Nelson
Moderator: Lizzy
Re: Nelson
Aaaah kijk m nou!!!!!
Ik denk dat je met barf meer/betere voedingsstoffen kunt geven dan met kvv. Juist omdat je kunt opletten op kwaliteits spiervlees, niet te veel vet, goede verhouding van organen etc etc.
Ik denk dat je met barf meer/betere voedingsstoffen kunt geven dan met kvv. Juist omdat je kunt opletten op kwaliteits spiervlees, niet te veel vet, goede verhouding van organen etc etc.
Hoewel ik kvv prima vind (als je goede merken kiest en veel afwisselt), zou ik juist door wat je hierboven schrijft voor barf gaan. Een pup moet wel goed opgroeien! Precies! Dus waarom vertrouwen op een prak van een fabrikant, waarvan je nooit zeker weet wat er in zit? Als je barf geeft, weet je precies wat je geeft! Dan weet je zeker dat de kwaliteit van je spiervlees goed is (altijd hét grote discussiepunt bij kvv), weet je zeker dat er niet veel pens in zit om de prijs te drukken of veel vet om de calorische waarde omhoog te krikken.Hope schreef: Mijn eigen maag heeft ook minder moeite met barf dan met kvv. Ik ben alleen bang dat ik met barf belangrijke voedingsstoffen vergeet. Stom, met Hope heb ik me daar nooit zo druk over gemaakt, die zit netjes op 5 diersoorten en wat groenten en daar deed hij het zó ongelooflijk veel beter op dan op brokken (die werden bijna zijn dood) dat ik me nooit afvroeg of hij iets te kort kwam. In mijn ogen kon dat gewoon niet, dan kon hij er naar mijn idee gewoon niet zo goed uitzien. Maar met een pup, die moet wel goed opgroeien... Een tekort nu kan problemen betekenen voor later. Maar misschien maak ik me druk om niks.
Nogmaals, ik vind de betere kvv's geen probleem hoor. Maar om even aan te geven dat je dus beter precies andersom kan denken voor wat betreft opgroeien!
Een pup is gewoon een baby hond en voor groeien heeft ie precies hetzelfde nodig als een volwassen hond om gezond te blijven. Alleen naar verhouding een beetje meer.
Oh, én nog een groot pluspunt van barf vind ik het knaag werk. Heerlijke uitdaging voor je pup zonder actief bezig te zijn. Is weer een heel anders soort moe worden dan rennen/spelen en ravotten.
Jullie argumenten zijn eigenlijk heel logisch. Met barf weet je inderdaad precies wat je voert. Met Hope heb ik natuurlijk veel ellende gehad omdat hij een eliminatiedieet volgde wat vaak toch weer mis bleek. Al dat rekenwerk, diersoorten zoeken, proberen, de problemen weer oplossen die waren ontstaan... Barf leek vaak één grote chaos. En het werkte top, natuurlijk, en ik ben helemaal enthousiast over barf. Maar misschien zie ik er meer tegen op dan nodig...
Geef je een pup één diersoort of juist zoveel mogelijk soorten door elkaar?
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Jeeeej gefeliciteerd met Nelson!
Ik zou barf voeren! Zo afwisselend mogelijk qua diersoorten.
Ik zou barf voeren! Zo afwisselend mogelijk qua diersoorten.
Ik zou ook zo veel mogelijk diersoorten voeren, en dan 1 diersoort achter de hand houden (maar dat zou ik nu doe doen omdat ik ook al dat eliminatie gedoe heb gehadHope schreef: Jullie argumenten zijn eigenlijk heel logisch. Met barf weet je inderdaad precies wat je voert. Met Hope heb ik natuurlijk veel ellende gehad omdat hij een eliminatiedieet volgde wat vaak toch weer mis bleek. Al dat rekenwerk, diersoorten zoeken, proberen, de problemen weer oplossen die waren ontstaan... Barf leek vaak één grote chaos. En het werkte top, natuurlijk, en ik ben helemaal enthousiast over barf. Maar misschien zie ik er meer tegen op dan nodig...
Bij een pup lijkt het me het makkelijkst om steeds een gedeelte barf te voeren, en een gedeelte kvv. Dan kun je wel voor bv voor een maand barf verpakken, heeft je pup dan meer nodig kun je het aanvullen met kvv.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Bij twijfel of je barfen wel aandurft met een pup, gewoon dit topic aanklikken! 
www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,117965.0.html
Ik zou ook meteen voor barf gaan. Dan weet je wat je in je pup stopt, en pupperd heeft fantastische bezigheidstherapie!
Gefeliciteerd met je krummel trouwens, hij is dottig!
www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,117965.0.html
Ik zou ook meteen voor barf gaan. Dan weet je wat je in je pup stopt, en pupperd heeft fantastische bezigheidstherapie!
Gefeliciteerd met je krummel trouwens, hij is dottig!
Oke, een pup kan barf etenAnne in Duitsland schreef: Bij twijfel of je barfen wel aandurft met een pup, gewoon dit topic aanklikken!
Hertenkop ging ik toch al niet voeren dus ik geloof dat ik me geen zorgen hoef te maken
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Braaf, koekje zelfgedroogd lekkers erin!Hope schreef: Oke, een pup kan barf eten
Hertenkop ging ik toch al niet voeren dus ik geloof dat ik me geen zorgen hoef te maken![]()
Nou vriendlief ook nog even die reportage laten zien, dan komt het helemaal goed!
Vriendlief hielp altijd mee met het in stukken knippen van haaskarkas voor Hope (stinkhaas noemt hij het hihi) dus hij is wel wat gewend.Anne in Duitsland schreef: Braaf, koekje zelfgedroogd lekkers erin!
Nou vriendlief ook nog even die reportage laten zien, dan komt het helemaal goed!
Aan de barf dus. Nu mezelf op het gemakje inlezen, het rekenmachine uit de kast halen en zorgen voor een leuk menu. Ach, ik heb nog even. Bij Hope waren het twee multi-chaotische dagen voor ik al zijn brokken in de kliko kieperde en hij een menu van barf kreeg
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ja goed, maar hij was toch bezorgd over een pup die barft ipv kvv eet? Als hij ziet wat die kleintjes van Miik allemaal wegknagen, verliest hij die bezorgdheid wellicht, dat bedoel ik.Hope schreef: Vriendlief hielp altijd mee met het in stukken knippen van haaskarkas voor Hope (stinkhaas noemt hij het hihi) dus hij is wel wat gewend.
Aan de barf dus. Nu mezelf op het gemakje inlezen, het rekenmachine uit de kast halen en zorgen voor een leuk menu. Ach, ik heb nog even. Bij Hope waren het twee multi-chaotische dagen voor ik al zijn brokken in de kliko kieperde en hij een menu van barf kreeg![]()
Succes met het menuutje. Komt wel goed!
Ja dat klopt. Hij heeft het gelezen en zijn enige zorg is nog dat hij wat daar gevoerd wordt wel érg herkenbaar vindtAnne in Duitsland schreef: Ja goed, maar hij was toch bezorgd over een pup die barft ipv kvv eet? Als hij ziet wat die kleintjes van Miik allemaal wegknagen, verliest hij die bezorgdheid wellicht, dat bedoel ik.
Succes met het menuutje. Komt wel goed!
De fokker heeft ons nog het een en ander uitgelegd over de voordelen van het voeren van vers ten opzichten van brokken. Ik geloof dat hij nu helemaal achter vers voeren staat. Hij vond het eerder al prima hoor, dat ik geen brokken wil voeren, maar vroeg zich nog wel af waarom meteen op vers als de hond het op brokken goed zou doen. Het punt was dan ook dat ik "het goed doen" op brokken gewoon niet goed genoeg vind.
Ik zoek nog wat documentatie hierover. Iemand een tip?
-
Roef & Hidde
- 5-sterren

gefeliciteerd met Nelson! 
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Hope schreef: Ja dat klopt. Hij heeft het gelezen en zijn enige zorg is nog dat hij wat daar gevoerd wordt wel érg herkenbaar vindt
De fokker heeft ons nog het een en ander uitgelegd over de voordelen van het voeren van vers ten opzichten van brokken. Ik geloof dat hij nu helemaal achter vers voeren staat. Hij vond het eerder al prima hoor, dat ik geen brokken wil voeren, maar vroeg zich nog wel af waarom meteen op vers als de hond het op brokken goed zou doen. Het punt was dan ook dat ik "het goed doen" op brokken gewoon niet goed genoeg vind.
Ik zoek nog wat documentatie hierover. Iemand een tip?
http://www.barfplaats.nl
Hahaha!Anne in Duitsland schreef:
http://www.barfplaats.nl ![]()
![]()