Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Ik heb de wintergroenten ook nog in de bakken staan. Mijn broccoli staat zelfs in bloei. 
Ik bewaar mijn gember altijd in een potje met aarde in de keuken, heb heel vaak nieuwe uitlopers.nooit in de tuin geprobeerd.
Volgens mij is gember ook niet winterhard en groeit het sowieso niet goed in het Hollandse klimaatmarina schreef: Ik bewaar mijn gember altijd in een potje met aarde in de keuken, heb heel vaak nieuwe uitlopers.nooit in de tuin geprobeerd.
Ok, bedankt voor jullie reacties. Ik ga het proberen binnen voor elkaar te krijgen. Elke dag drink ik nu gember/appel, zou het zo
leuk vinden als het uit eigen tuin zou zijn.
leuk vinden als het uit eigen tuin zou zijn.
Seizoen 2014 is begonnen met het zaaien van 9 verschillende soorten pepers
8)
Ik ga voor de regenboogwortelen.
Ik doe voorlopig nog even niets. We hebben wel al zaden gekocht bij Vreekens voor veel verschillende pompoen en kalebassoorten, hiervoor gaan we dit jaar een apart stuk land inrichten op ons eigen terrein.
Verder maar eeeeven afwachten. De grond in de moestuin is omgespit maar die lummel van een buurman in de volkstuin gaat weer kippen houden daar. Vorig jaar hebben die toen alles opgevreten
. De eigenaar van de volkstuin heeft wel gezegd dat ze echt 'achter slot en grendel' moeten maar ik wil eerst zien hoe dat gaat worden, voor ik mijn spullen ga zaaien. Ik ben er bang voor dat het weer van netten en samengeraapt kunst en vliegwerk wordt gemaakt namelijk, en dat is vorig jaar niet kip-proof gebleken
...
Verder maar eeeeven afwachten. De grond in de moestuin is omgespit maar die lummel van een buurman in de volkstuin gaat weer kippen houden daar. Vorig jaar hebben die toen alles opgevreten
daar ben je ook weer klaarmee 
- -Annemarie-
- 5-sterren

Nynke schreef: Seizoen 2014 is begonnen met het zaaien van 9 verschillende soorten pepers8)
Hier is de eerste zaai pepers jammerlijk mislukt, verkeerde mengsel potgrond.
Da's balen !!-Annemarie- schreef:![]()
Hier is de eerste zaai pepers jammerlijk mislukt, verkeerde mengsel potgrond.We beginnen gewoon opnieuw.
![]()
OT: Vandaag gaan we ons tuintje ophogen, want de nieuwe rand zit eromheen en nu kunnen er dus aardig wat zakken grond bij. Dit betekent wel dat ik de 20 knofloken zeer voorzichtig uit moet graven en daarna weer poten
Hopelijk heb ik dit jaar dan minder last van overvloedig vocht in de tuin.
Jantina; ik hoop dat de buurman zijn kippies goed opsluit !!! En anders misschien je eigen moestuin geheel omnetten??
-
hannabelgje
- 5-sterren

Gezien het aanhoudende mooie weer hier in het zuiden ga ik vandaag gewoon beginnen. Ik ga mijn kleine 1 m2 tuintje schoonmaken, compost erbij gooien, kas erover zetten en gewoon wat vakjes inzaaien met spinazie, sla en raapstelen. Wie zijn wel of dat wil gaan lukken.
De winter is nergens te bekennen hier.
De winter is nergens te bekennen hier.
Gisteren even op 'de tuin' geweest. Wat loopt alles al uit....geweldig groen waar het de laatste keer nog kaal was.
Ben zo benieuwd wat er allemaal óp komt.
Ben zo benieuwd wat er allemaal óp komt.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Bak leeggemaakt, zak verse compost erbij gegooid. Alles een keer goed omgewoeld, latjes weer terug en toen het kasje erover gezet.
Nu een paar dagen de grond opwarmen en dan ga ik gewoon zaaien.
Nu een paar dagen de grond opwarmen en dan ga ik gewoon zaaien.
- -Annemarie-
- 5-sterren

De zon komt gelukkig al weer tot achter in de moestuin. 
Rode snijbiet vangt de laatste stralen van vandaag. Bieslookje ervoor doet ook al goed z'n best.

Rode snijbiet vangt de laatste stralen van vandaag. Bieslookje ervoor doet ook al goed z'n best.

Zo, dat is wel een heel klein bieslookje. Of je moet reuzensnijbiet hebben.