en nu: slecht eten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: en nu: slecht eten

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Lizzy schreef: Je "moet" niet naar de dag van de dekking kijken maar naar de dag van ovulatie. Als je op google intikt "myra savant harris ovulation day of birth" is de eerste link "Canine Reproduction and Whelping: A Dog Breeder's Guide, books.google.nl/books?isbn=1929242379". Als je die aanklikt kun je lezen hoe je moet rekenen. De geboorte van de pups vindt 63 dagen na ovulatie plaats.
Daar heb ik helemaal niet bij stil gestaan! Jemig wat stom! Aha, kan dus prima kloppen dat het nu al rommelt...
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

O en nestelt.... Haal haar net uit de inbouwkast van mijn zoontje  ::)
Berna
4-sterren
4-sterren

Bericht door Berna »

Jantina schreef: O en nestelt.... Haal haar net uit de inbouwkast van mijn zoontje ::)
spannend!!!!!!!

Ik heb er verder echt totaal geen verstand van. Maar voor wat het waard is;
Het teefje wat Drago vorig jaar gedekt heeft at ook heel slecht. Op de echo zagen ze maar 2 pups. Teefje werd ook niet echt dik.
De fokker had er dus best een hard hoofd in. Uiteindelijk zijn er 7 pups geboren. Pas toen het hele spul (gewoon gezond) ter wereld kwam begon ze (letterlijk) te vreten... de pups hebben dus waarschijnlijk tegen haar maag gezeten waardoor ze gewoon haast niet kon eten...
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Lizzy schreef: Je "moet" niet naar de dag van de dekking kijken maar naar de dag van ovulatie. Als je op google intikt "myra savant harris ovulation day of birth" is de eerste link "Canine Reproduction and Whelping: A Dog Breeder's Guide, books.google.nl/books?isbn=1929242379". Als je die aanklikt kun je lezen hoe je moet rekenen. De geboorte van de pups vindt 63 dagen na ovulatie plaats.
Kun je de dag van ovulatie alleen achterhalen door bloed te prikken op progesteron?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Riek schreef: Kun je de dag van ovulatie alleen achterhalen door bloed te prikken op progesteron?
Ja. Hoewel sommige mensen zeggen dat de Fertile Focus ook goed werkt om de ovulatie-dag te bepalen. Ik heb daar zelf nul ervaring mee. Dit is zo'n fertile focus: http://www.amazon.com/Fairhaven-Fertile ... B000S2O1CI
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Lizzy schreef: Ja. Hoewel sommige mensen zeggen dat de Fertile Focus ook goed werkt om de ovulatie-dag te bepalen. Ik heb daar zelf nul ervaring mee. Dit is zo'n fertile focus: http://www.amazon.com/Fairhaven-Fertile ... B000S2O1CI
Dat zo'n mensending.
Apart, maar ik geloof dat ik dat toch maar niet ga gebruiken.
Dankje voor de info.
Envie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Envie »

Veel voorspoed Jantina !!!

Plaats reactie