oh, ik dacht gehoord te hebben dat het nog altijd gebeurdpike schreef: Nee hoor, sinds 2002 is dat ook in België verboden.
Glutenvrij vlees
Moderator: Lizzy
-
Lil
Re: Glutenvrij vlees
http://www.vilt.be/Kweken_en_uitzetten_ ... g_probleemLil schreef: oh, ik dacht gehoord te hebben dat het nog altijd gebeurd![]()
![]()
![]()
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Rijst bevat overigens geen gluten.
-
Lil
Goed dat je daarvoor waarschuwt, dat klopt! Al het voer met rijst erin is inderdaad glutenvrij.Irish schreef: Rijst bevat overigens geen gluten.
Rijst bevat wel gluten maar slechts heel weinig.Irish schreef: Rijst bevat overigens geen gluten.
Er zijn ook honden die geen rijst verdragen. Ik heb er zo eentje. Dat was voor mij inmiddels bijna 8 jaar geleden de aanleiding om te gaan barfen.
-
Lil
Mensen met coeliaki mogen rijst omdat er geen gluten in zitten!!!! Rijst is glutenvrij. Als dat voor mensen zo is dan is het ook voor honden zo.pike schreef: Rijst bevat wel gluten maar slechts heel weinig.
Er zijn ook honden die geen rijst verdragen. Ik heb er zo eentje. Dat was voor mij inmiddels bijna 8 jaar geleden de aanleiding om te gaan barfen.
Hier ook een hond met rijst allergie. Dat staat helemaal los van granen. Aangezien hij jaren brok heeft gehad heeft hij grote problemen met rijst. Geef hem een ander graan en hij kan het met mate wel gewoon verdragen.
Mensen met coeliaki mogen rijst eten omdat er zo weinig gluten inzitten. Ze zitten er wel degelijk in, ga maar eens zoeken. Een voedselintolerantie is niet hetzelfde als een voedselallergie. Een intolerantie is een niet-allergische overgevoeligheid.Lil schreef: Mensen met coeliaki mogen rijst omdat er geen gluten in zitten!!!! Rijst is glutenvrij. Als dat voor mensen zo is dan is het ook voor honden zo.
Hier ook een hond met rijst allergie. Dat staat helemaal los van granen. Aangezien hij jaren brok heeft gehad heeft hij grote problemen met rijst. Geef hem een ander graan en hij kan het met mate wel gewoon verdragen.
En ik heb dus nergens gezegd dat mijn hond allergisch is voor gluten. Alleen maar dat hij allergisch is voor rijst.
-
Lil
Mijn vriendin wordt ziek van een mini mini klein kruimeltje gluten dat je niet ziet maar ze wel binnen krijgt. Ze wordt niet ziek van rijst. Die koopt ze trouwens niet in de supermarkt, want het moet glutenvrij verwerkt worden. Kleefrijst, zilvervliesrijst etc mag niet. Maar witte rijst die uit een glutenvrije fabriek komt bevat géén gluten. Ze is echt 2 weken ziek van 1 kruimeltje. Ze eet buiten af en toe lijnzaadcracker niets anders dan rijst (aardappel verdraagt ze niet goed). Als wij op vakantie gaan zie ik haar ongeveer 2 keer per dag rijst eten.pike schreef: Mensen met coeliaki mogen rijst eten omdat er zo weinig gluten inzitten. Ze zitten er wel degelijk in, ga maar eens zoeken. Een voedselintolerantie is niet hetzelfde als een voedselallergie. Een intolerantie is een niet-allergische overgevoeligheid.
En ik heb dus nergens gezegd dat mijn hond allergisch is voor gluten. Alleen maar dat hij allergisch is voor rijst.
Ik ben intolerant ipv allergisch, dus voor mij gaat de stelling op dat als het heel laag in gehalte is en/of ik het maar heel beperkt eet ik het wel kan verdragen.
Ik ken het verschil intolerantie en allergisch.