Energie verbruik
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Energie verbruik
[quote="Lizzy"]
Mij viel ons gasverbruik trouwens nog wel een beetje mee, met 1200 m3.
Gemiddeld is dat voor een hoekwoning 1.590 m3. En ons huis is natuurlijk al wat ouder, uit 1935. En dan te bedenken dat we in 2013 de puppy's hadden en de verwarming dag en nacht op 21 a 22 graden stond.
[/quote]
Dat kan soms goedkoper zijn in verbruik dan 's nachts terug naar 15/16/17 graden. Dan moet de kachel erg lang maximaal stoken om te verwarmen en met constante temperatuur hoeft ie alleen af en toe iets bij te stoken. Dat ligt aan de mate van isolatie en dergelijke.
Gemiddeld is dat voor een hoekwoning 1.590 m3. En ons huis is natuurlijk al wat ouder, uit 1935. En dan te bedenken dat we in 2013 de puppy's hadden en de verwarming dag en nacht op 21 a 22 graden stond.
[/quote]
Dat kan soms goedkoper zijn in verbruik dan 's nachts terug naar 15/16/17 graden. Dan moet de kachel erg lang maximaal stoken om te verwarmen en met constante temperatuur hoeft ie alleen af en toe iets bij te stoken. Dat ligt aan de mate van isolatie en dergelijke.
- Angelique
- 5-sterren

[quote="Lizzy"]
[/quote]
Meneer Lique zegt net dat wij 1600m3 gas per jaar gebruiken.
[/quote]
[quote="*Dorothea*"]
Mijn flat is supernieuw, alles is goed geissoleerd, zuinige ketel.
Maar ik verbruik dan wel weer 50 liter diesel per week
[/quote]
ja, als je dieselolie bijstookt dan kan ik het ook....

Ons gasverbruik ligt ongeveer op 1150m3 per jaar en dan sprokkelen we wat hout erbij, een kuub of 2.
Elektriciteitsverbruik is hoog, koken gaat elektrisch, close-in boilertjes en 4 computers en 2 tablets voor 4 personen
maar daarvoor hebben we sinds vorig jaar zonnepanelen. Lama komen die zon!
Hoe de schade dus nu is kunnen we niet helemaal berekenen, maar 35% minder zou haalbaar zijn.
Mijn flat is supernieuw, alles is goed geissoleerd, zuinige ketel.
Maar ik verbruik dan wel weer 50 liter diesel per week
[/quote]
ja, als je dieselolie bijstookt dan kan ik het ook....
Ons gasverbruik ligt ongeveer op 1150m3 per jaar en dan sprokkelen we wat hout erbij, een kuub of 2.
Elektriciteitsverbruik is hoog, koken gaat elektrisch, close-in boilertjes en 4 computers en 2 tablets voor 4 personen
Hoe de schade dus nu is kunnen we niet helemaal berekenen, maar 35% minder zou haalbaar zijn.
[quote="Angelique"]
[/quote]
Dat is echt niet veel hoor, voor jullie huis!
[/quote]
Dat is echt niet veel hoor, voor jullie huis!
Dat is waar, daar heb je absoluut een punt. Maar, we hebben het normaal nooit 21 graden hier, laat staan 22Mini's 3-tal schreef: Dat kan soms goedkoper zijn in verbruik dan 's nachts terug naar 15/16/17 graden. Dan moet de kachel erg lang maximaal stoken om te verwarmen en met constante temperatuur hoeft ie alleen af en toe iets bij te stoken. Dat ligt aan de mate van isolatie en dergelijke.
- Angelique
- 5-sterren

Ja valt mee, en dan zijn overal de radiatoren opgedraaid en als ik het frisjes vindt geef ik de cv een slinger, dus het is niet zo dat ik in een koud hok zit ofzo.Lizzy schreef: Dat is echt niet veel hoor, voor jullie huis!
-
fem fatale
- 5-sterren

Het is nog wat vroeg om er iets van te zeggen, maar ik heb de verwarming nog nul keer aangehad tot nu toe. Ik heb wel een paar keer een raam opengezet omdat het echt te warm was binnen, dus het gaat zeker minder zijn dan in mijn vorige huis.
Wij verbruiken weinig elektriciteit maar wel veel gas.
Komt door manlief die echt een koukleum is die bij koude last heeft van extreme spierkrampen en omdat we in een niet geïsoleerd huis wonen... Vooral dat laatste is de doodsteek vrees ik. Overal enkel glas, geen isolatie in het dak,...Bovendien was hij tot eind oktober dagelijks thuis wegens die spierkrampen...
Dus hier
Elektriciteit:
Dagtarief: 582 kwh
Nachttarief: 717 kwh
Gas:
1475m3 ( dit is op 11 maand)
Komt door manlief die echt een koukleum is die bij koude last heeft van extreme spierkrampen en omdat we in een niet geïsoleerd huis wonen... Vooral dat laatste is de doodsteek vrees ik. Overal enkel glas, geen isolatie in het dak,...Bovendien was hij tot eind oktober dagelijks thuis wegens die spierkrampen...
Dus hier
Elektriciteit:
Dagtarief: 582 kwh
Nachttarief: 717 kwh
Gas:
1475m3 ( dit is op 11 maand)
- Inge en Bono
- 5-sterren

Geen idee
Wij wonen inclusief...
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Ik heb nu op precies 1 jaar verbruikt:
5550 Kw en 969 m³ gas
Ik kan niet zien waar mijn huidig verbruik op gebaseerd is aangezien de site van Essent het niet doet

5550 Kw en 969 m³ gas
Ik kan niet zien waar mijn huidig verbruik op gebaseerd is aangezien de site van Essent het niet doet
Wij kunnen elkaar qua energie een handje geven Jolanda**Jolanda** schreef: Ik heb nu op precies 1 jaar verbruikt:
5550 Kw en 969 m³ gas
Ik kan niet zien waar mijn huidig verbruik op gebaseerd is aangezien de site van Essent het niet doet![]()
![]()
Maar ik neem aan dat je de meterstanden van 2013 wel kent?
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Liz, het was vast de senseo! 
Dan zit er nog maar 1 ding op. De Senseo wegdoen, een Ikea family card aanschaffen en daar gratis koffie gaan drinken... 
Kun je op de terugweg gelijk van die handige hersluitbare diepvrieszakjes meenemen.
Kun je op de terugweg gelijk van die handige hersluitbare diepvrieszakjes meenemen.
Maar in het weekend geen ontbijtje meer voor 1 euro

-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Als ik het zo zie, dan valt het bij ons toch nog wel mee
Ik vond ons stroomverbruik eigenlijk wel heel hoog, maar het lijkt toch wel behoorlijk gemiddeld.
Ik weet niet wat het verbruik van afgelopen jaar was, maar we zitten tussen de 4000-4600 kwh per jaar, en ca 1100 m3 gas.
Ons huis is goed geïsoleerd, de verwarming staat nooit lager dan 18C omdat de honden het dan koud hebben. En met vloerverwarming is het ook beter om de temperatuur niet te veel te laten schommelen.
We gebruiken de droger bij elke was, want stippelharen blijven ontzettend in je kleren (en alle andere textiel) zitten. We koken elektrisch.
Ik weet niet wat het verbruik van afgelopen jaar was, maar we zitten tussen de 4000-4600 kwh per jaar, en ca 1100 m3 gas.
Ons huis is goed geïsoleerd, de verwarming staat nooit lager dan 18C omdat de honden het dan koud hebben. En met vloerverwarming is het ook beter om de temperatuur niet te veel te laten schommelen.
We gebruiken de droger bij elke was, want stippelharen blijven ontzettend in je kleren (en alle andere textiel) zitten. We koken elektrisch.