Ja, die is heerlijk! (en ik heb je eraan geholpen ja), maar ook zo duurkoekje schreef: Ik was mn handen met zeep met pompje van Dr Organic van de Tuinen. Kost een paar centen, maar ik vind het wel lekker spul.
Liz, volgens mij ben jij zelfs degene die me aan dat merk heeft geholpen.
Ecover, dit valt me tegen / handzeep zonder Sodium Laureth Sulfate?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Ecover, dit valt me tegen / handzeep zonder Sodium Laureth Sulfate?
Jaaaa, dit merk gaat Marije voor me meenemennova schreef: Ik smeer met deze: http://www.dm.de/de_homepage/alverde_home/alverde_produkte/produkte_handpflege/produkte_deo_fluessigeseifen/
Van de hele lijst aan aan stoffen die erin zitten . lees ik niks van Lizzy haar "evil products"![]()
Om mee af te wassen lijkt het me niks, toch?*Dorothea* schreef: Ik gooi hem er nog maar een keer in, met uien kun je ook heel goed schoonmaken. Ik was m'n ramen en auto ermee.
2 uien in 4 parten snijden, even in warm water laten liggen en je hebt een prima sopje.
Het liefst knikkerde ik ook alle giftige zooi de deur uit. Maar als je in Nederland woont, dan betaal je voor bio gewoon de hoofdprijs.... Dus inmiddels douche ik niet met gif maar was ik wel weer met gif mijn haren.... En ik gebruik ook giftige deo. Niet giftige deo helpt gewoon net niet genoeg.... Het is allemaal wel eens lastig heMowgli schreef: Ik heb ook problemen met de "reguliere" schoonmaakmiddelen en maak sinds een aantal maanden mijn eigen allesreiniger van biologische marseille zeep en wat soda en badkamer reiniger van water, azijn en citroensap. Dit bevalt prima, mijn handen vervellen niet meer na een poetsbeurt. Ook ik kan niet met handschoenen werken om dezelfde reden als Lizzy. Met gewoon afwasmiddel heb ik gelukkig (nog) geen probleem.
Naar aanleiding van het succes van het zelfgemaakte schoonmaakmiddel en de ineens vele mensen in mijn directe omgeving die de afgelopen tijd de diagnose kanker hebben gekregen heb ik begin december mijn shampoo en conditioner en mijn doucheschuim de deur uit gedaan.
In plaats hiervan heb ik bij http://savion.de een stuk zeep besteld om mijn haren te wassen (degene met melisse) en een aantal stukken zeep om me in te zepen (geitenmelk, rozen en amandel scrubzeep) i.p.v. douchen met doucheschuim. Deze zepen zijn op biologische basis. Als "crèmespoeling" gebruik ik water met een scheut bio appelazijn.
Het was in het begin even wennen, maar ik ben echt heel erg tevreden. Om te beginnen had ik ook altijd enorm droge onderbenen (bijna schilferig) die enorm jeuken. Dat is nu voorbij, het jeuken in ieder geval, en in plaats van schilferig is mijn huid gaaf, maar neigt wel een beetje naar droogheid. Dat los ik op door als ik nog onder de douche sta heel dun olijfolie extra vergine te smeren (kan ook na het douchen).
Ook de harenwaszeep is geweldig. Ten eerste jeukt mijn hoofdhuid niet meer. Mijn hele fijne half lange haren hebben nu veel meer volume, hangen niet meer slap en ze zijn bijna zoals ze waren toen ik nog kind was. Mijn haar is niet zo snel meer vet en stinkt niet na 3 dagen. Ik zou in principe nu zelfs een week niet mijn haren niet hoeven te wassen als ik echt te druk ben (1 keer getest), maar 2 keer per week wassen is wel een must om me fijn te voelen. Om tegen te gaan dat mijn haren erg statisch worden smeer ik na het wassen mijn handen in met heel weinig olijfolie extra vergine en verdeel dat in mijn haar. Dan gaat er een deel van het water met appelazijn overheen en dat laat ik een tijdje intrekken. Daarna spoel ik uit met water appelazijn en naspoelen met normaal water.
Verder gebruik ik sinds kort de deospray van Alverde (http://www.dm.de/de_homepage/alverde_ho ... albei.html), maar ik ben er nog niet over uit wat ik er precies van vind. Ik ben nog aan het testen. Ik gebruik ook een aantal gezichtproducten van Alverde.
De gezichtsscrub (http://www.dm.de/de_homepage/alverde_ho ... perle.html) en de gezichtsreinigingswasgel (http://www.dm.de/de_homepage/alverde_ho ... salge.html) ben ik niet over te spreken. Als ik die heb gebruikt wordt mijn huid kurkdroog. Volgens mij komt het door de alcohol die erin zit. Als scrub ga ik dus maar van extra vergine olijfolie, honing en suiker een scrub maken. Voor de winter is deze goed, voor de zomer te vet, maar dan is misschien de scrub van Alverde goed. Ik zoek nog een alternatief voor de reinigingswasgel.
De nachtcreme van Alverde (http://www.dm.de/de_homepage/alverde_ho ... creme.html) gebruik ik sinds een aantal maanden, maar ook hier ben ik niet echt tevreden.
Lizzy, ik bedacht me vanmorgen dat Etos sinds kort een 100% natuurlijke lijn heeft, inclusief handzeep. Die valt volgens mij mee qua prijs.
Edit: deze dus http://www.etos.nl/eigen-merk/puur-natuur
Hee! Dat is boeiend! Dank je wel Natasja. Ik ga gelijk kijken of er SLS in hun zepen zit.*Natasja* schreef: Lizzy, ik bedacht me vanmorgen dat Etos sinds kort een 100% natuurlijke lijn heeft, inclusief handzeep. Die valt volgens mij mee qua prijs.
Kijk, dat begint al interessant! De ingredienten van de douchegel, zonder sls dus!
Ingrediënten:
Aqua, Sodium Coco Sulfate, Coco Glucoside, Glycerin, Citrus Aurantium Dulcis Fruit Water, Citric Acid, Sodium Chloride, Bambusa Vulgaris Leaf Extract, Citrus Paradisi Fruit Extract, Glyceryl Oleate, Hydrogenated Palm Glycerides Citrate, Tocopherol, Sodium Benzoate, Parfum, Limonene
Ingrediënten:
Aqua, Sodium Coco Sulfate, Coco Glucoside, Glycerin, Citrus Aurantium Dulcis Fruit Water, Citric Acid, Sodium Chloride, Bambusa Vulgaris Leaf Extract, Citrus Paradisi Fruit Extract, Glyceryl Oleate, Hydrogenated Palm Glycerides Citrate, Tocopherol, Sodium Benzoate, Parfum, Limonene
-
Martine-Tom
Oh super! Ik loop straks toch langs de Etos, eens ff binnen waaien!Lizzy schreef: Kijk, dat begint al interessant! De ingredienten van de douchegel, zonder sls dus!
Ingrediënten:
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
o jammer, het is echt lekker spul.Lizzy schreef: Nee, dat is weer wat anders, dit stofje. Dat SLS geeft schuin en ontvet. En dat laatste is o.a. het probleem, het ontvet dus ook je huid. Even naar Texel voor handcreme. En dan ben ik 'gelukkig' allergisch voor wol
![]()
![]()
Ik zal eens even kijken wat er in m'n texelse duindoornshampoo zit. Met een halve fles is m'n haar nog niet schoon, dus ik vermoed dat ie heel natuurlijk is.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Afwas heb ik nog nooit geprobeerd, maar probeer het eens voor de ramen, het werkt echt goed.Lizzy schreef: Om mee af te wassen lijkt het me niks, toch?
-
judith1967
- 5-sterren

Ooh nou dat ga ik eens uitproberen dan*Dorothea* schreef: Ik gooi hem er nog maar een keer in, met uien kun je ook heel goed schoonmaken. Ik was m'n ramen en auto ermee.
2 uien in 4 parten snijden, even in warm water laten liggen en je hebt een prima sopje.
Normaal gebruik ik altijd ammoniak.
Vind je het heel erg dat ik het hier totaal niet mee eens ben? SLS kan wel degelijk ook kwaad wanneer je afspoelt. Het is een zeer agressieve ontvetter.hannabelgje schreef: SLS in producten die je afspoelt kunnen geen kwaad, in producten die je niet afwast zoals crèmes dan weer wel.
- Ruby/Billy
- 5-sterren

Er zijn ook producten op de markt zonder sls die je huid vreselijk uitdrogen.
Omdat ik bij gebruik van shampoo met sls mijn hoofd tot bloedens toe krab dacht ik verstandig te zijn en it's coco van gezond en wel te gaan gebruiken (na een hele tijd harmonie te hebben gebruikt en rust op mijn hoofd te hebben), ben weer helemaal bij af terug, jeuken schilferen en krabben is weer de orde van de dag. Ook hun douchegel is zeer uitdrogend.
Geen aanrader dus.
Ga binnenkort toch weer naar Duitsland en zag dat er in Leer ook een DM zit, eens goed rondneuzen of ze daar iets voor me hebben.
Omdat ik bij gebruik van shampoo met sls mijn hoofd tot bloedens toe krab dacht ik verstandig te zijn en it's coco van gezond en wel te gaan gebruiken (na een hele tijd harmonie te hebben gebruikt en rust op mijn hoofd te hebben), ben weer helemaal bij af terug, jeuken schilferen en krabben is weer de orde van de dag. Ook hun douchegel is zeer uitdrogend.
Geen aanrader dus.
Ga binnenkort toch weer naar Duitsland en zag dat er in Leer ook een DM zit, eens goed rondneuzen of ze daar iets voor me hebben.
Lizzy die handzeep van Lavera, die is niet oke?
Jawel, die is zeker OK! Maar te duur.....zurca schreef: Lizzy die handzeep van Lavera, die is niet oke?