ik dacht dat dat met vers juist minder was??Ollie schreef: ook als je het risico loopt dat je kat blaasgruisproblemen krijgt?
oke, er komt een kat, en nu? ze zijn geboren
Moderators: koekje, pearlsofpassion
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
Re:oke, er komt een kat, en nu?
Ja dat klopt ook, maar als je een kap op de bak hebt, loop je meer risico omdat een kat niet goed uitplast, vanwege de sterke lucht die in de bak blijft hangen.jeanne schreef: ik dacht dat dat met vers juist minder was??
Op tv vertelde de da tegen die mevrouw dat ze beter geen kap op de bak meer kon doen ( die kater had dus een erge verstopping en z'n penis hebben ze verwijdert)nou denk ik ook dat die gewoon brokjes kreeg hoor, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker!
-
Femke
- 5-sterren

nou dit weet ik nog niet zo zeker hoor, of dit geen broodje aap verhaal is.Ollie schreef: Ja dat klopt ook, maar als je een kap op de bak hebt, loop je meer risico omdat een kat niet goed uitplast, vanwege de sterke lucht die in de bak blijft hangen.
Op tv vertelde de da tegen die mevrouw dat ze beter geen kap op de bak meer kon doen ( die kater had dus een erge verstopping en z'n penis hebben ze verwijdert)nou denk ik ook dat die gewoon brokjes kreeg hoor, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker!
Mijn katten (ook katers) zijn nadat ze op hun bak zijn geweest, nog zo lang bezig met krabben in die bak, en alle gritjes goedleggen, dat het er echt niet op lijkt dat ze zich 'uit de benen maken' zodra ze geplast hebben...
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
en er zijn toch ook kattenbakken met een filter?Femke schreef: nou dit weet ik nog niet zo zeker hoor, of dit geen broodje aap verhaal is.
Mijn katten (ook katers) zijn nadat ze op hun bak zijn geweest, nog zo lang bezig met krabben in die bak, en alle gritjes goedleggen, dat het er echt niet op lijkt dat ze zich 'uit de benen maken' zodra ze geplast hebben...
Ik weet het ook niet, maar de dierenarts vertelde het op tv dus ja.. en laten we wel zijn het is eingelijk ook niet natuurlijk een dichte bak ofwel ???Femke schreef: nou dit weet ik nog niet zo zeker hoor, of dit geen broodje aap verhaal is.
Laatst gewijzigd door Ollie op za 19 mar 2005, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Femke
- 5-sterren

ja met een koolstoffilter, nou ik ken het verschil zonder en mét (heb 2 katten op de bak) en ik wil echt niet meer zonderjeanne schreef: en er zijn toch ook kattenbakken met een filter?
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
okeFemke schreef: ja met een koolstoffilter, nou ik ken het verschil zonder en mét (heb 2 katten op de bak) en ik wil echt niet meer zonder![]()
het word dus een bak met filter
iemand nog tips over een krabpaal, of zo'n klimding?
zijn alle krab/klimpalen goed, of zit er ook weer verschil in?
-
gonny
ik ben vorig jaar lid geworden van Hart voor dieren, kreeg je een krabpaal bij
+ een andere uit de winkel, hubbie heeft ze uitelkaar gehaald en 1 lange krabpaal van gemaakt! het eten staat hier op de kast, dan kunnen de honden er niet bij!! en de katten gaan via de krabpaal op de kast! 
Ik had een krabpaal, tot aan het plafond, van HET merk onder de krabpalen. Catfiesta, binnen een half jaar lag tie paal doormidden...Het is niets meer en minder dan geperst karton en dat kon 6 kilo kater niet aan

Als je zelf handig bent dan zet je zelf wat inelkaar met bijv. planken en boekensteunhouders zodat ze daarop kunnen springen en liggen..Om te krabben zet je dan gewoon zo'n klein ding neer
Als je zelf handig bent dan zet je zelf wat inelkaar met bijv. planken en boekensteunhouders zodat ze daarop kunnen springen en liggen..Om te krabben zet je dan gewoon zo'n klein ding neer
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
dat word dus een klusje voor janneman, een krab/klimding maken 
Als katten nog niet op hun gemak zijn zullen ze niet snel zo'n kleine ruimte ingaan waar maar 1 in en uitgang is en dan liever er voor kiezen ergens anders te gaan poepen of piesen, dan leer je ze dus onzindelijk gedrag aan.jeanne schreef: waarom?
-Ik heb een kater en een poes. Die poes is een echte lekker tutjeanne schreef:
ja en nu?
tips tips tips tips tips graag.
wat is het verschil in gedrag tussen een kater en een poes?
wat moet ik beslist niet vergeten?
hoe voed ik een kleine kitten op?
meteen op de carnibest?
hoe maak ik hem kattebakzindelijk?
hoe zorg ik dat ie niet wegloopt?
moet ie gechipt worden oid?
hoe zit het met de inentingen?
ik wil aaaaaaaaaaaalles weten
-Een kitten opvoeden? Niet wahahahaha tsja een plantenspuit kan wel wat hulp bieden maar dan nog hahaha.
- een klimpaal vind ik ook wel zo handig als je van je meubeltjes houdt.
-Ja joh gewoon ineens op vers. Doe dat van kitten af en ze vreten alles, ik zou het ook zeker neit alleen op Carnibest houden, geef ze ook vleugels en nekken en ingewanden, al is het alleen maar om ze aan die dingen te laten wennen, als je dan ooit wil barfen is dat allemaal geen probleem meer.
-Mijn beide kittens waren niet zindelijk. Mijn mams kwam met een wereldtip af. Als ze ergens gepoept hebben, raap dat effe op met een keukenrol (als dat nog eventueel brokken uitwerpselen zijn doe dan je best niet over je nek te gaan...
- Ik gebruik klontervormend kattenzand en ik heb een rolbak, die draaie je ondersteboven en weer terug en alle klonter uitwerpselen verzamelen zo in een schuifje, schuifje eruit halen, leegkappen en klaar is kees. Ik ben elke dag zo'n 10 seconden bezig met die kattenbak.
Deze dus:

-Ik heb ze hier niet laten chippen, volgens de DA was dat zinloos, ze hebben wel beide een halsbandje van rogz for kitties (dat klik heel snel weer los moesten ze ergens vast komen te zitten) en daar een adreskokertje aan.)

Deze dus, dat gespje klik echt heel makkelijk los, dat belletje heb ik er wel afgeprutst. en ik vond het toch wat stoerder dan al die halsbandjes met edelsteentjes enzo op voor katten en het is een stuk veiliger
-entingen moet je ook is nagaan hoe het in je buurt gesteld is. Ik woon hier in het antwerpse waar broodfok hoogtij viert. Mijn DA ziet jaarlijk weer plagen opduiken van bepaalde ziektes, tegen die ent ik dan ook wel.
oh effe kanttekening, die bak is veels te hoog voor een kitten hoor, moest je die willen wacht dan effe en haal eerst effe met een gewone (ik had het deksel er wel altijd op maar de klep eruit.) Ik weet niet hoever je woont van Antwerpen maar je mag mijn "oude" (amper 6 maand oud hahaha) wel hebben hoor! Die staat hier toch maar stof te vangen.
wauw wat een handige bak is dat, ik heb die nog nooit gezien
ja hesylvia schreef: wauw wat een handige bak is dat, ik heb die nog nooit gezien
Ze verkopen hem hier:
http://www.fretten.nl/kattenframe.html
omega paw litter box noemt die.
moest iemand hem gaan bestellen, een goeie tip neem de grote, voor een volwassen kat mag dat echt wel!