Kalkoen of eendennekken hoevaak?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Kalkoen of eendennekken hoevaak?

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Lucie110 schreef:
Omdat ik er gewoon benieuwd naar ben heb ik me rot gegoogled om er achter te komen waar de schildklier nou precies zit maar helaas niks gevonden dus als jij het weet en je de moeite zou willen nemen om het duidelijk te maken door middel van een plaatje heel graag  :)
"In birds, it is found within the thoracic cavity; both lobes are located near the syrinx, adjacent to the carotic artery near the origin of the vertebral artery."

van Merckmanuals.com - overview of the thyroid gland
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

1,5 jaar geleden is er over dit onderwerp al een discussie geweest hier op het forum. Ik heb toen een gans uit elkaar gepeuterd, de schildklier blootgelegd en daarvan hier een foto geplaatst. Maar blijkbaar was dit niet genoeg om mensen te overtuigen dat de schildklier niet meer aan de schone nekken zit. Helaas heb ik die foto's niet meer. Ik heb geen zin om weer een vogel uit elkaar te peuteren dus ben maar weer op zoek gegaan op internet en ik heb een soortgelijke foto gevonden. De directe link krijg ik niet geplaatst maar als je de volgende stappen volgt krijg je een foto in beeld van de schildklier van de kip en zijn ligging in het geheel. En alles wat je op die foto ziet ligt buiten op de nek - dus niet in het vleesbot. Alles ligt tussen het vleesbot en het vel, hoog in de borstkast, een klein stukje boven het hart:

Klik op deze link:
http://partnersah.vet.cornell.edu/avian ... lesion/464

klik dan rechts op "new search"
klik op "lesion location" (de middelste van de drie)
tik bij search in: thyroid gland
tik op "go"
je krijgt dan 4 foto's, foto 3 geeft een mooi overzicht. Helemaal linksonder op foto 3 zie je de bovenkant van het hart.

Dus als die Duitse profs zeggen dat het in de nekken zit, dan hebben die het over nekken met alles erop en eraan en zo heb ik ze nog nooit te koop gezien in Nederland.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pike schreef: 1,5 jaar geleden is er over dit onderwerp al een discussie geweest hier op het forum. Ik heb toen een gans uit elkaar gepeuterd, de schildklier blootgelegd en daarvan hier een foto geplaatst. Maar blijkbaar was dit niet genoeg om mensen te overtuigen dat de schildklier niet meer aan de schone nekken zit. Helaas heb ik die foto's niet meer. Ik heb geen zin om weer een vogel uit elkaar te peuteren dus ben maar weer op zoek gegaan op internet en ik heb een soortgelijke foto gevonden. De directe link krijg ik niet geplaatst maar als je de volgende stappen volgt krijg je een foto in beeld van de schildklier van de kip en zijn ligging in het geheel. En alles wat je op die foto ziet ligt buiten op de nek - dus niet in het vleesbot. Alles ligt tussen het vleesbot en het vel, hoog in de borstkast, een klein stukje boven het hart:

Klik op deze link:
http://partnersah.vet.cornell.edu/avian ... lesion/464

klik dan rechts op "new search"
klik op "lesion location" (de middelste van de drie)
tik bij search in: thyroid gland
tik op "go"
je krijgt dan 4 foto's, foto 3 geeft een mooi overzicht. Helemaal linksonder op foto 3 zie je de bovenkant van het hart.

Dus als die Duitse profs zeggen dat het in de nekken zit, dan hebben die het over nekken met alles erop en eraan en zo heb ik ze nog nooit te koop gezien in Nederland.
Ik kan me die hele foto niet herinneren..... Ohwww, wat jammer! Maar als jij zegt dat je een gans uit elkaar hebt gepeuterd en de schildklier niet in de nek zit, geloof ik je meteen hoor. Hee, jij bent niet de eerste de beste :-*

Dan gaat die voortaan op de hoop "mogelijk waar voor de Duitse situatie". Neemt niet weg dat je in mijn ogen nog steeds beter niet alleen nek kunt voeren.....
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Lizzy schreef:
Dan gaat die voortaan op de hoop "mogelijk waar voor de Duitse situatie". Neemt niet weg dat je in mijn ogen nog steeds beter niet alleen nek kunt voeren.....
Helemaal mee eens  ;)
Lucie110
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lucie110 »

Wouw dank je wel pike  !
Als ik nog eens een heel vogeltje heb ga ik voor de grap eens kijken of ik hem kan vinden  ;)
Lizzy schreef:Neemt niet weg dat je in mijn ogen nog steeds beter niet alleen nek kunt voeren.....
Hier sluit ik me volledig bij aan !

Plaats reactie