Update: banoffee pie!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's
Wat dacht je van eind maart begin april? In Limburg onder genot van een spelende baby 
Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's
Ik ga er morgen twee maken om maandag mee naar mijn werk te nemen 
Ik ga hem morgen of overmorgen maken, ben benieuwd.
- Pauline
- 5-sterren

Nadia schreef: Wat dacht je van eind maart begin april? In Limburg onder genot van een spelende baby![]()
- Charlie Angel
- Moderator
Als ik jou was zou ik hem gewoon maken als je weer in de polder bent. Oh en laat het mij dan ook even weten.kira schreef: Ik ga hem morgen of overmorgen maken, ben benieuwd.
Als die lukt zal ik zo'n blikken melk meenemen. Die kun jein de polder niet krijgen.Bernie schreef: Als ik jou was zou ik hem gewoon maken als je weer in de polder bent. Oh en laat het mij dan ook even weten.![]()
Is R'dam dicht genoeg bij Hengelooooo??Pauline schreef: Uiteindelijk heb ik hem nog nooit zelf gemaakt..... Is er domweg niet van gekomen en aangezien Eddie nu een heleboel dingen niet meer verdraagt zal het er ook wel nooit meer van komen... Dus als iemand in mijn omgeving hem een keer maakt kom ik taart eten en thee drinken!![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ga de taart zoals genoemd in de link op blz. 1 van dit topic dus dinsdag maken, maar ik ga Bastognekoeken gebruiken ipv biscuit en ik ga de gecondenseerde melk verwarmen in een pannetje, want ik vind 3,5 uur het gas aan laten staan echt zonde
Ik heb 'm pas gemaakt. Hij is heerlijk!
(en als je er teveel van eet word je behoorlijk misselijk
, heb soms een beetje moeite met maat houden)
(en als je er teveel van eet word je behoorlijk misselijk
- Pauline
- 5-sterren

Yep! Alleen niet dinsdag....Nynke schreef: Is R'dam dicht genoeg bij Hengelooooo??
Ik ga de taart zoals genoemd in de link op blz. 1 van dit topic dus dinsdag maken, maar ik ga Bastognekoeken gebruiken ipv biscuit en ik ga de gecondenseerde melk verwarmen in een pannetje, want ik vind 3,5 uur het gas aan laten staan echt zonde![]()
![]()
Pauline schreef: Yep! Alleen niet dinsdag....![]()
![]()
![]()
de banoffee pie staat in de koelkast, ben benieuwd
Ik had de gecondenseerde melk een kwartiertje gekookt, onder voortdurend roeren en het werd wel dik, maar niet donkerder van kleur
Toen het de dikte van pindakaas had heb ik het toch maar over de bodem verdeeld, voor zover mogelijk
het was toen nog wel warm, maar ik vreesde dat het, wanneer het afgekoeld was, nog moeilijker smeerbaar zou zijn 
Toen ik de slagroom stijfgeklopt had was het geheel nog niet helemaal afgekoeld, maar ik heb de slagroom er toch maar over verdeeld en het geheel in de koelkast gezet, het ziet er erg lekker uit
Ik had, vanmorgen nog, bij het Kookpunt, een vierkante springvorm gekocht, dus die is nu ontmaagd 8)
Toen ik de slagroom stijfgeklopt had was het geheel nog niet helemaal afgekoeld, maar ik heb de slagroom er toch maar over verdeeld en het geheel in de koelkast gezet, het ziet er erg lekker uit
Ik had, vanmorgen nog, bij het Kookpunt, een vierkante springvorm gekocht, dus die is nu ontmaagd 8)
Die slagroom, moet daar suiker door of moet het slagroom zijn zonder suiker?
-
**Jillaroo**
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb mijn moeder het blikje 3 uur laten koken, maar blikje was dicht. Ik maak het vanavond pas open. Dus misschien krijg ik 1 grote dikke massa....Nynke schreef: de banoffee pie staat in de koelkast, ben benieuwd![]()
Ik had de gecondenseerde melk een kwartiertje gekookt, onder voortdurend roeren en het werd wel dik, maar niet donkerder van kleur
![]()
Toen het de dikte van pindakaas had heb ik het toch maar over de bodem verdeeld, voor zover mogelijk
het was toen nog wel warm, maar ik vreesde dat het, wanneer het afgekoeld was, nog moeilijker smeerbaar zou zijn
![]()
![]()
-
fransbulletje
Doe ik ook altijd en dat gaat prima, dus komt goed.**Jillaroo** schreef: Ik heb mijn moeder het blikje 3 uur laten koken, maar blikje was dicht. Ik maak het vanavond pas open. Dus misschien krijg ik 1 grote dikke massa....![]()
Dat moet ook, het blikje dicht tijdens het koken en geheel onder water. Daarna af laten koelen en dan pas, als het koud is, mag je het blikje open maken. Ik ben heel benieuwd hoe dik het is bij jou!!**Jillaroo** schreef: Ik heb mijn moeder het blikje 3 uur laten koken, maar blikje was dicht. Ik maak het vanavond pas open. Dus misschien krijg ik 1 grote dikke massa....![]()
Maar ik heb, volgens Theo's tip op ongeveer blz. 4-6 van dit topic, de melk laten pruttelen in een steelpannetje, dan hoeft het maar een kwartier.