De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!
He bah, das vervelend nieuws..
Ik moet nog naar de orthopeed om het door te spreken, maar over het algemeen komt dit gewoon helemaal goed. Het is alleen wel vervelend dat hij dan een tijd zo'n spreidbroek moet gaan dragen. Maar je kunt er beter nu op deze manier iets aan doen dan dat hij op latere leeftijd last van die heup gaat krijgen.Nadia schreef: Ohhh dat is Vervelend nieuws!
Wat is daar de prognose van voor de langere baan?
Och, vervelend. Maar idd echt beter nu even een spreidbroek dan jaren later veel moeilijkheden die bijna niet op te lossen zijn.
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik vind dat altijd zo sneu die spreidbroekjes...
Je hebt er een aantal die redelijk "kunnen", waardoor je kindje ook nog gewoon redelijk kan ontwikkelen, maar er is er ook 1 (heeft het kindje van een vriendin van me gehad), daarmee kunnen ze alleen maar liggen :s
Je hebt er een aantal die redelijk "kunnen", waardoor je kindje ook nog gewoon redelijk kan ontwikkelen, maar er is er ook 1 (heeft het kindje van een vriendin van me gehad), daarmee kunnen ze alleen maar liggen :s
Dat is inderdaad niet leuk. Zeker beter nu een spreidbroek dan problemen later, maar kan me voorstellen dat je het liever anders gezien had.
Hopelijk vindt hij die broek niet al te vervelend.
Hopelijk vindt hij die broek niet al te vervelend.
Ja, ik vind het ook sneu. Hij ontwikkelt zich zo lekker. Omdraaien begint al aardig te lukken en hij wil heel graag staan. Vind het heel naar als hij dat met die spreidbroek dan weer niet meer kan.
En het zijn natuurlijk verder ook onhandige dingen. Hij past straks met dat ding niet meer in de wandelwagen, niet meer in de maxicosi en niet meer in zijn slaapzakjes. Broekjes dragen kan ook lastig worden.
Maar goed, eerst inderdaad maar even afwachten wat voor type broekje hij gaat krijgen.
Maar goed, eerst inderdaad maar even afwachten wat voor type broekje hij gaat krijgen.
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Och dat is nou even een domper! Hoe lang moeten ze gemiddeld zo'n broek aan?
Je weet dat het voor een goed doel is, maar toch...
Dat varieert. Bij sommige kinderen is de heup binnen enkele maanden voldoende gevormd, bij andere duurt het meer dan een jaar. Gemiddeld is toch wel een 3 tot 6 maanden.Alba schreef: Och dat is nou even een domper! Hoe lang moeten ze gemiddeld zo'n broek aan?
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik hoop dat het voor jullie knul heel snel gaat!
Sonja schreef: Ja, ik vind het ook sneu. Hij ontwikkelt zich zo lekker. Omdraaien begint al aardig te lukken en hij wil heel graag staan. Vind het heel naar als hij dat met die spreidbroek dan weer niet meer kan.En het zijn natuurlijk verder ook onhandige dingen. Hij past straks met dat ding niet meer in de wandelwagen, niet meer in de maxicosi en niet meer in zijn slaapzakjes. Broekjes dragen kan ook lastig worden.
hé, wat een dompertje, 't kleintje van m'n broer heeft eerst in een spreidbroekje, dan helemaal ingegipst en dan in een soort van tuigje gelegen. 't is Wel goed gekomen zonder operatie. Ze paste idd nergens meer in maar in de grote mand van de overjaarse wieg ging het wel en misschien in een oud model kinderwagen.
Voor kleding had mijn schoonzusje online in Nederland patroontjes bestelt, echt hele simpele die in allerhande stoffen en met een beetje handigheid in allerhande modelletjes kunnen gemaakt worden. Eenmaal zicht op 't model is 't echt niet moeilijk meer.
Het ledikantje waar hij nu al in slaapt gaat geen probleem geven, maar of we de wandelwagen dusdanig kunnen aanpassen dat hij er in past?inni schreef:
hé, wat een dompertje, 't kleintje van m'n broer heeft eerst in een spreidbroekje, dan helemaal ingegipst en dan in een soort van tuigje gelegen. 't is Wel goed gekomen zonder operatie. Ze paste idd nergens meer in maar in de grote mand van de overjaarse wieg ging het wel en misschien in een oud model kinderwagen.
Voor kleding had mijn schoonzusje online in Nederland patroontjes bestelt, echt hele simpele die in allerhande stoffen en met een beetje handigheid in allerhande modelletjes kunnen gemaakt worden. Eenmaal zicht op 't model is 't echt niet moeilijk meer.
Kleertjes maken is misschien wel een idee. Ga ik dan wel uitbesteden aan mijn schoonmoeder. Ik heb de schurft aan naaien.
He wat balen Sonja 
Had gehoopt dat het niet nodig zou zijn maar helaas dus
Hopelijk kan ie de beugel krijgen die over de kleding gaat.
Wanneer moet je naar de orthopeed?
De afspraak staat nog niet gepland. Ik heb ook nog geen officiële uitslag van de echo. Daarover moet ik van de week bellen met de huisarts, die dan de verwijzing naar de orthopeed gaat regelen. Maar degene die de echo maakte gaf wel direct aan dat het linkerheupje er niet uitzag zoals het hoorde en dus zijn er ook gelijk foto's gemaakt.Ike schreef: He wat balen Sonja
De baby van vrienden van ons zat ook in een spreidbroekje, maar dat was helemaal geen ingewikkeld en enorm breed harnas. Gewoon een dingetje met klittenbanden wat over de maillot aankon. Volgens mij kon ze daarmee ook wel makkelijk in een draagdoek.
Er zijn heel veel baby's die een spreidbroek aanmoeten, dus er zal ook aardig wat kennis mbt kleding en maxicosi en slaapzak etc zijn. Met gericht googelen zou je daar zelf ook wel terecht moeten kunnen en dan hoef je zelf niet meer opnieuw het wiel uit te vinden. Succes.
Er zijn heel veel baby's die een spreidbroek aanmoeten, dus er zal ook aardig wat kennis mbt kleding en maxicosi en slaapzak etc zijn. Met gericht googelen zou je daar zelf ook wel terecht moeten kunnen en dan hoef je zelf niet meer opnieuw het wiel uit te vinden. Succes.
Wel goed dat er gelijk foto's zijn gemaakt, nu ff afwachten dusSonja schreef: De afspraak staat nog niet gepland. Ik heb ook nog geen officiële uitslag van de echo. Daarover moet ik van de week bellen met de huisarts, die dan de verwijzing naar de orthopeed gaat regelen. Maar degene die de echo maakte gaf wel direct aan dat het linkerheupje er niet uitzag zoals het hoorde en dus zijn er ook gelijk foto's gemaakt.