missy de sint nou ja pruimdoos

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: missy de sint nou ja pruimdoos

kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

[quote="Martine-Tom"]
Gewoon geen water en primeval overheen doen voorlopig, overleefd ze heus wel  ;)
[/quote]

dan eet ze het helemaal niet heb ik altijd al gedaan, ik ga haar voorlopig op de doglovers zetten dat kan ik terug kiepen, de prime val wil ik absoluut wel geven dat meng ik nu met 1 eetlepel blik
Ik laat het zo even gaan effe aan kijken
En het is nu even ook een kwestie van geld het is niet anders
Laatst gewijzigd door kiara op ma 20 jan 2014, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

[quote="kiara"]
dan eet ze het helemaal niet heb ik altijd al gedaan, ik ga haar voorlopig op de doglovers zetten dat kan ik terug kiepen, de prime val wil ik absoluut wel geven dat meng ik nu met 1 eetlepel blik
Ik laat het zo even gaan effe aan kijken
En het is nu even ook een kwestie van geld het is niet anders
[/quote]Dat weet je dan toch niet?  ;)
Mss vind ze dat waterige juis wel heel vies...
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

ik zal het is proberen morgen probeer ik of ze eend wil en lap pens zal mij benieuwen.
Ik doe altijd bij allemaal beetje warm water erop anders is het zo koud en ook voor der poeder en zo paar keer per jaar de diameeraarde vandaar snap je  ;)

Bij de poezen ook en die gaan als een trein! en ja ook dat hapje heb ik geproberrd paar keer was het lekker en toen niet meer de sint dan he
Laatst gewijzigd door kiara op di 21 jan 2014, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Uurtje voordien uit de koelkast halen dan is de kou er ook vanaf  ;)
Als het en complicerende factor is zou ik die poeder echt even achterwege laten, ze moet nu gewoon leren dat eten betekend...eten, anders blijf je met een levenslange mutser zitten. Een weekje geen poeder overleefd ze echt wel. Ook als je het ergens anders doorheen doet, dan krijgt ze toch nog iets binnen en dat kan net genoeg zijn om geen honger te hebben en haar eigenlijke voer te weigeren.
Ff doorzetten...levenslang plezier  ;)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

[quote="Martine-Tom"]
Uurtje voordien uit de koelkast halen dan is de kou er ook vanaf  ;)
Als het en complicerende factor is zou ik die poeder echt even achterwege laten, ze moet nu gewoon leren dat eten betekend...eten, anders blijf je met een levenslange mutser zitten. Een weekje geen poeder overleefd ze echt wel. Ook als je het ergens anders doorheen doet, dan krijgt ze toch nog iets binnen en dat kan net genoeg zijn om geen honger te hebben en haar eigenlijke voer te weigeren.
Ff doorzetten...levenslang plezier  ;)
[/quote]

Tja, zo zie ik het ook. Als dat poeder geen medicament is dat ze dringend nodig heeft, dan kun je dat toch een paar dagen niet geven, als je daardoor het voer dat ze heeft geweigerd een paar dagen langer in de koelkast kunt bewaren? En dat water kun je inderdaad weglaten als je het voer een paar uurtjes voor etenstijd uit de koeling haalt.
Manon
3-sterren
3-sterren

Bericht door Manon »

[quote="Anne in Duitsland"]
Tja, zo zie ik het ook. Als dat poeder geen medicament is dat ze dringend nodig heeft, dan kun je dat toch een paar dagen niet geven, als je daardoor het voer dat ze heeft geweigerd een paar dagen langer in de koelkast kunt bewaren? En dat water kun je inderdaad weglaten als je het voer een paar uurtjes voor etenstijd uit de koeling haalt.
[/quote]

En als ze het na 2 dagen niet op heeft, geef je het dag 3 aan je berner en haal je er voor je sint weer een nieuwe portie uit. Zo hoef je ook geen vlees weg te gooien....
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

ja dat is waar ze kan best paar dagen zonder de poeder ga het proberen en geen water erover mij benieuwen , ze heeft net wel der eend op! vanavond krijgt ze dan lap pens, maar die kon ik verleden keer dus wel weggooien, het lijkt mij niet zo verstandig om 2 dagen een lap pens te geven aan de berner bedankt voor de tips
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="kiara"]
ja dat is waar ze kan best paar dagen zonder de poeder ga het proberen en geen water erover mij benieuwen , ze heeft net wel der eend op! vanavond krijgt ze dan lap pens, maar die kon ik verleden keer dus wel weggooien, het lijkt mij niet zo verstandig om 2 dagen een lap pens te geven aan de berner bedankt voor de tips
[/quote]

Daar zal geen Berner van omvallen, ik zou me dan meer zorgen maken om de brokken met blik voor de sint.
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

[quote="kiara"]
[/quote]
Tenzij de berner erg slappe ontlasting van pens krijg zie ik geen probleem hoor.
Zelf geef ik altijd een paar kippenbotjes of nekken bij de pens dan is de ontlasting steviger.
Maar heb wel eens verteld dat ik vroeger bij iemand woonde die gaf al de honden alleen maar pens en die werden 15+ en daar waren echt grote honden bij ;)
Dus jou berner loopt echt geen tekorten op en zal het ook niet erg vinden ;)
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

nou te korte ben ik ook niet bang voor en erg vind ze het zeker niet hoe meer hoe beter geld bij haar maar ze is al te zwaar en ivm de ontlasting ben ik dus bang voor scheiterij dat is de rede.maar wie weet eet de sint het wel op , en de sint krijgt geen blik hoor ja 1 eetlepeltje voor de gelatinaat meer niet en nu ook even niet
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Je zou het dag portie van de sint ook wat kunnen gaan verlagen.
mss is het teveel voor hem. ;)
De ene hond heeft voor zijn gewicht bv 500 gr volgens rekenhulp nodig, maar heeft al genoeg aan 300 gr ;D
Krijgen ze dan meer dan willen ze niet meer eten.
Heb er hier 1 die mag 500 gr krijg meestal 600 gr maar ook een kilo vind hij best. En hij word geen gram zwaarder :D
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

nou eigenlijk moet ze 1200 gr hebben dus zit al laag,ze heeft trouwens wel der penslap opgegeten  :biggrin2:

Maar nu heb ik weer een ander probleempje nl: mijn border kan moeilijker poepen van de best4dogs,hij at al jaren  lotgering nooit geen last maar omdat het er van de zomer niet uitzag ben ik overgegaan op best4dogs,maar nu heeft hij dus sinds paar dagen (hij kreeg ook nog smuldier eerst) best4dogs en zag vanmiddag dat hij tot 3 keer toe achter elkaar probeerde maar klein hard keuteltje ging ook even liggen.nu heb ik er meer mensen over gehoord maar wat kan ik er nou aan doen?had al extra (ongeveer 100gr) pens gegeven maar durf het hem niet meer te geven,heb nu weer lotgering gehaald .Wat kan je er evt nog meer aan doen,de andere twee hadden ook vrij harde keutels van de best4dogs ook daar gaf ik pens bij,maar ik vind dat het eigenlijk niet nodig moet zijn,ik ga er ook niet mee door maak op wat ik nog heb ,maar zou dan dus graag willen weten wat en hoeveel ik er dan bij kan doen :-\
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Beetje spiervlees ;)
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

o dat heb ik nou net niet liggen is hart ook goed ? en hoeveel dan? hij krijgt per dag ongeveer 400 gr,vind het eigenlijk niet normaal ga toch is mailtje sturen,want zo word het nog duur als je er van alles nog moet bij doen,is natuurlijk voor hun goedkoper meer vleesbot maar das de bedoeling niet. 8)
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Hart zou denk wel kunnen maar niet weken achter elkaar.
Zou beginnen met 50 gr ;)

Plaats reactie