Harde ontlasting

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Harde ontlasting

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Niet op 1 paard wedden met KVV is een uitstekend idee.
yvonne71
1-ster
1-ster

Bericht door yvonne71 »

Dank je wel voor jullie reacties. Vanmorgen de ontlasting geïnspecteerd. ;) Het is heel compact..iets hard en als ik er in knijp( IN poepzakje ) word het korrelig.Doet me denken aan een tikkel je weet wel dat snoepje. Hard van buiten en korrelig van binnen dan in mijn geval
yvonne71
1-ster
1-ster

Bericht door yvonne71 »

Heb net vlees bij Degomeat besteld. Ik las dit op hun website :
In de meeste van onze gemalen producten zit gemalen bot, behalve bij onder andere Paard en Grof gemalen rundvlees. In puur gemalen zalm zit wel viskarkas, maar dat is geen echt bot. Op zich is het niet goed en ook niet nodig om alle dagen bot bij te geven, omdat sommige producten een enigszins hoger botpercentage kunnen hebben dan vermeld. Dat komt doordat de karkassen soms de ene keer wat kaler zijn dan de andere keer. Bij eend is het bijvoorbeeld weer wat lager op dit moment, omdat er meer vet aan zit. Dat is bij wilde, maar ook sommige tamme dieren in de herfst of begin van de winter altijd hoger, omdat ze een voorraadje aanleggen voor de koude periodes van het jaar. Je hond kan dan ook best wat meer vet gebruiken, dat is geen enkel probleem. Dat is NRV geven op z'n best, meegaan met de flow van de natuur. Overigens is niet alle wild echt wild, want fazanten bijvoorbeeld, worden gefokt en de laatste zes weken voor de slacht uitgezet, maar wel bijgevoerd. Op die manier mag het dan wel de naam wild dragen.
Misschien als ik voer en niet alle dagen bot geef dat de ontlasting van de honden ook beter wordt.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

[quote="yvonne71"]
Heb net vlees bij Degomeat besteld. Ik las dit op hun website :
In de meeste van onze gemalen producten zit gemalen bot, behalve bij onder andere Paard en Grof gemalen rundvlees. In puur gemalen zalm zit wel viskarkas, maar dat is geen echt bot. Op zich is het niet goed en ook niet nodig om alle dagen bot bij te geven, omdat sommige producten een enigszins hoger botpercentage kunnen hebben dan vermeld. Dat komt doordat de karkassen soms de ene keer wat kaler zijn dan de andere keer. Bij eend is het bijvoorbeeld weer wat lager op dit moment, omdat er meer vet aan zit. Dat is bij wilde, maar ook sommige tamme dieren in de herfst of begin van de winter altijd hoger, omdat ze een voorraadje aanleggen voor de koude periodes van het jaar. Je hond kan dan ook best wat meer vet gebruiken, dat is geen enkel probleem. Dat is NRV geven op z'n best, meegaan met de flow van de natuur. Overigens is niet alle wild echt wild, want fazanten bijvoorbeeld, worden gefokt en de laatste zes weken voor de slacht uitgezet, maar wel bijgevoerd. Op die manier mag het dan wel de naam wild dragen.
Misschien als ik voer en niet alle dagen bot geef dat de ontlasting van de honden ook beter wordt.
[/quote]Lizzy, wat is jouw mening over de eerste stelling in dik aangegeven (niet de tweede, das een foutje die ik niet weet te herstellen) ?  Dit is namelijk exact wat Swanie Simon beweert, volgens haar is 2x per week een beetje bot meer dan voldoende.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Annemarie Rijnveld"]
Lizzy, wat is jouw mening over de eerste stelling in dik aangegeven (niet de tweede, das een foutje die ik niet weet te herstellen) ?  Dit is namelijk exact wat Swanie Simon beweert, volgens haar is 2x per week een beetje bot meer dan voldoende.
[/quote]

Ik weet niet of Swanie wel eens een Ca/F berekening heeft gedaan. Als je dat berekend, heb je toch wel zo rond de 45% VLEESbot nodig om aan een goede Ca/F balans te komen. En nee, het is ook niet nodig om alle dagen bot te voeren. Maar in totaal (zeg in 1 of 2 weken) moet je een hond toch wel ergens tussen de 30% en 50% VLEESbot geven.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Dank je Lizzy!
yvonne71
1-ster
1-ster

Bericht door yvonne71 »

Dus als ik het om en om zou doen een dag alleen vlees en een dag KVV en dan met alles er op en er aan kan dat geen kwaad.Misschien dat de ontlasting dan iets minder hard word. Vanmorgen moest ze erg persen om het er uit te krijgen.
Ik zag ook het volgende staan:
Aan het vers vlees compleet (KVV) is een vitaminepremix toegevoegd, waardoor uw hond of kat de nodige vitaminen via het voer krijgt toegediend. U hoeft zich dan geen zorgen meer te maken over eventuele vitaminetekorten, want die behoren dan tot het verleden. Ons vers vlees met vitaminepremix is geschikt voor zowel hond als kat, omdat ook de extra vitaminen (Taurine) voor de kat aan het vlees zijn toegevoegd en omdat aan ons vlees geen pens is toegevoegd.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

[quote="yvonne71"]
Dus als ik het om en om zou doen een dag alleen vlees en een dag KVV en dan met alles er op en er aan kan dat geen kwaad.Misschien dat de ontlasting dan iets minder hard word. Vanmorgen moest ze erg persen om het er uit te krijgen.
Aan het vers vlees compleet (KVV) is een vitaminepremix toegevoegd, waardoor uw hond of kat de nodige vitaminen via het voer krijgt toegediend. U hoeft zich dan geen zorgen meer te maken over eventuele vitaminetekorten, want die behoren dan tot het verleden. Ons vers vlees met vitaminepremix is geschikt voor zowel hond als kat, omdat ook de extra vitaminen (Taurine) voor de kat aan het vlees zijn toegevoegd en omdat aan ons vlees geen pens is toegevoegd.
[/quote]

Als je niet wilt dat je hond een premix binnenkrijgt (bij een premix zou je kunnen volstaan met maar 1 smaak voeren) dan moet je de enkelvoudige versies hebben van degomeat, en dan minimaal 4 liever meer diersoorten afwisselen. Heb je een grote vriezer dan kan je bestellen via www.best4dogs.nl is exact hetzelfde alleen dan voor de grootverbruikers.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

[quote="yvonne71"]
[/quote]

Ik heb geen verstand van kvv, maar wel van taal, en dit is een prachtige cirkelredenering!  :biggrin2: Hier staat dus inhoudelijk helemaal niets.

Plaats reactie