Als ze wild niet eten....

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Als ze wild niet eten....

dreumelaartje
3-sterren
3-sterren

Bericht door dreumelaartje »

Hier hetzelfde... heb de eend gedroogd en daarvan is er nu 1 op. De fazant heeft nacht id pens gestaan en heb n ander karkas gedroogd, maar krijg het er niet in. Misschien eens malen, maar voor nu geef ik de fazant weg. Is niet anders, al is t idd jammer ivm de variatie. Wie weet over n jaartje...
Evelien__
1-ster
1-ster

Bericht door Evelien__ »

Ik ben net half-BARFend begonnen (met fazant) en ik moet zeggen dat ik ze nog nooit zo smakelijk heb zien eten als die fazantjes. Eerst beetje sukkelen hoe het moest uiteraard, maar nu kennen ze het al vrij goed. Ben er wel trots op. En ben zeer blij dat ze het eten...
Zou eerlijk gezegd ook niet weten wat te doen moesten ze dat niet eten... mss inderdaad in pens wikkelen?

Groetjes
marjan23
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door marjan23 »

Laten weken in pens was ook al geen succes.
Ik had toevallig laatst van iemand kvv gekregen om uit te proberen waarvan blijkbaar één rol met wild.
's ochtend werd het niet gegeten door de pup. Ik heb het meegenomen naar de Winner, dacht die krijgt vanzelf honger. Hij weigerde te eten, spuugde het gewoon weer uit. Hij had enorme honger en had niks anders bij. Hij bleef het weigeren. Hij stormt op de bak, maar is dan zeer teleurgesteld over wat hij krijgt.
Van de week ga ik proberen de fazantpoten te malen en dan met pens erdoorheen mengen en dag laten staan voordat ik het geef. Als ze het dan niet eten....weet ik het niet meer.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Goh ik lust beslist geen spruitjes zelfs niet na een week en een vet randje aan vlees zou bij ook betekenen  :puke:

Mutsen met eten wil ik beslist niet dan maar vasten maar dingen die ze beslist goor vinden dat hoeft niet voor mij.
En geloof mij na 1 a 2 dagen vasten heb je echt wel door dat ze het echt niet te eten vinden.

Nu heb ik over het algemeen makkelijke eters. :)
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Tja als alles geprobeert is .... Ik heb het hier met vis hoor . Ze verdomden het en blijven het na jaren nog steeds weigeren . Zou ik ze bv drie dagen achter elkaar vis aanbieden dan is het drie dagen niet eten . Ik heb er ook heel veel truukjes op losgelaten .... maar ze trappen er niet in .
marjan23
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door marjan23 »

Dat vasten kan ik me best in vinden hoor, bij een volwassen hond. Maar dit ga ik echt niet doen met een pup van nog geen 7 maanden, sorry, vind zijn ontwikkelingen en groei hiervoor echt te belangrijk.
We proberen dat vasten wel eens als hij wat ouder is  ;)
marjan23
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door marjan23 »

Een klein vreugde-dansje.
Met pijn en moeite word de fazant gemalen. Maximiliano weigert het nog steeds, maar Nina heeft al ervan gegeten, zonder pens :biggrin2:
Kleine hapjes, morgen als maaltijd  :biggrin2:
gwendolineken
2-sterren
2-sterren

Bericht door gwendolineken »

hier weigeren ze ook om het te eten, ik heb het ook laten malen en ik draai er youghurt of geitenkaas doorheen en dan gaat het gemalen goed binnen maarja nu is de vraag of ik gemakkelijk zou kunnen overschakelen terug naar karkassen, 1 van de 5 gaat het volgens mij nooit ongemalen opeten want zelf bij het gemalen kijkt ze van  :-X ze eet het op omdat als ze weigert mijn ouste hond het mag opeten  :biggrin2:
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

gisteren fazant gemarineerd in fytomix van dego  ..... stinkt zo erg dat ze de fazant niet geproefd hebben volgens mij , bakje was helemaal schoon gelikt ...  :biggrin2:
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

lauraV schreef: gisteren fazant gemarineerd in fytomix van dego  ..... stinkt zo erg dat ze de fazant niet geproefd hebben volgens mij , bakje was helemaal schoon gelikt ...  :biggrin2:

;D ;D :biggrin2: :biggrin2: Hoopvol dus
Ingrid S
2-sterren
2-sterren

Bericht door Ingrid S »

Mijn hond kan ook moeilijk doen over nieuw smaakje en wat bij haar goed werkt is steeds een stuk van wat ze niet lekker vind met het eten dat ze wel eet laten ontdooien en elke keer erbij in de bak geven. en dan als ze het heeft laten liggen met het portie van morgen weer samen laten ontdooien (dus nieuw vlees erbij in de emmer) liefst tussendoor met idd pens of keertje met vis.

en zorgen dat andere hond op de loer ligt voor een extra maaltje. op deze manier gaat ze na een paar dagen ook datgene eten wat ze eigenlijk niet lekker vond.

na dag of 2 geef ik het stuk aan andere hond en pak wel meteen weer een nieuw stuk voor in de bak erbij.
zo honger je de honden niet uit maar wennen ze gewoon aan de geur en uit eindelijk ook de smaak.

hier eet ze op deze manier echt alles.
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Ik ben uiteindelijk gewoon overstag gegaan.
Heb hem laten vasten met eend, konijn en fazant maar ondanks paar dagen vasten blieft meneer het niet.
Nu haal ik het gewoon niet meer.

Plaats reactie