mezelf.
Ik kan het me ergens wel voorstellen dat je zeer intensief sporten wel mist.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

O maar dat miste ik ook hè Nadia, reed iedere dag paard voorheen. Als je dan nog verder af moet glijden is dat vooral mentaal loeizwaar.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

O ja wat de luiers betreft: ligt er aan hoe groot je kindje geboren wordt!
Fedde heeft de newborns van Kruidvat nooit gepast, de kleintjes van Pampers maar 1 pak denk ik? Ik heb er nog n half pak van liggen dus hij zal er wel echt uit zijn geweest!
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Ik had voor Evi toch wel aardig wat pakken maat 1 nodig, ook vrij veel maat 2... Nu bezig aan het 4de pak maat 3... (Zitten er 48 in, dus reken maar uit ;)) Evi is 4,5 maand bijna...
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

35 weken ben ik nu. En ik heb nog steeds geen stress :biggrin2:
Mensen in mijn omgeving hebben meer stress omdat er nog niets klaar is dan ik ::)
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

koekje schreef: Ik wil ook niet te vroeg alles uit gaan stallen. Ik zie het zo voor me dat Ot en Sien babymeubels geweldig zouden vinden, voor hunzelf. En ik ga echt niet de hele dag katten uit de box en het bedje sleuren en ik heb geen zin in een voortijdig harig bedje/box. Als de baby er eenmaal uit is, zie ik daar minder gevaar in. Baby vinden ze namelijk bijzonder eng, dus zullen ze eerder geneigd zijn gepaste afstand te bewaren.
Afgelopen week net het intakegesprek met de kraam gehad.
Zij adviseerde me om de box juist ietsje eerder neer te zetten er en dan aluminiumfolie in te leggen of ballonnen.
IK vond het nog niet zo'n raar idee aangezien ik poeslief er echt voor aan zie dat de box straks z'n favo plekje gaat worden....
Verder mag onze kat niet in de slaapkamer. Al heeft meneer daar geen boodschap aan... Ik probeer dus de deur altijd dicht te doen en dat lukt aardig.

Verder is mijn babykamer behoorlijk ready steady  :biggrin2:
Vandaag eerste dag van mijn verlof en heb nu de hele zolder volhangen met babywasjes die aan het drogen zijn (ziet er echt te schattig uit, heb normaal niks met wassen maar dit is stiekum toch wel leuk)

Heeft een van jullie het plan om thuis te bevallen?
Zo ja wat doe je met de hond?
Mijn idee was om de hond gewoon thuis te laten maar misschien is dat wel een erg slecht plan om een of andere reden die ik niet kan bedenken.
Wij kunnen onze hond last minute droppen bij de buren dus dat is geen probleem.
Enige probleem wat ik kan bedenken dat onze hond het hele gebeuren zo raar vindt dat hij naar boven gaat en voor de slaapkamerdeur gaat zitten janken oid....
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Nee ik wil bewust niet thuis bevallen. En koek mag het Volgensmij niet.
Het bedje van de kleine komt op zijn eigen slaapkamer.
De box komt hier inderdaad ook eerder in de woonkamer. Met ballonnen erin. Vaya hier zal dat ook willen in eisen als primeur slaapplek.
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Ik had hier de box al staan vanaf dat ik 26 weken zwanger was... Maar dan zonder boxkleed etc...
Kamertje was klaar met 16 weken, maar Evi heeft er nu net 3x overdag geslapen ;)
De honden sliepen eerst op onze kamer, maar vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben zijn we ze naar beneden gaan trainen (eerst op de overloop, vervolgens woonkamer met de deur open, en daarna woonkamer met de deur dicht)
De katten liggen het liefst in de box of in de kinderwagen, vooral als Evi er net gelegen heeft (lekker warm ;)) ik was wel extra ;)
Bij onze rooie is het verschoonkussen op de badkamer ook erg geliefd...
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Kamertje hadden wij ook niet snel klaar hoor. Maand of 7 dacht ik. Fedde heeft welgeteld 1 nachtje in de wieg naast mijn bed gelegen. Leek me makkelijk ivm mijn keizersnede. Maar hij lag liever in mijn armen in bed. Gezelli in de slaapkamer, ook nog 3 honden erbij... na 2 wkn was ik weer goed mobiel en lag hij in zijn ledikantje op zijn kamer. Wel zonde van de wieg... ik kom niet aan mn nachtrust toe met hem naast me, hoor alles. Eigen kamertje bevalt me beter.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

dat is vlot, kamertje klaar met 16 weken. hoefde er niet veel te gebeuren of waren jullie zo snel?
hier is het toch wel een redelijke operatie gewroden.

hebben jullie foto's van het kamertje wat jullie willen showen?
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Behang zat er al een jaar op, dakkapel was net geplaatst.. Meubels kwam ik tegen op mp en moest ik gewoon hebben... (Zwaar white wash eiken)

Gesloten