De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? * Hoera, Robyn geboren!
Gave naam!!! Gefeliciteerd!
Van harte gefeliciteerd! Wat een prachtige naam 
Klinkt als een
bevalling inderdaad, hoop dat je je snel weer wat beter voelt

Klinkt als een
Gefeliciteerd met jullie Robyn 
Hoop dat je snel hersteld
Hoop dat je snel hersteld
- Pauline
- 5-sterren

Gefeliciteerd met Robyn, wat een leuke naam! 
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Robyn, dat je de bevalling maar snel mag vergeten!
Van harte, hoop dat je vlot weer hersteld!
-
hannabelgje
- 5-sterren

Gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd met de geboorte van Robyn 
Welkom op de wereld Robyn!!
Welkom op de wereld Robyn!!
Gefeliciteerd met de geboorte van Robyn!
Hoe groot is ze? En inderdaad: foto zou leuk zijn!
Hoe groot is ze? En inderdaad: foto zou leuk zijn!
Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!
Ik heb gelukkig een makkelijk kind wat dat betreft. Slaapt al vanaf dat hij een week of 2 oud is lekker door. Aan speentjes doe ik niet. Dan kun je er inderdaad iedere keer uit om die gevallen speen weer in z'n mond te stoppen. Hij sabbelt wel graag wat op zijn duimpje. Als hij 's avonds wat moeite heeft om te gaan slapen doe ik 'm vaak nog even in bad. Daar wordt hij lekker slaperig van.Ivonne schreef: heb 'berekend' dat ik nu meer dan een jaar niet meer een nacht heb doorgeslapen
eerst door de zwangerschap, nu door een kleintje die om de haverklap wakker wordt s'nachts.....
heb nu dan ook een babyslaapgids gekocht.... jemig... niet gedacht dat ik dat nog ooit zou doen... uit een boekje gaan leren hoe mijn kind moet gaan slapen....
Hoe doen jullie dit?
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!
Ben ook wel nieuwsgierig naar hoe ze er uit ziet
Wat ie precies heeft gedaan weet ik niet eens.
Geen voeding geven snachts. Als je nu wel nog snachts voeding geeft zou ik het langzaam afbouwen.
In bad doen voor het slapen gaan of een flesje met warme melk voor het slapen gaan zijn ook dingen die de nachtrust kunnen bevorderen.
Regelmaat is belangrijk (zelfde tijdstip naar bed en weer opstaan)
Verder geen tips, want ik heb makkelijke kinderen
Die staan snachts op om te plassen en/of wat water op de badkamer te drinken (dat laatste hebben ze zichzelf bedacht en deden ze eerst 'stiekem' haha) en daarna gaan ze weer braaf uit zichzelf naar bed.
Ben ook wel nieuwsgierig naar hoe ze er uit ziet
Vriendlief heeft rond de 6e week 2 nachten met de kinderen 'gespookt' en daarna sliepen ze doorIvonne schreef: heb 'berekend' dat ik nu meer dan een jaar niet meer een nacht heb doorgeslapen
eerst door de zwangerschap, nu door een kleintje die om de haverklap wakker wordt s'nachts.....
heb nu dan ook een babyslaapgids gekocht.... jemig... niet gedacht dat ik dat nog ooit zou doen... uit een boekje gaan leren hoe mijn kind moet gaan slapen....
Hoe doen jullie dit?
Geen voeding geven snachts. Als je nu wel nog snachts voeding geeft zou ik het langzaam afbouwen.
In bad doen voor het slapen gaan of een flesje met warme melk voor het slapen gaan zijn ook dingen die de nachtrust kunnen bevorderen.
Regelmaat is belangrijk (zelfde tijdstip naar bed en weer opstaan)
Verder geen tips, want ik heb makkelijke kinderen
Gefeliciteerd met de geboorte van Robyn
Toen ik vroeger niet kon doorslapen maakte mijn moeder voor mij een hele dunne pap fles. Was voor mij de gouden tip.
Gefeliciteerd met de geboorte van Robyn!!
Omdat mijn kinderen goed op gewicht waren heb ik de nachtvoeding snel afgebouwd (dat vergde een paar nachten doorzetten: mijn pink in het mondje voor de zuigbehoefte). Heel snel sliepen ze allebei door. Ik weet niet of wel of niet doorslapen te maken heeft met wel of geen borstvoeding geven? Ik gaf geen borstvoeding en hield me vrij strak aan de voedingstijden. Ik kan me voorstellen dat bij borstvoeding 'voeden naar behoefte' er voor zorgt dat baby's 's nachts gevoed willen worden. Omdat ze gewend zijn aan huilen = voeden? Niet dat dat een reden is om geen borstvoeding te geven hoor
Omdat mijn kinderen goed op gewicht waren heb ik de nachtvoeding snel afgebouwd (dat vergde een paar nachten doorzetten: mijn pink in het mondje voor de zuigbehoefte). Heel snel sliepen ze allebei door. Ik weet niet of wel of niet doorslapen te maken heeft met wel of geen borstvoeding geven? Ik gaf geen borstvoeding en hield me vrij strak aan de voedingstijden. Ik kan me voorstellen dat bij borstvoeding 'voeden naar behoefte' er voor zorgt dat baby's 's nachts gevoed willen worden. Omdat ze gewend zijn aan huilen = voeden? Niet dat dat een reden is om geen borstvoeding te geven hoor