De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!

**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

[quote="Nadia"]
Nou die blaas ontsteking kom ik zeker overheen. Jullie begrijpen mij verkeerd (of ik heb me verkeerd verwoord).
Tuurlijk wil ik alles mee krijgen. Ik wil geen ruggenprik ivm de katheter en het loze gevoel in je benen. Ruggenprik is pijn bestrijding, dat wil ik op een andere wijze (of gewoon niets).
MAAR als er complicaties tijdens de geboorte komen welke risico's voor het kind met zich mee brengen dan wil ik niet lang piemelen. Dan narcose en het kind veilig eruit. Of dat nu algehele narcose is of niet dat boeit me dan niet. Dat ik of Yordi de geboorte dan niet meemaken vind ik dan aan ondergeschikt belang ten opzichte van een gezonde en veilige geboorte.
Kijk op mijn werk raak ik dagelijks geconfronteerd met mensen die door een verkeerde bevalling zwaar beperkt zijn geworden. Dus voor mij is bijvoorbeeld zuurstof gebrek tijdens de geboorte een angst. Niet zo zeer dat het me beïnvloed, maar wil de angst wel bespreekbaar hebben gemaakt. Als de kleine vast ligt, of gedraaid of wat ook kan voorkomen en het geeft een risico met zich mee, dan wil ik niet dat er lang geprobeerd word.
Een gezond kind gaat me boven alles.
Dus dan boeit me die katheter niet. Maar bij een normale bevalling wil ik dat niet.
[/quote]

Oooohhh, ik had begrepen dat je bij complicaties een volledige narcose wilt omdat je geen katheter wilt.
Meis, rekening houden met minder fijne situaties is nooit verkeerd natuurlijk maar meestal loopt het allemaal wel goed. ;) Gewoon over je heen laten komen, doorstaan en daarna heerlijk genieten! :)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ook bij narcose krijg je een katheter hoor Nadia...
En zoals eerder geschreven, ze doen eigenlijk geen algehele narcoses meer, en ook ik zou er echt niet voor kiezen... Het eerste contact met je kindje is zo waardevol, en zeker als je borstvoeding wil gaan geven maakt je lichaam bij het zien/ruiken/voelen van je kindje een hormoon aan waardoor je melkgift op gang komt.
Maar he, positief die bevalling in! Jouw zwangerschap is als een zonnetje gegaan, je bevalling vast ook! :-*
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Katheter moet trouwens omdat ze met een KS je blaas los maken of daar omheen moeten om bij je baarmoeder te kunnen. Dat kan niet als die vol is natuurlijk. Dus de verdovings-vorm maakt niets uit.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Algehele narcose of niet, ik wil gewoon zo min mogelijk risico lopen.
Een goede draagperiode geeft helaas geen garantie op een goede bevalling. Tuurlijk ga ik zorgeloos de bevalling in. Ik kijk er naar uit. Maar door mijn werk word ik wel dagelijks geconfronteerd met bevallingen die mis gaan. Dus wil ik het wel bespreekbaar hebben gemaakt, dan is het bekend en kan er rekening mee gehouden worden.
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

[quote="Jantina"]
Katheter moet trouwens omdat ze met een KS je blaas los maken of daar omheen moeten om bij je baarmoeder te kunnen. Dat kan niet als die vol is natuurlijk. Dus de verdovings-vorm maakt niets uit.
[/quote]

Dat wist ik niet, weer wat geleerd :)

En inderdaad positief de bevalling in gaan. Ik heb het ook gedaan. En uiteindelijk is het mij allemaal meegevallen. Ondanks mijn vreselijke naaldenangst heb ik zelfs een ruggenprik gehad. Ik heb wel geleerd dat je vantevoren heel duidelijk aan moet geven wat je wilt en dat dat ook goed in het dossier staat, maar daar zorg jij volgens mij wel voor ;) Aan een mondelinge belofte heb je niets als je ineens een andere gyn aan je bed hebt staan.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

[quote="Nadia"]
Algehele narcose of niet, ik wil gewoon zo min mogelijk risico lopen.
Een goede draagperiode geeft helaas geen garantie op een goede bevalling. Tuurlijk ga ik zorgeloos de bevalling in. Ik kijk er naar uit. Maar door mijn werk word ik wel dagelijks geconfronteerd met bevallingen die mis gaan. Dus wil ik het wel bespreekbaar hebben gemaakt, dan is het bekend en kan er rekening mee gehouden worden.
[/quote]

Daar heb je helemaal gelijk in hoor meis! Ik heb ook een gehandicapt neefje door zuurstoftekort bij de bevalling, denk dat dat vaker voor komt dan je denkt. Maar ik GUN je een droombevalling!
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

@ Nadia; lijkt me helemaal goed om de dingen waar je van te voren over nadenkt allemaal bespreekbaar te maken.
Zo zat ik laatst steeds te denken over zo'n ruggenprik wel gezet kan worden bij mij en heb dat laatst tijdens het spreekuur uitgesproken.
Ik heb onderin mijn rug een afgegleden wervel en niets lijkt me zo waardeloos dan als ze na een heel bevallingstraject wat niet lukt waarbij besloten wordt dat het een ks moet worden 6 x misprikken in mijn rug  omdat ze er niet tussen kunnen komen :-X.
Mijn lieve VK heeft dezelfde dag een anesthesist opgebeld om te horen op welk niveau ze prikken en dat is 4 niveaus hoger dan waar die wervel van mij niet goed zit. Aan de ene kant vond ik t ietsje overdreven van mezelf om er überhaupt over te beginnen tegen mijn VK maar aan de andere kant scheelt het nu weer een zorg(je) dat ik me daar iig niet druk over hoef te maken.

En wat fijn dat je je gewone shirts nog past  :)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Nog meer rhesusnegatieve zwangeren hier?
Dat ik een injectie met anti-D na de bevalling moet, was me wel duidelijk. Maar nu ben ik net gebeld door het zkh dat ik morgen acuut ook al een injectie moet. Heb ik dan toch ineens antistoffen aangemaakt? Ik snap er nix meer van.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

[quote="koekje"]
Dat ik een injectie met anti-D na de bevalling moet, was me wel duidelijk. Maar nu ben ik net gebeld door het zkh dat ik morgen acuut ook al een injectie moet. Heb ik dan toch ineens antistoffen aangemaakt? Ik snap er nix meer van.
[/quote]
Ik. Ik heb ook een aantal weken geleden een injectie gekregen. Dit is omdat er tijdens de zwangerschap ook al bloed van de foetus in contact kan komen met het jouwe en jouw lichaam dan antistoffen aanmaakt( dacht ik) Na de bevalling moet ik normaal enkel een prik als blijkt dat de dochter rhesus positief is. Indien ze ook negatief is dan is er niets aan het handje.

( en doen hoor die prik. Mijn grootmoeder is ook rhesusnegatief en mijn vader was echt kantje boordje. Die heeft toen indertijd maanden in het ziekenhuis gelegen en was de eerste die een bloedtransfusie kreeg daarvoor. )
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

De noodzaak van de injectie is me duidelijk, maar ik snapte niet waarom ik er nu al 1 zou moeten. Ik heb 2,5 week geleden een extra bloedonderzoek gehad ivm rhesus en ik hoorde daar bij de vorige afspraak niets over.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Geen idee wat dat is, dus zal het vast niet zijn
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

[quote="koekje"]
[/quote]

Bij de eerste zwangerschap rond week 30 ook zo'n injectie gehad. Na de bevalling bleek dochterlief ook rhesus D negatief, dus hoefde ik geen injectie meer.
Bij de tweede zwangerschap niet gehad met 30 weken omdat ze in mijn bloed konden zien dat dat niet nodig was (?). Na de bevalling dus ook niet gehad.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

koekje schreef: De noodzaak van de injectie is me duidelijk, maar ik snapte niet waarom ik er nu al 1 zou moeten. Ik heb 2,5 week geleden een extra bloedonderzoek gehad ivm rhesus en ik hoorde daar bij de vorige afspraak niets over.
Hier wordt dat standaard gedaan tijdens de zwangerschap als je rhesus negatief bent.
Zal dus waarschijnlijk niet te maken hebben met je bloedonderzoek. Maar ze hadden het dan wel op voorhand kunnen zeggen en je niet acuut naar het zh laten rennen. Kwestie van mensen even onnodig ongerust te maken.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Vanmorgen de foto's gezien van mijn nieuwe neefje van de 12 weken echo. Het is een zeer beweeglijk knaapje hoorde ik. Mooi hoor!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Leuk tante Hanna!

Ik ben het maar eens gaan navragen bij het injecteren.
Ons Yin is rhesuspositief en daarom moest ik nu ineens geinjecteerd worden. Dit hebben ze bepaald vanuit het vorige bloedonderzoek wat ik daarvoor kreeg; de prikmevrouw vertelde me namelijk ook dat niet alle negatieve zwangeren zo'n injectie krijgen; alleen als het nodig is.
De injectie na de bevalling is voor een toekomstige zwangerschap.

Gesloten