Nelson

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Nelson

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Binnenkort moet ik voor Hope naar Leende om vlees te halen. Ik wil dan ook vast meenemen voor Nelson.

Ik vroeg me alleen of hoe het zit met de verdeling van diersoorten. Als je van één diersoort bijvoorbeeld alleen het orgaan zou voeren, is dat dan voldoende?
Stel je voert konijn, paard, rund, kip en lam (iknoem maar wat hoor) en je geeft van lam alleen hart. Dat is dan 1 keer in de week. Is dat voldoende of moet je een bepaalde hoeveelheid per diersoort voeren?
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Op zich is dat prima. Kun je er nog wat in afwisselen dan is het nog beter. Bijvoorbeeld (nav van jou voorbeeld) als je er eens aan kan komen wat lamsvlees, of lamsniertjes. Of je pakt er zo af en toe een 6de diersoort bij als je iets leuks tegenkomt, bijvoorbeeld een keer parelhoenkarkas of kalkoenvlees ofzo.

Ik zorg er zelf voor dat ik elke bestelling compleet bestel voor een bepaalde periode en dan probeer ik een volgende bestelling wat te variëren. Denk dat het enige verschil met een pupje voor mij zou zijn, dat ik voor wat kortere periodes zou doen. Dus bijvoorbeeld 3 weken een bepaalde combi aan bot-spier-orgaan, allen tesamen goed compleet en dan na 3 weken wat variatie in die combi. Voor een volwassen hond doe ik dat rustig over 2 maanden bijvoorbeeld, maar dat lijkt me voor een pup wat langer en variatie zou ik wel belangrijk vinden. Maar met 5 diersoorten zit je wel helemaal goed, dus je voert keurig compleet!
Plaats reactie