De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? * Hoera, Robyn geboren!

Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Acchh wat een stoer kereltje is die Fedde toch. Ben stiekum best jaloers op die mooie bos met haar.
Hier wordt ook alles dat kleine mondje ingeschoven en hij kwijlt bij het leven, maar geen tand te ontdekken. Tegenwoordig maar gewoon een hele dag een slab om, anders blijf ik shirtjes wisselen.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Wat een lekkere bolle wangen!

@Nadia: ik lees dat kuitkramp een zwangerschapskwaaltje is. Onschuldig, maar kan best vervelend voor jou zijn natuurlijk.
Ik heb het soms in bed na een beweging van mn benen en dan word ik er wakker van. Ik trek dan mn tenen naar me toe en dan gaat het weg.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Wat is Fedde een lekker jochie!!!  :-* :-* :-* Prachtig.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

koekje schreef: Wat een lekkere bolle wangen!

@Nadia: ik lees dat kuitkramp een zwangerschapskwaaltje is. Onschuldig, maar kan best vervelend voor jou zijn natuurlijk.
Ik heb het soms in bed na een beweging van mn benen en dan word ik er wakker van. Ik trek dan mn tenen naar me toe en dan gaat het weg.
Ja klopt. Is idd een kwaal. Helaas is het bij mij niet even rekken. Maar ik kan dan echt helemaal niks. Geen benen rekken, buigen of wat dan ook. Het doet echt vreselijk pijn. Ik moet wachten tot het weg trekt. Ik huil nooit, maar dan jank ik echt van de pijn en paniek. Echt vreselijk.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Nadia schreef: Ja klopt. Is idd een kwaal. Helaas is het bij mij niet even rekken. Maar ik kan dan echt helemaal niks. Geen benen rekken, buigen of wat dan ook. Het doet echt vreselijk pijn. Ik moet wachten tot het weg trekt. Ik huil nooit, maar dan jank ik echt van de pijn en paniek. Echt vreselijk.
meer bananen eten zou ze helpen voorkomen (of toch minder). Alleen heb ik dat niet echt gemerkt :s
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Gefeliciteerd met Robyn! En voor de mama's die ik nog niet gefeliciteerd heb met de mooie baby's,  ook gefeliciteerd!  Fedde is leuk zeg Jantina :)
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Ik heb ook veel last gehad van kuitkrampen die er niet zo gemakkelijk uit te rekken waren. Volgens de verloskundige kon een calciumsupplement mogelijk wat verlichtng geven, maar er was maar één ding dat werkelijk hielp, zei ze. En dat was bevallen.  :biggrin2:
Klopt, want na de bevalling heb ik er niet één keer last meer van gehad.

Even een andere vraag: Doet er iemand hier aan babyzwemmen?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik wilde idd aan de huisarts gaan vragen of ik magnesium erbij mag slikken.
Bananen eet ik al best veel. Hoeveel zou je moeten eten voor effect?
Ik wil wel gaan baby zwemmen :)
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Nadia schreef: Ik wil wel gaan baby zwemmen :)
Ik niet.  :biggrin2:
Ik haat zwembaden en heb een sterke neiging tot verzuipen. Maar het lijkt me voor David wel goed. Dus ik ga misschien proberen m'n vent zover te krijgen dat hij gaat.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Babyzwemmen is leuk!!!

Ik heb het heel kort gedaan, omdat het met 2 kindjes, op een doordeweekse dag wanneer papa werken is en je afhankelijk bent van zuslief, niet handig is.

Hier hebben ze knuffelzwemmen van 0 tot 4 jaar en daarna kunnen ze doorstromen naar de zwemlessen.
Het heeft veel voordelen voor je kindje. Ik heb verhalen van ex-collega's gehoord dat kinderen (op of tijdens vakantie) in het zwembad vielen en zichzelf goed konden redden zonder drijfmiddelen en kinderen worden vrijer in het water wat ook een groot voordeel heeft voor de zwemlessen.
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Ik hoor van veel mensen ook van die positieve verhalen, maar ik haat water, althans zwemmen. Dat gepruts met aan en uitkleden en die nattigheid, gladheid en stinkchloorlucht van zo'n zwembad.
Moet nog steeds moed bij elkaar gaan rapen om toch te gaan om te kijken of de kleine het leuk vindt, wellicht ga ik er anders tegenaan kijken als ik de kleine zie genieten....
karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

Iedereen nog van harte gefeliciteerd met de baby's , de nieuwgeborene en de al wat oudere (heb er af en toe wat overgeslagen  :-[ )

Volgens nieuwe inzichten zou baby zwemmen onder één jaar niet goed zijn voor de luchtwegen van de baby ivm veel chloor  :-\

ook ik haat zwembaden en koud water  :-X heb dus nooit aan babyzwemmen gedaan maar de twee jongste dochters (ondertussen al 21 en 23 jaar ) zijn echte waterratten  :)
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Zwembadwater zit vol rotzooi, ik vind het vies om een baby daarin te laten sloeberen. Tijd zat wanneer ze ouderzijn en dan nog............. mijn tweede ging op kleuterzwemmen toen hij 4 was hij kreeg regelmatig oorontsteking..........de eerste 2-3 keer..'tja een kleutertje......tot ik dacht, hééé, dat begon net na de eerste zwemles.........twee maanden geen zwemles..twee maanden geen oorontsteking, terug naar de les een paar dagen later weer ziek.......toen was 't gedaan met zwemlessen maar zwemmen en genieten doet hij nu ook hoor.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Het is mij ook afgeraden om te gaan babyzwemmen. Oren en luchtwegen idd.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Voor oren die snel ontstoken raken kun je altijd oordopjes laten maken.
Bij de drogisterij heb je zelfs wasbolletjes om in het oor te doen en ze zo af te sluiten, een goedkoop alternatief.

Ik vind het te belangrijk dat kinderen leren zwemmen, bewust worden dat water gevaarlijk maar ook heel leuk kan zijn.

Gesloten