advies honden step

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: advies honden step

Diny
1-ster
1-ster

Bericht door Diny »

Vorige week had ik bedacht dat steppen misschien wel een hele leuke afwisseling is met Canicross voor mij en de hondjes en nu zie ik ineens een topic hierover en ben nog enthousiaster geworden. Ik ga marktplaats eens goed in de gaten houden voor een leuke en betaalbare step!
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

ik had de step gekocht om met Noa kilometers te maken ...
maar omdat ik nu veel last heb van fibromyalgie  vind ik het helemaal een uitkomst op zeer slechte dagen ,omdat het minder belast/pijn doet dan met wandelen /lopen
hier staat de city kickbike , waar je wat rechterop op staat .. ( in mijn geval fijner )
wel heb ik Noa moeten leren draven naast de step (ze kon alleen maar galopperen of heel langzaam wandelen ) en heb hierbij heel langzaam de afstand en minuten opgevoerd .....
ze vind t heerlijk naast de step en reaggeerd heel goed op stem commandos
Senna99
5-sterren
5-sterren

Bericht door Senna99 »

Diny schreef: Vorige week had ik bedacht dat steppen misschien wel een hele leuke afwisseling is met Canicross voor mij en de hondjes en nu zie ik ineens een topic hierover en ben nog enthousiaster geworden. Ik ga marktplaats eens goed in de gaten houden voor een leuke en betaalbare step!
Mij leek canicross dus ook heel leuk. En Raiko zou dat ook best kunnen. Maar helaas krijg ik bij het hardlopen steeds weer last van een terugkomende voetblessure. Daarom leek het steppen mij echt ideaal. En het lijkt me ook nog eens hartstikke leuk om te doen. Fietsen met Raiko vindt hij wel leuk, maar dat vindt ik zelf dus geen klap aan. Ik wil zelf ook een beetje moe worden :biggrin2:
Yaro
2-sterren
2-sterren

Bericht door Yaro »

Hoi hoi!!

Ik ben me aan het verdiepen in de honden steps. Lijkt me super leuk om dit met mn kruising ZWH x husky te doen! Het moet er voor mij eentje worden waarmee we ook off road kunnen crossen en die voor mijn lengte geschikt is (1.80). Yedoo en Kickbike zijn bekende merken. Heeft iemand ervaring met het merk footfighter?
Nou heb ik het idee dat steppen steeds populairder wordt, maar waarom zie je ze niet zoveel in fietsenwinkels?? Of kijk ik verkeerd? Of hebben we dat in limbabwe gewoon niet??
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Yaro schreef:Heeft iemand ervaring met het merk footfighter?
VivanneB heeft volgens mij een footfighter. Die van haar had ik geprobeerd en die vond ik een stuk minder stevig dat degene die ik zelf heb (Dogatti), maar het is waarschijnlijk ook afhankelijk van welk model je kiest....
Ikzelf ben nu al ruim 6 jaar onwijs blij met mijn Dogatti step, gebruik hem nog steeds wekelijks. Maar die worden niet meer gemaakt volgens mij...
yara2013
3-sterren
3-sterren

Bericht door yara2013 »

Yaro schreef: Hoi hoi!!

Ik ben me aan het verdiepen in de honden steps. Lijkt me super leuk om dit met mn kruising ZWH x husky te doen! Het moet er voor mij eentje worden waarmee we ook off road kunnen crossen en die voor mijn lengte geschikt is (1.80). Yedoo en Kickbike zijn bekende merken. Heeft iemand ervaring met het merk footfighter?
Nou heb ik het idee dat steppen steeds populairder wordt, maar waarom zie je ze niet zoveel in fietsenwinkels?? Of kijk ik verkeerd? Of hebben we dat in limbabwe gewoon niet??
Ik heb sinds kort een footfighter style, ben zelf bijna 1.90 en dit is de enige die heel hoog gezet kan worden (Tot 2 meter)
Ik heb nooit een andere step geprobeerd, dus heb geen referentie.
Je kan de footfighter eerst een maand huren zodat je kan kijken of het wat is.
Dat vond ik wel een groot pluspunt, dus daarom heb ik voor die step gekozen.
Pluis
1-ster
1-ster

Bericht door Pluis »

Dogatti worden idd niet meer gemaakt, ik ben nog steeds op zoek naar eentje.
Ik heb nu de sport G4 en de gewone kickbike en vind de G4 denk ik het lekkerst steppen maar dit is natuurlijk ook persoonlijk.
Je zou eens kunnen kijken bij Ed's steppenwinkel ofzoiets, hij heeft verschillende merken en dan kun je zelf kijken en voelen wat je fijn vind.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Yaro schreef: Hoi hoi!!

Hou er even rekening mee dat jouw hond nooit VOOR een step mag lopen, Simpelweg omdat  een hond niet mag gebruikt worden als trekkracht.
Poolhonden mogen  trekken, verder geen enkel ander ras.
Om met de berner en kar ( zie mijn onderschrift) legaal erop uit te mogen, ga ik naar Duitsland. Het kan je in Nederland een boete opleveren van 5  cijfers voor de komma  :o

Ik heb zelfs officieel ontheffing  aangevraagd bij het ministerie:  verzoek om ontheffing  definitief afgewezen  :-\
petramarcel
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door petramarcel »

nova schreef:
Hou er even rekening mee dat jouw hond nooit VOOR een step mag lopen, Simpelweg omdat  een hond niet mag gebruikt worden als trekkracht.
Poolhonden mogen  trekken, verder geen enkel ander ras.
Om met de berner en kar ( zie mijn onderschrift) legaal erop uit te mogen, ga ik naar Duitsland. Het kan je in Nederland een boete opleveren van 5  cijfers voor de komma  :o

Ik heb zelfs officieel ontheffing  aangevraagd bij het ministerie:  verzoek om ontheffing  definitief afgewezen  :-\
O dat is raar, ik lees dat die ontheffing geen probleem is zie bikejoring http://www.canicrossnederland.nl/index. ... Itemid=144 maar volgens mij is die regeling ook iets versoepeld?
Daarbij denk ik zelf niet dat iemand je zal aangeven als je oefent zeker niet met een husky kruising.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

petramarcel schreef: O dat is raar, ik lees dat die ontheffing geen probleem is zie bikejoring http://www.canicrossnederland.nl/index. ... Itemid=144 maar volgens mij is die regeling ook iets versoepeld?
Daarbij denk ik zelf niet dat iemand je zal aangeven als je oefent zeker niet met een husky kruising.

Sinds wanneer?
Mijn aanvraag  is van een jaar geleden...
Een herder/ husky-kruising is geen poolhond
Je hoeft niet aangegeven te worden, als je de verkeerde  dienaar v d wet tegenkomt hang je, en dat kan  echt grof geld kosten.
En als je het risico dan toch wil nemen, dan kun je maar beter op de hoogte zijn.

Zelfs  poolhondenbezitters  die als musher  de  sledehondensport willen uitoefenen hebben hiervoor een licentie nodig, anders zijn ze ook strafbaar.
Laatst gewijzigd door nova op ma 16 mar 2015, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
petramarcel
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

nova schreef:
Sinds wanneer?
Je hoeft niet aangegeven te worden, als je de verkeerde  dienaar v d wet tegenkomt hang je, en dat kan  echt grof geld kosten.
En als je het risico dan toch wil nemen, dan kun je maar beter op de hoogte zijn.

Zelfs  poolhondenbezitters  die als musher  de  sledehondensport willen uitoefenen hebben hiervoor een licentie nodig, anders zijn ze ook strafbaar.
Geen idee maar ik zie nu veel bikejoring mensen (die veel ook trainen met de step en canicrossen) nu licentie aanvragen die behalve dat het soms lang kan duren geen problemen hebben. Misschien vind met step en bike minder "erg" dan een kar? Ik heb geen idee ik vind het zo ie zo een rare wet. Zelf doe ik canicross en daar heb je geen licentie voor nodig maar dat kost de hond echt meer kracht dan dat ik op wielen zou staan/ zitten (heb wel een step maar daar hebben ze nog niet echt aan getrokken)
Yaro
2-sterren
2-sterren

Bericht door Yaro »

Bedankt voor de tip!! Ik was hiervan op de hoogte. Als ik het goed heb begrepen heb je met canicross geen ontheffing meer nodig, ongeacht het ras. Ook heb je geen ontheffing nodig bij een siberische husky, malamute, samojeed en groenlandse hond als je deze ergens voor wilt zetten..
petramarcel
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

nova schreef:
Sinds wanneer?

Wilt u een hond gebruiken als trekkracht bij een activiteit waar geen vrijstelling voor geldt? Dan heeft u een ontheffing nodig. Dit geldt bijvoorbeeld voor bikejoring (mountainbiken met een aangelijnde hond) en waterwerk (trekken van boten, voorwerpen en personen in het water). Of voor sledehondensport met een ander hondenras dan waarvoor een vrijstelling geldt.

Er zijn ook activiteiten waarvoor we geen ontheffing afgeven, bijvoorbeeld voor oude ambachten en weightpulling.

Dit lees ik op de site van de RVO. Wat jij doet valt dan waarschijnlijk onder de oude ambachten? Zonde want dat zou toch ook moeten mogen vind ik.
Is er een vereniging die deze hobby/ sport uitoefent? Dan kunnen die misschien als club voor elkaar krijgen om wel een ontheffing te kunnen krijgen.

Plaats reactie