Ernstige jeuk

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Ernstige jeuk

Colinda
1-ster
1-ster

Bericht door Colinda »

Goede tips  ::) ik ga hier zeker iets mee doen. Ik kies denk ik voor optie 2 en ga gelijk over op KVV. Ik las Old turkey. Kijken hoe ik daar aan ga komen, of het in de buurt van hellevoetsluis wordt verkocht. Scooby is na al de keren overschakelen naar ander voer geen enkele keer aan de diaree geweest en lust eigenlijk alles, dus ik denk dat hij wat dat betreft niet gevoelig is.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Colinda schreef: Goede tips  ::) ik ga hier zeker iets mee doen. Ik kies denk ik voor optie 2 en ga gelijk over op KVV. Ik las Old turkey. Kijken hoe ik daar aan ga komen, of het in de buurt van hellevoetsluis wordt verkocht. Scooby is na al de keren overschakelen naar ander voer geen enkele keer aan de diaree geweest en lust eigenlijk alles, dus ik denk dat hij wat dat betreft niet gevoelig is.
Niet Old turkey, cold turkey! :biggrin2: Dus abrupt stoppen met de brokken, dat bedoelde Martine.

Supermarkten hebben soms ook kvv, geloof ik, al is dat meestal niet de beste kwaliteit. Bij dierenspeciaalzaken hebben ze vast al meer verschillende merken (ik woon in Duitsland en voer geen kvv, dus daar kan ik je niet bij helpen). Maar er is op barfplaats veel informatie over kvv te vinden, over de inhoud en de kwaliteit, dus als je boven aan de pagina op 'Zoeken' klikt en dan op 'goede kvv' zoekt, kom je vast wel iets nuttigs tegen.

Edit: en natuurlijk kun je ook gewoon in deze afdeling gaan snuffelen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/board,5.0.html
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op ma 03 feb 2014, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Anne in Duitsland schreef: O, ik zie dat Lizzy aanraadt geen eend en konijn te nemen, voor het geval je later moet gaan elimineren. In dat geval kun je bv. ook met kipkarkassen beginnen; weliswaar zijn er honden die niet goed tegen kip kunnen, maar daar kom je alleen maar achter door het te proberen. :-\ Dat is het vervelende van jeukklachten: als je overstapt op vers, en de jeuk wordt erger, komt dat dan door: ontgiften? allergie voor een bepaalde diersoort? Toch iets wat in je waspoeder zit, of mijten oid? Hou er rekening mee dat het best een langdurig proces kan worden!

Als je hulp nodig hebt bij het maken van een menu, dan kun je daarom vragen op http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/board,2.0.html.

Tja, en hoewel Lizzy er veel meer verstand van heeft dan alle andere barfplaatsleden bij elkaar, zou ik toch zeggen: ga niet voor optie 1, waarbij je nog 5 weken brokken voert. Je hond vergaat van de jeuk; zelf zou ik dan radicaal een andere weg kiezen. Dus dan liever optie 2, als je het niet meteen aandurft zelf de maaltijden samen te stellen (uit vleesbot, spiervlees en orgaan).
Ik geef het als optie maar ik zou het zelf natuurlijk ook niet doen. Ik zou hem ook subiet overzetten op rauwe/verse voeding. Maar nu direct over op BARF, terwijl TS nog geen kennis van zaken heeft? Dat vind ik ook geen idee.

Kip geeft overigens niet vaker problemen dan andere diersoorten hoor. Waarom reageren honden zo op kip en rund? Omdat ze daar zo makkelijk een allergie voor opbouwen omdat ze dat zo vaak te eten krijgen. Zie :
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Lizzy schreef: Ik geef het als optie maar ik zou het zelf natuurlijk ook niet doen. Ik zou hem ook subiet overzetten op rauwe/verse voeding. Maar nu direct over op BARF, terwijl TS nog geen kennis van zaken heeft? Dat vind ik ook geen idee.

Kip geeft overigens niet vaker problemen dan andere diersoorten hoor. Waarom reageren honden zo op kip en rund? Omdat ze daar zo makkelijk een allergie voor opbouwen omdat ze dat zo vaak te eten krijgen. Zie :
Je meent het! ;D Zo bedoelde ik het ook niet hoor, al lijkt het inderdaad alsof ik zeg: Lizzy zou misschien voor de brokken kiezen, ik persoonlijk zou de kvv doen. Beetje beroerd geformuleerd, sorry.

Wat de kip betreft: dat zit natuurlijk ook vaak in brokken, dus als de hond allergisch blijkt te zijn, zou dat misschien met kip te maken kunnen hebben. En dus zou ik persoonlijk niet met kip beginnen, omdat er al zoveel factoren zijn die een vertroebeld beeld kunnen geven bij de overstap op vers (allergie, ontgiften).
Colinda
1-ster
1-ster

Bericht door Colinda »

Nou ik heb vandaag echt heel veel geleerd en gelezen ::) wat een goede tips allemaal, blij ermee!
Ik ga hier in de buurt kijken wat er allemaal is en gooi het daarna nog even in de groep ;) bedankt allemaal!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Je kan ook KVV bestellen bij versvoer.nl. Daar hebben ze vele merken. En als je 15 kilo besteld,dan ben je verzekerd,mocht het bijv ontdooid zijn,maar zelfs in de zomer toen het hier 35 graden was,heb ik het volledig bevroren gekregen,is nl in isolatiedozen verpakt! Wanneer je bijv maandag besteld dan heb je het 2 dgn later in huis,en als ik me niet vergis,zelfs de volgende dag nog! Service is echt prima!

Ik heb daar verschillende merken besteld,versvoer(eigenmerk) maar ook haaksbarf,enz. Ook hebben ze daar verschillende snacks voor de honden,kippenvoetjes,gedroogde paardenlong en ga zo maar door!
Laatst gewijzigd door Radja op ma 03 feb 2014, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Lil

Bericht door Lil »

Bijna alle dierenwinkels bij ons in de buurt zijn van de firma pets place, zei verkopen o.a. Tinlo. Dat is geen verkeerd merk kvv. Een verkoopt ook carnibest, die is ook goed hoewel in de gewonw rijst zit en in de diabetes variant niet (verder geen verschil)
Colinda
1-ster
1-ster

Bericht door Colinda »

Na rond speuren bij de dierenspeciaal zaken ben ik terecht gekomen bij 1 die ook voorstander is van vers vlees voeren. Zij raadde mij aan eerst te beginnen met het voer van duck. Ik ben er vandaag mee begonnen. Scooby vond het zo lekker dat hij 3 x terug is gegaan om zijn bak af te likken  ;D nou duimen dat hij op gaat knappen!
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Colinda schreef: Na rond speuren bij de dierenspeciaal zaken ben ik terecht gekomen bij 1 die ook voorstander is van vers vlees voeren. Zij raadde mij aan eerst te beginnen met het voer van duck. Ik ben er vandaag mee begonnen. Scooby vond het zo lekker dat hij 3 x terug is gegaan om zijn bak af te likken  ;D nou duimen dat hij op gaat knappen!
Ben ik niet kapot van omdat er een premix inzit:
http://www.voerwijzer.com/duck-compleet
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

mee eens ..... mooie verkoop praatjes  ;)
Colinda
1-ster
1-ster

Bericht door Colinda »

Oh ??? Toch niet zo'n goede keuze? Dan heb ik nog keuze uit Best for dogs, carnibest of bibivoeding?
Lil

Bericht door Lil »

Duck zit heel erg veel graan in.

Best for dogs ken ik niet.

Carnibest is goed, Bibi ken ik alleen de kattenvariant van en vond ik wel ok. Bibi heeft alleen weinig afwisseling.

Zit er een Pets Place bij je in de buurt? Die verkopen Tinlo.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hoi, welkom hier!

Je verhaal lijkt het verhaal van Hope.
Onze labrador was 6 jaar oud toen hij vreselijke jeuk kreeg. Ook wij hebben alles geprobeerd met brokken, van Eukanuba tot Barka tot Royal canin allergie voer van de dierenarts. Daarbij kreeg hij zeer hoge dosis prednison. Hope zijn huid leek totaal verbrand, hij had geen haren meer op zijn rug alleen maar etterende zweren, blaren en korsten. Vreselijk was het.

Uiteindelijk zaten we zó met ons handen in ons haar dat we van plan waren hem te laten inslapen. Niets hielp, echt niets.
Ik ging op zoek op internet en kwam op deze site. Uiteindelijk heb ik hem van de ene op de andere dag over gezet op BARF. Alle brokken in de prullenbak en maar zien waar het schip strandde, ik had niets meer te verliezen!

Ik begon met een gewoon barf menu, met 6 diersoorten, groenten, ei en vis. Hij knapte zienderogen op en kwam ook eindelijk weer aan. Het ging zonder prednison nog steeds niet goed en daarom ben ik toen gaan elimineren op konijn. 8 weken lang echt ALLEEN maar konijn. Geen groenten, geen macaroni (wat ik toch al niet zou geven hoor, veel honden zijn juist voor granen allergisch!) en geen tussendoortjes meer.

Het was een heel karwei, maar ik zou het zo weer doen. Hope is nu ondertussen 10 en hij ziet er nog altijd stralend uit.

Als ik jou was zou ik gewoon meteen overgaan op barf of kvv. Gewoon een tijd kijken hoe het gaat en zorgen dat je geen granen geeft. Dus geen maag voeren en geen nekken (daar kan nog een graantje inzitten). Gooi je brokken weg en de trommel hondenkoekjes mag er dan meteen achteraan  ;)

Gewoon doen, dat gaat echt goed komen!

Hier nog wat foto's van Hope toen, en Hope nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hope op do 06 feb 2014, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Colinda
1-ster
1-ster

Bericht door Colinda »

Bedankt hope, jou hond is inderdaad erg opgeknapt zeg!!! Bij scooby is het vooral in zijn liezen... Ik heb goede hoop dat hij op gaat knappen. Hij is nu over op vlees. Alleen ff kijken wat de goede is. Er is geen pets place winkel hier. Maar waar ik het nu heb gehaald heeft wel kant en klaar barf rollen, ze gaven me ook het advies om daar dalijk op over te gaan, hij vind het vlees in ieder geval erg lekker. Hij gaat steeds kijken of er nog iets in zijn bak zit. De brokken gaan de deur uit!!! Ik schenk ze wel aan iemand. De extraatjes kreeg hij al een hele tijd niet meer. Morgen wordt hij weer gewassen en geborsteld... Hij moet toch eens gaan opknappen  :)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Fijn om te lezen dat hij het lekker vindt! En inderdaad, zoek een kvv waar geen granen (ook geen rijst) in zit, en bij voorkeur een natuurlijke calciumbron (= gemalen bot) en geen premix. Dat is de zuiverste vorm van vers voer, en zo weet je zeker dat hij geen allergenen binnenkrijgt.

Plaats reactie