Ecover, dit valt me tegen / handzeep zonder Sodium Laureth Sulfate?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Ecover, dit valt me tegen / handzeep zonder Sodium Laureth Sulfate?

zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Lizzy schreef: Jawel, die is zeker OK! Maar te duur..... :-\
Ohwww da's jammer... Wist niet dat er tussen Ecover en Lavera nog zo'n prijsverschil zat, dacht dat tie gelijkwaardig waren ::) :-[
Hoop dat je wat anders kan vinden.... het is echt niet grappig om zulke droge/kapotte handen te hebben, weet er alles van :-\
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ik gebruik de was- en schoonmaakmiddelen van Sonett en dat bevalt erg goed.
Je kunt bijna alles van Sonett ook in grotere verpakking kopen, zodat het goedkoper is (bijvoorbeeld de handzeep per 10 liter).
En je kunt wat water aan de handzeep toevoegen, dan was het ook nog prima schoon, het is geconcentreerd genoeg. Ik gebruik zelf de lavendel handzeep.

Als je op zoek bent naar een fijne creme voor de gevoelige huid, kan ik pure jojoba olie aanraden (biologisch). Ik heb zelf een erg gevoelige huid en jojoba olie werkt voor mij geweldig. En je krijgt er geen vette huid van. Mijn huid is gemengd, en de vettere gedeelten worden niet vetter, en de droge gedeelten worden goed gevoed. En je hebt maar 1-2 druppels nodig voor je hele gezicht en handen. Dus heel voordelig.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Misschien is dit wat, natuurlijke handzeep en helemaal niet duur:

http://www.iherb.com/South-of-France-Ha ... sr=4&ic=17

Iherb heeft meerdere varianten.
Er zitten geen dierlijke bijproducten in en het is niet op dieren getest, ze zijn aangesloten bij de BUAV (leaping bunny).
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, dus weet niet of het fijne zeep is, maar de ingredienten zijn goed.

Verzending door Iherb is niet duur, en je kunt tot Euro 135,- bestellen zonder extra kosten te moeten betalen aan de postbode.
Iherb is hier al vaker voorbij gekomen, het is echt een ideaal adres voor natuurlijke producten en voordelige supplementen.
Michelle Vrolijk
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Michelle Vrolijk »

Schandalig eigenlijk dat zelfs een bio-merk dergelijke ingrediënten bevat en dat het zo lastig is om iets fatsoenlijks te vinden tegen een reële prijs.
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Misschien een "niet zo leuke" reactie...Maar is het niet een optie om minder vaak je handen met sop te wassen? Je schrijft dat je wel heel vaak handen wast, afspoelen met alleen maar lauw water en voorzichtig deppen met een theedoek ipv afdrogen met een handdoek zal je wellicht beter helpen en is zeker wel verantwoord hoor! Zeep/ wasgel enz is minder vaak nodig dan we denken :) Na het (af)wassen even een beetje olijfolie uit een spuitflesje op je handen en in laten trekken. Dan ben je volgens mij al een eindje op weg.  En dan is er misschien ook ruimte in de knip om de dure handenzalf te kopen ;)

Verder is het natuurlijk een schande dat er overal SLS ingestopt wordt >:( Gelukkig red ik me prima zonder veel chemische troepjes :biggrin2:

edit tikvout
Laatst gewijzigd door pallas op za 11 jan 2014, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

Voor allerlei alternatieve schoonmaakideeen is er de Dikke Bode, een boek met huishoudtips.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pallas schreef: Misschien een "niet zo leuke" reactie...Maar is het niet een optie om minder vaak je handen met sop te wassen? Je schrijft dat je wel heel vaak handen wast, afspoelen met alleen maar lauw water en voorzichtig deppen met een theedoek ipv afdrogen met een handdoek zal je wellicht beter helpen en is zeker wel verantwoord hoor! Zeep/ wasgel enz is minder vaak nodig dan we denken :) Na het (af)wassen even een beetje olijfolie uit een spuitflesje op je handen en in laten trekken. Dan ben je volgens mij al een eindje op weg.  En dan is er misschien ook ruimte in de knip om de dure handenzalf te kopen ;)

Verder is het natuurlijk een schande dat er overal SLS ingestopt wordt >:( Gelukkig red ik me prima zonder veel chemische troepjes :biggrin2:

edit tikvout
Misschien is 100 keer overdreven hoor, maar ik was erg vaak mijn handen en aangezien ik met kippen bezig ben, met de tuin, met vlees van de honden, etc., vind ik veel wassen met zeep wel echt nodig....
Lil

Bericht door Lil »

Lizzy schreef: Misschien is 100 keer overdreven hoor, maar ik was erg vaak mijn handen en aangezien ik met kippen bezig ben, met de tuin, met vlees van de honden, etc., vind ik veel wassen met zeep wel echt nodig....
Ik wilde net zeggen ik was mijn handen zo vaak omdat ik met rauw vlees bezig ben, 2 keer per dag. Honden wandelen/trainen 2 keer per dag. Dan heb ik toch echt zeep nodig om de bacteriën te doden.
rosmin
5-sterren
5-sterren

Bericht door rosmin »

Parfum in zepen en creme-tjes  zorgt ook dat je huid enorm uitdroogt
Ik smeer als mijn handen te droog/ ruw worden gewoon kokosolie op mijn handen om ze te vetten
en was ze meestal met olijfolie zeep
monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

Veel lekkere spullen op "a wild soapbar".
Lijkt duur, maar je doet er heel lang mee en er is ook vaste shampoo.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Moet het persé vloeibare zeep zijn Lizzy? Vandaag kwam ik deze, nieuwe, zeep tegen: http://www.bodhicosmetics.nl/body/handg ... -zeep.html
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ik was trouwens ook mijn handen als ik weg geweest ben naar winkels of werk en het huis weer in kom.

Verder spoel ik ze ook wel met gewoon water af zoals Isje zegt, maar in sommige situaties vind ik zeep wel prettig.
Vloeibaar vind ik dan prettiger dan een stuk zeep.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Natasja* schreef: Moet het persé vloeibare zeep zijn Lizzy? Vandaag kwam ik deze, nieuwe, zeep tegen: http://www.bodhicosmetics.nl/body/handg ... -zeep.html
Zoiets heb ik nu inderdaad. En voor in de douche vind ik dat nog wel gaan maar in de keuken vind ik het toch een beetje onhygienisch....
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Lizzy schreef: Ja, die is heerlijk! (en ik heb je eraan geholpen ja), maar ook zo duur :-\. Ik was ongeveer 100 keer per dag mijn handen dus zo'n flessie is zo op....
Eens in de zoveel tijd is Dr Organic in de aanbieding bij de Tuinen. Als er dan ook een zeepje in de bonus is (of iets anders wat ik dan nodig heb), haal ik een grotere voorraad. Ik vind de handzeep, ik heb momenteel met lavendelsmaak, best sterk, dus ik gebruik maar een half pompje per wasbeurt. Zo doe ik er langer mee en het schuimt en ruikt echt wel sterk genoeg.
Meneer gebruikt overigens andere handzeep, dus daarom doe ik ook langer met een flesje. Van een aantal smaken is er dacht ik ook een gewoon zeepblok, maar ik ben onhandig en dan vliegt zo'n blok de hele keuken door, dus daarom gebruik ik meestal ook een pompje  :biggrin2:

Overigens hebben ze natuurlijk ook andere zeepjes bij de Tuinen, maar ik weet alleen van Dr Organic dat het zeker zonder SLS is. En dat is nu eenmaal 1 van de duurdere merken.
Mocht je een keer binnenkort in de winkel zijn, gewoon verpakkingen bekijken en iets meenemen wat goedkoop en/of in de aanbieding is en daarna kan je de rest van de voorraad makkelijk onlijn bestellen:
http://www.detuinen.nl/hand-nagelverzor ... p.html?p=1
Michelle Vrolijk
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Michelle Vrolijk »

Je zou eens kunnen informeren bij v.d. Pigge in Haarlem, ik weet niet of dat een optie is? Misschien woon je er niet in de buurt, ze hebben wellicht wel een suggestie die je verder helpt.

Plaats reactie