De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? * Hoera, Suze geboren!

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ah, da;s wel heel sneu.
Maar is dat niet gevaarlijk, kinkhoest op zo'n jonge leeftijd?
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Arme Fedde, beterschap voor je kleine kereltje!
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Beterschap voor Fedde
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

koekje schreef: Ah, da;s wel heel sneu.
Maar is dat niet gevaarlijk, kinkhoest op zo'n jonge leeftijd?
Ja dat is het wel... Daarom moesten we ook meteen prikken. Al schijnt er weinig behandeling mogelijk te zijn maar ik heb mezelf beloofd niet te gaan spitten en Googlen tot de uitslag, anders maak ik mezelf gek het weekend.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Nou het gaat lekker dan. Wij zijn vandaag voor de liggingsecho geweest. Kregen we te horen dat de kleine 3 weken groei achterstand heeft. Maandag naar het b ziekenhuis voor extra controle.
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Gefeliciteerd met Suze...
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ach Jantina.... wat sneu voor Fedde. :-*

Nadia... da's schrikken! :-*
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Nadia schreef: Nou het gaat lekker dan. Wij zijn vandaag voor de liggingsecho geweest. Kregen we te horen dat de kleine 3 weken groei achterstand heeft. Maandag naar het b ziekenhuis voor extra controle.
Probeer je er niet teveel druk om te maken. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik.
Ik voelde met kerst ineens geen beweging meer en ik mocht in 1 streep aan allerlei monitoren en daarvan werd ik juist zenuwachtig. Uiteindelijk bleek er niets aan de hand te zijn.

Als de baby idd een beetje achter blijkt te lopen, kan je er nu toch niets aan doen. Gewoon goed eten en drinken en je rust nemen.
En als het echt hele foute boel was geweest, was je nu met spoed naar het zkh doorgestuurd ipv af te wachten tot maandag.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Trouwens, een kleine baby hoeft ook niet te betekenen dat het altijd een minietje zal blijven.
Het blijkt dus dat meneer koekje werd geboren met zo'n 5 pond met een voldragen zwangerschap. Dat is echt wel klein. Nu is het een grote sterke beer van bijna 2 meter.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Oh dat is even schrikken Nadia, probeer je niet te veel zorgen te maken, neem je rust en zorg goed voor jullie zelf!
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Bericht door fem fatale »

koekje schreef: Trouwens, een kleine baby hoeft ook niet te betekenen dat het altijd een minietje zal blijven.
Het blijkt dus dat meneer koekje werd geboren met zo'n 5 pond met een voldragen zwangerschap. Dat is echt wel klein. Nu is het een grote sterke beer van bijna 2 meter.
Maar het kan wel. Ik was 4,5 pond bij voldragen zwangerschap (ofzo - ik was eigenlijk te klein en had in een couveuse gemoeten, maar ik was heel dik en thuis geboren, dus hebben ze een ander geboortegewicht opgegeven) en ben nu rond de 1,60. Maar mijn ouders zijn smurfjes, dus het zou raar zijn geweest als ik wel lang was geworden.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Meneer Eelke is 5 weken te vroeg geboren (eigenlijk te vroeg voor een thuis bevalling), en ook gemiddeld groot, sterk en gezond. Geen idee of dit relevante info is, maar misschien helpt het gerust te stellen...
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Nadia schreef: Nou het gaat lekker dan. Wij zijn vandaag voor de liggingsecho geweest. Kregen we te horen dat de kleine 3 weken groei achterstand heeft. Maandag naar het b ziekenhuis voor extra controle.
Het is goed dat ze een extra controle doen meis! Als je je zorgen maakt, is dat heel begrijpelijk.
Je weet hoe het bij mij gegaan is. Silvana was 300gr lichter dan Jacqueline en 10 dagen later was het verschil bij de geboorte ineens nog maar 90gr. Vergeet niet dat ze ook meetfoutjes kunnen maken ;) Dus die extra controle is alleen maar goed. Net zo goed zeggen ze maandag dat alles in orde is.

Je krijgt nu wat meer rust en die moet je ook nemen. Die eventuele groeiachterstand kan daardoor nog wat bijtrekken.
Zelf zou ik me er niet zo'n zorgen om maken, maar ik ben nuchter daarin. Je kunt je ook bedenken dat je een beetje geluk hebt en straks geen beer van een kind naar buiten moet persen. Een kleiner kindje gaat wat makkelijker ;) :P
En vergeet niet dat ze kleine en grote baby's nodig hebben gehad om tot een gemiddelde te komen ;) Ieder kindje is uniek, dus de jouwe ook.

Een dikke knuf voor de eventuele zorgen die je je nu maakt :bigarmhug:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Nouja internet staat vol met vroeg geboortes, te kleine baby's, extra controles noem maar op. Bij het gros gaat het ook allemaal goed. Ik ga er ook vanuit dat het bij ons ook goed komt.
Maar ben pas gerust gesteld als ze me maandag zeggen dat alles oké is.

En ja, ik maak mezelf wel verwijten. Niet genoeg rust genomen, niet goed gegeten/gedronken ..
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ben zelf ook nuchter. Maar de verhoudingen van het kindje kloppen niet. Buik is veel te klein. Hoofd is goed.
Een darm afwijking zou zomaar kunnen. Of een andere aandoening.
Nu ga ik me daar niet gek om maken. Toch blij als het maandag is.

Gesloten