De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? * Hoera, Robyn geboren!

Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Jantina schreef: Meen je dit nou? Heb ik dan echt zo'n reus, 5 maanden en 68 cm/ 8080 gram  :o Of is Tess wat kleiner voor haar leeftijd? Ik heb geen vergelijkingsmateriaal joh, zou het niet weten.
En kijk, dit geeft de burger weer moed, krijgt mijn ventje in ieder geval goed ontwikkelde hersenen  :biggrin2: . Is het toch ergens goed voor.
Kereltje is gruwelijk verkouden trouwens, hij is er echt flink ziek van. En oh wat kan ik er slecht tegen als ik hem niet kan troosten, wat voel ik me dan een falende moeder zeg, pffff.
Ja, je hebt een lekkere reus!  :biggrin2: Ik ook trouwens. We gaan van de week weer wegen, ben benieuwd hoeveel hij nu weer is gegroeid. Maar als ik terug kijk in het boekje, dan was David met goed 2 1/2 maand al zwaarder dan Tess nu met 8 maanden: Hij was toen 64 cm en woog 6250 gram.
Jongens zijn vaak wel een stukkie zwaarder dan meisjes en daarbij heb je inderdaad gewoon grote en kleine babies.
Hmm, te lang doorslapen niet goed voor de hersenen? Nou, dan hoef ik niet te gaan sparen voor zijn universitaire opleiding, want hij heeft vannacht weer ruim 10 uur aan één stuk door liggen pitten.  :-\
Beterschap voor Fedde!
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Jantina schreef: Meen je dit nou? Heb ik dan echt zo'n reus, 5 maanden en 68 cm/ 8080 gram  :o Of is Tess wat kleiner voor haar leeftijd? Ik heb geen vergelijkingsmateriaal joh, zou het niet weten.
En kijk, dit geeft de burger weer moed, krijgt mijn ventje in ieder geval goed ontwikkelde hersenen  :biggrin2: . Is het toch ergens goed voor.
Kereltje is gruwelijk verkouden trouwens, hij is er echt flink ziek van. En oh wat kan ik er slecht tegen als ik hem niet kan troosten, wat voel ik me dan een falende moeder zeg, pffff.
Tess is inderdaad erg klein. Vaak denken mensen ook dat ze jonger is tot ze zien wat ze al allemaal kan ;) Tess is sinds gisteren ook weer flink verkouden :(

Sonja, ik sliep als baby vaak van 18.00 tot 's ochtends 8 uur en heb gewoon mijn universitair diploma ;) Ik denk dat kindjes het ook zelf wel regelen. Tess sliep de eerste maanden ook ruim 10 uur aan een stuk en wakker maken heeft dan echt geen zin. Nu ze wel weer nachtvoedingen heeft moet ik dat van het CB af gaan bouwen. En dan vraag ik me af waarom, want ik moet haar wel bij gaan voeden ::) De curve van het CB wijkt ook erg af van die van borstvoeding.com en ik houd zelf de laatste aan waar ze mooi haar (een na onderste) lijntje volgt. Ik maak me dus niet zo druk en blijf gewoon nachtvoedingen geven zolang ze erom vraagt en het mij niet opbreekt.

Laten jullie de kleintjes soms huilen als ze niet willen slapen? Vrijwel iedereen zegt dat ik haar verwen en dat ze weet dat ik haar kom halen als ze huilt. Ik denk zelf dat je zo'n kleintje nog niet kan verwennen en wil haar niet een kwartier of langer in slaap laten huilen.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Niet laten huilen!
Ik vind het altijd zo'n raar en calvinistisch idee als mensen zeggen dat je je baby met moederlijke aandacht en nabijheid zou verwennen. Het is juist heel normaal en in het belang van een goede hechting van je baby graag bij je wilt zijn en ook volstrekt logisch: je baby heeft jou nodig om te overleven.
Je baby leert er overigens helemaal niet mee slapen, maar wel om het op te geven en dat mama toch niet komt.
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Heel hartelijk gefeliciteerd met jullie geweldig mooie meisje! Wat een knap poppetje en een lekkere bos haar.

Hier na 4 maanden nog steeds een kale knikker  :P
Wij hebben geloof ik gewoon een enorm relaxed (of lui :o) kind  ;), na vijf weken ging de nachtvoeding eraf en inmiddels maakt hij elke nacht een ruk van 11 of 12 uur. Onze beer groeit ook 'de lijntjes van het bureau' teboven. Geboren met zeven pond en nu met 4 maanden 7,5 kilo en 65 cm. (dat was teveel volgens het bureau) Hij krijgt vier voedingen, borstvoeding  en verder nog geen bijvoeding. (dat was weer te weinig) Nav van het idee hier heb ik met verdiept in de rapleymethode, dus we gaan wachten tot 6 maanden en dan via die methode starten met groenten en fruit.

Ik laat onze kleine nooit huilen. Als hij huilt is er iets en ga ik erheen, meestal haal ik hem eruit, behalve als ik echt weet dat hij moe is, dan ga ik erbij zitten en krijgt hij z'n speentje, dan slaapt hij meestal binnen vijf minuten. Een beetje jammeren of mekkeren voor hij in slaap valt doe ik soms en niet langer dan tien minuutjes, maar laten brullen doe ik nooit.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Zeker niet "zomaar" laten huilen hoor!
Zo'n kleintje die huilt wil duidelijk maken dat er iets is. Lijkt me vreselijk als er dan niemand komt om te troosten  :'(

Ik heb de eerste vanaf een maand of 8 af en toe laten huilen als ik wist dat ze moe was en zich even in slaap moest huilen. Dat stopte dan na uiterlijk 5 minuten en dan viel ze in slaap. Als het langer duurde dan ging ik naar haar toe, probeerde 1x haar weer neer te leggen, en als ze dan na 5 minuten nog huilde haalde ik haar weer uit bed.

Mijn jongste (bijna 14 maanden) huilt ook alleen als ze niet moe genoeg is of juist veel te moe is. Dat weet ik en dan laat ik haar eventjes huilen. Ik ga net als bij de eerste 1x terug om haar weer neer te leggen (en dan is ze heul boos  :-X) en meestal snapt ze dan toch dat het bedtijd is en gaat ze slapen. Maar als ze blijft huilen haal ik haar uit bed, want dan is er iets. Een half uurtje later (na wat drinken en even knuffelen) probeer ik het dan weer, en meestal slaapt ze dan zonder problemen.

Ik heb de jongste zeker tot 9 / 10 maanden altijd getroost als ze huilde. Ze voelt zich daar veilig door, en dat vind ik heel belangrijk. Ze weet dat ik altijd kom als er iets is. Ze slaapt elke nacht de klok rond, en overdag ook nog 2 a 3 uur. Meestal zonder problemen gelukkig.

O, en onze kleinste dame kreeg tot ze 8 maanden was nog een nachtvoeding. Toen sliep ze ineens door (en had ik een nat bed 's morgens  :biggrin2:) en sindsdien slaapt ze elke nacht door.
Ze was tot een half jaar aan de dikke kant, en daarna zat ze ineens mooi op het middelste lijntje van de groeicurve. Niet te druk om maken dus, en vooral je gevoel volgen  :)
Laatst gewijzigd door Kim_S op za 25 jan 2014, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Wij zijn sinds gister weer uit het ziekenhuis... Evi heeft daar opgenomen gelegen vanaf dinsdagmiddag vanwege het vele huilen/krijsen dat ze deed en haar reflux... Uiteindelijk bleek dat er medisch niks mis was, maar dat er ergens een moment van ziekzijn geweest is, waardoor we in een vervelend patroon gekomen waren, waar we zonder tussenkomst van (in dit geval ziekenhuis) hulp niet uit waren gekomen...
In plaats van elk uur komen hebben we nu een "schema" waar mama en dochter weer gelukkig van worden... Ik heb weer een blije baby, mama slaapt weer, papa zit lekkerder in zijn vel :)
Enige nadeel is dat Evi nu weer verkouden is :s....

Ze heeft inmiddels ook kennis gemaakt met de smaak van peer, banaan en mango ;)
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Fijn dat er niets medisch was Wench :)

Ik wil haar dus ook niet laten huilen, maar blijkbaar ben ik de enige in mijn omgeving die het normaal vindt om haar niet te laten huilen. Het probleem is alleen dat ze in haar eigen bedje niet meer slaapt en bij ons wel gewoon in slaap valt. Ik heb daar geen problemen mee, maar VL wel. Nu willen we haar dus in haar eigen bedje laten slapen 's avonds en als ze wakker wordt mag ze daarna bij ons blijven liggen. Op zich ben ik het daar wel mee eens omdat ze overdag dus ook niet in haar eigen bedje wil slapen en ze daardoor vaak zo moe wordt dat ze weer te moe is om in slaap te komen. Maar zodra we haar in haar eigen bedje leggen is het krijsen. Op de opvang en bij mijn ouders slaapt ze wel gewoon in haar bedje, dus heb geen idee waarom ze thuis niet wil.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Goh Wenche, das toch wel heftig dan. Super fijn dat jullie geholpen zijn, houden zo! En ook goed dat je hulp gezocht hebt.
Wij laten Fedde ook niet huilen hoor. Zo lang hij niet kan praten en mij duidelijk kan maken wat er is, is huilen zijn enige communicatie middel om mij te laten weten dat er iets niet pluis is. En aangezien hij afhankelijk is van ons, heb ik daar maar naar te luisteren!
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Hier laat ik Evi ook niet huilen... Tot grote ergernis van mensen in mijn omgeving... Maar ja, ze vinden me toch al vreemd
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Pff ik heb af en toe zo'n heftige kramp in mijn benen. Toch eens mee naar de huisarts gaan. Want als ik zo'n aanval heb is het bijna niet uit te houden. Alsof mijn spieren eraf scheuren.
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Nadia schreef: Pff ik heb af en toe zo'n heftige kramp in mijn benen. Toch eens mee naar de huisarts gaan. Want als ik zo'n aanval heb is het bijna niet uit te houden. Alsof mijn spieren eraf scheuren.
Brrr das echt naar ja, heb ik ook een tijdje gehad, is gelukkig vanzelf weer over gegaan.
Hopelijk gaat t bij jou ook snel over
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Even mijn 'jarige' mannetje showen. 5 maandjes vandaag! En gelukkig weer opgeknapt.
Afbeelding
Altijd vrolijk! Ook al ben je net wakker  8)
Afbeelding
Bijten, soppen en sabbelen, tandjes zijn onderweg!
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Wat gaat dat alweer snel en wat een heerlijk mannetje :) :) :) :)
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Jantina schreef: Even mijn 'jarige' mannetje showen. 5 maandjes vandaag! En gelukkig weer opgeknapt.
Afbeelding
Altijd vrolijk! Ook al ben je net wakker  8)
Afbeelding
Bijten, soppen en sabbelen, tandjes zijn onderweg!

Evi bijt, sopt en sabbelt al vanaf dat ze 4 maanden is, maar nog geen tandje te ontdekken ;)
Het is en blijft een mooi mannetje :)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Van harte gefeliciteerd Sieglinde  :-* 

Gesloten