Wij hebben zelf gezaaid, de planten staan nu twee jaar. Dit jaar hopen we onze eerste eigen asperge te kunnen steken. Het zijn maar een paar plantjes, want niet veel ruimte in de moestuin. Maar dat geeft niet, en het is een fraaie plant om naar te kijken.
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- -Annemarie-
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Leuk, asperges! 
Wij hebben zelf gezaaid, de planten staan nu twee jaar. Dit jaar hopen we onze eerste eigen asperge te kunnen steken. Het zijn maar een paar plantjes, want niet veel ruimte in de moestuin. Maar dat geeft niet, en het is een fraaie plant om naar te kijken.
Ik heb een paar jaar geleden groene asperges gehad... die kon je na een jaar al eten...
Ieder 2 asperges op zn bordje.. maar superlekker. Dit jaar wil ik de tuin wat meer in gaan richten met groenten,,, dus ik ga weer groene asperges planten .
vandaag gezaaid: Rode kool, spitskool, rode bieten, 2 soorten sla, andijvie, basilicum, zomerworteltjes en een courgette.
Laat de lente maar komen

Laat de lente maar komen
-
hannabelgje
- 5-sterren

Vanwege de enorme woei niet gezaaid vandaag. 
- Anne87
- 2-sterren

Echt waar? Oh dat ik ga ik eens even met mijn betere helft overleggen. Dat zou wel heel tof zijn!syiryo schreef: Ik heb een paar jaar geleden groene asperges gehad... die kon je na een jaar al eten...Ieder 2 asperges op zn bordje.. maar superlekker. Dit jaar wil ik de tuin wat meer in gaan richten met groenten,,, dus ik ga weer groene asperges planten .
Bij ons staan voor dit jaar op de planning: courgettes, peultjes, sugarsnaps, pompoenen, aardbeien, sla, aardappeltjes en dus asperges. En dan maar zien of we daarna nog wat grond over hebben... Maar nog niks gezaaid, sowieso eerst opkweken in huis en daarna gaat het pas de moestuin in.
Het voordeel van groene asperges is dat je niet van die heuvels hoeft aan te leggen.Anne87 schreef: Echt waar? Oh dat ik ga ik eens even met mijn betere helft overleggen. Dat zou wel heel tof zijn!
Bij ons staan voor dit jaar op de planning: courgettes, peultjes, sugarsnaps, pompoenen, aardbeien, sla, aardappeltjes en dus asperges. En dan maar zien of we daarna nog wat grond over hebben... Maar nog niks gezaaid, sowieso eerst opkweken in huis en daarna gaat het pas de moestuin in.
Ik krijg er al weer helemaal zin in!
Waar gaan jullie of hebben jullie de zaden besteld dit jaar?
Ik heb helemaal geen zaad besteld, had nog genoeg van vorig jaar. Heb peperzaden gekregen. Als ik zaden nodig zou hebben, zou ik naar Vreeken in Dordrecht gaan,die hebben alles. Per post verstuurd schijnt nogal eens heel lang te duren, maar het is niet zo ver van Rotjeknor en een geweldige winkelmarina schreef: Ik krijg er al weer helemaal zin in!
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik ga ook weinig tot niks aan zaad kopen dit jaar. Ik heb nog erg veel van vorig jaar over.
- Anne87
- 2-sterren

Wij kunnen via partner's werk aan goede zaden kopen. Ik heb de bestellijst nog niet gezien, maar die zal al wel geweest zijn en dat heeft ze vast al geregeld. Ik heb er zin in! Als we over een paar jaar een huisje hebben in plaats van een appartement, kunnen we de groentetuin gewoon in onze eigen tuin aanleggen. Lijkt me heerlijk, nu moeten we toch naar het volkstuintje en dan zie je toch net wat minder van het groeien enzo.
Ik moet ook eerst eens kijken wat ik allemaal nog heb liggen.
Wil dit jaar ook aubergines gaan proberen, heel benieuwd of dat lukt zonder kas!
Wil dit jaar ook aubergines gaan proberen, heel benieuwd of dat lukt zonder kas!
ik heb mijn moestuintje ook in de achtertuin, leuk !! Heb 1 jaar met een goede vriendin samen een tuin gehad op een complex, helemaal niet zo ver weg, maar wel met de oto en na de parkeerplaats nog zeker 600 meter lopen
Daarnaast deden de buurtuinders niks aan onkruidbeheersing en was het heel zware kleigrond.
de pepertjes komen op

- -Annemarie-
- 5-sterren

Jeeeeej!
*pfieuw*
*pfieuw*
-
Barbaravh
- 4-sterren

Gisteren online parika, peper en tomatenzaadjes online gekocht. Benieuwd of het wat gaat worden. Zaaien doe ik pas eind februari/begin maart.