De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!

wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Ik had bij het zh aangegeven dat wat er ook zou gebeuren, ik absoluut niet wilde dat er flesvoeding in ging...
Tenzij er een levensbedreigende situatie zou ontstaan... Met een hoop gemor had ik binnen een uur na de bevalling Evi aan de borst liggen (dat had ze zelf geregeld, knap kind ;))
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

dat heb ik hier ook aangegeven. En dat er indien nodig donormelk voorzien wordt( heb ik wel niet, zoek ik wel uit als het echt nodig is)

Ik kom hier even grommelen.
Mijn zus ging de geboortekaartjes maken. Ze is zelfstandig grafisch ontwerpster. Omdat ze het druk heeft heb ik nooit aangedrongen.
Ik had geen eisen, want weet dat alles wat ze maakt leuk is.
Maar tjonge jonge. Die verandert om de 5 minuten van gedacht. Een week of 2 geleden is ze begonnen dat ze een gewoon kaartje wou maken. Nadien wou ze een postkaart maken waar we met zo'n poststempel de dag gingen op stempelen. Dat was handig want dan had ik alles op voorhand in huis. Nu begon ze dit weekend dat ze dat toch niet meer wou. Gisteren wou ze wel weer een postkaart en vandaag alweer niet meer.

Heb gezegd dat ze nog erger is dan een zwangere vrouw. Nu is ze op haar tenen getrapt.
Ik zal vlug maar es online zoeken achter leuke kaartjes zeker. GRMBL
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Volgensmij zou ik Yordi heel verdrietig maken als hij nooit de fles zou kunnen geven. Poepluiers verschonen zal niemands hobby zijn, terwijl een flesje geven echt wel leuk is. Ik denk dat het voor de kleine ook goed is om door een ander persoon gevoed te worden.
100% bv zou ik niet eens kunnen maar ook niet willen. Maar goed daarom is geen mens het zelfde en maken we andere keuzes.

De kinderkamer schiet lekker op :)
Alleen bedenken we dus steeds wat nieuws. De koof is af, sierlijsten op de muur en plafond ook.
Kleuren zitten erop.
Alleen hadden we dus eergisteren besloten dat er nieuw laminaat in komt. Dus die gaan we vandaag halen en hopelijk ook leggen.
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Hier verschoont vl met alle plezier de luiers van Evi
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Mijn man is heel erg blij dat ik BV wil geven. Zegt ie tegen iedereen dat hij dan snachts niet moet opstaan :biggrin2:
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Hier heeft vriendlief absoluut geen moeite met het ' niet kunnen voeden' de eerste tijd.
De eerste week gaf hij onze kleine man aan, verschoonde hem en legde hem in bed, daarna stond de wieg aan mijn kant van het bed en deed ik alles zelf. Hij vond zijn eigen plezier in hetgeven van een fles, niet opwegen tegen de voordelen van borstvoeding en ik vindhetechtgeweldig om te kunnen geven. Verder kon hij badderen en lekker knuffelen of gaan wandelen.
Na een maand ben ik begonnen met kolven en ondanks dat dat supergaat qua opbrengst vind ik het echt drie keer niks. Ook het daarna oefenen met een flesje geven vond ik niks en ook vriendlief ziet duidelijk het verschil tussen de moeite om er 'een fles in te krijgen' en de rust en verbondenheid die hij ziet als ikhem zelf voedt.
Ander nadeel vind ik dat het echt energie vreet. Ik eet me een ongeluk maar ben veel moeier dan anders, al is dat zeker geen reden om te stoppen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ieder zo zijn eigen ding uiteraard :) ik zou het niet willen en niet kunnen om alleen maar bv te geven. Maar iedereen staat daar anders in :)
Zometeen weer naar de verloskundige.
Vind het altijd wel weer fijn als ze hem gemeten hebben en hij goed groeit. Mijn buik is nog steeds niet mega, nu weet ik dat dit niks zegt, maarja het is de enige 'maatstaaf' die je hebt.
Heb nu een weekje vakantie heerlijk! :)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Fedde vandaag voor de tweede keer naar de creche. Ben lekker wat langer bij hem gebleven, hem zelf op de arm genomen en overal even gekeken. Andere leidsters dan vorige week maar nu wel een vaste leidster gezien en dat was een hele aardige en leuke. Hopelijk is het vandaag een groter succes!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik hoop dat het goed gaat :)

Vandaag bij de vk geweest. Alles loopt perfect volgens het boekje.  Ijzer en suiker waren perfect :)
Hij groeide goed, hartje was perfect. Dus niets te klagen :)
Ze waren erg te spreken over mijn buikje. Nog mooi egaal lekker soepel. Gewoon top allemaal :)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Fijn zeg Nadia!
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Evi heeft oorontsteking...
Zat vannacht om 4.00 op de hap... Ze bleef maar krijsen en geen enkele idee welke kant op ik moest zoeken...
Ben nu compleet gebroken en ik moet zo nog werken :(
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Ik lees hier mee, ik wordt binnenkort weer oma :)

Hoe is het nu met de spreidbroek afgelopen??
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

wenche schreef: Evi heeft oorontsteking...
Zat vannacht om 4.00 op de hap... Ze bleef maar krijsen en geen enkele idee welke kant op ik moest zoeken...
Ben nu compleet gebroken en ik moet zo nog werken :(
O wat rot!!! Fedde was vd week voor het eerst verkouden (na de eerste keer creche, hoe cliche!) heb me ook suf gespoten met zout water neusspray, oorontsteking is zo iets akeligs! Heeft Evi er wel iets voor gekregen? Sterkte met werken en hopelijk een betere nacht voor jullie strakjes!
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

*Marga* schreef: Ik lees hier mee, ik wordt binnenkort weer oma :)

Hoe is het nu met de spreidbroek afgelopen??
Alvast gefeliciteerd!

We zijn nog niet bij de orthopeed geweest, dus heb verder nog geen nieuws over de spreidbroek.
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Jantina schreef: O wat rot!!! Fedde was vd week voor het eerst verkouden (na de eerste keer creche, hoe cliche!) heb me ook suf gespoten met zout water neusspray, oorontsteking is zo iets akeligs! Heeft Evi er wel iets voor gekregen? Sterkte met werken en hopelijk een betere nacht voor jullie strakjes!
Ze heeft paracetamol zetpilletjes... Verder niks...

Gesloten