De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? * Hoera, Suze geboren!

K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

wenche schreef: 1x bad, 1x douche en 1x zwemmen... Evi heeft heel snel last van een droog huidje en ik ben nog geen lekkere, goede, natuurlijke creme tegen gekomen die ook werkt...
Ik krijg aankomende week een proefbakje ezelinnenmelkcreme... Kijken hoe dat gaat
Bij één van onze twee gebruikte ik Balneum Hermal. Ik weet niet meer of ik het bij alle twee gebruikte maar het zou zomaar kunnen.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Oh Nadia, wat fijn dat het allemaal mee valt! He wat kunnen sommige je dan ongerust maken he!
Nou gewoon doorgaan dus, en lekker blijven genieten!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dat doen we zeker!!
Ohh maar sinds dat ik wat meer rust neem heb ik constant honger.. Nee geen trek. Echt honger. Grote honger. Ik vreet me echt het ongans.

Is bij de aanstaande moeders alles klaar voor kleine spruit??

Hier wel. De baby kamer moet nog wat gedecoreerd worden en de muziek mobieles moeten nog bezorgd worden.
Deze week de ziekenhuis tas klaar maken.

Zometeen gezellig met mijn moeder nog voor een paar dingen shoppen.
Nog een badzitje, 1 kruikhoes en de luiers waren in de aanbieding. Dus daar gaan we nog maar wat van halen :)
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Ik word zo moe door de BV :-\
Elk uur/uur en een half wil ze drinken. Ook snachts. En ze drinkt een halfuur of langer, dus ik kan tussendoor niet veel slapen :(
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Sieglinde schreef: Ik word zo moe door de BV :-\
Elk uur/uur en een half wil ze drinken. Ook snachts. En ze drinkt een halfuur of langer, dus ik kan tussendoor niet veel slapen :(
Vervelend :( Wij moesten Tess de eerste weken juist iedere keer wakker maken. Sinds een aantal maanden komt ze 's nachts ook vaak. Kun je niet liggend voeden? Ik doe dat nu en slaap dan vaak tijdens het voeden. Moet er wel bij zeggen dat het mij de eerste maanden niet lukte om liggend te voeden omdat ik haar niet kreeg aangelegd, maar inmiddels zoekt ze zelf haar weg.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

[quote="Nadia"]
Vandaag inderdaad naar het ziekenhuis geweest.
Baby zit inderdaad net iets onder de gemiddelden qua grote. Maar gelukkig niets zorgwekkend. Hij zou zelfs wat lange benen hebben. Uitwendig kwam hij perfect uit qua meeting. Dus niets om zorgen over te maken. Geen rust als advies gekregen
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

@ Sieglinde,

Het zal wel niet veel verschil maken voor je moeheid, of je flest, of zelf voeding geeft.
Toen mijn kinderen klein waren, probeerde ik ietsje schema in de tijden te krijgen, niet zo strak, maar wel iets schema.
Mijn dochters hebben vaker gevoed, dat weet ik zeker, zal ik hen eens vragen? Ze hadden ook geen zware kinderen.
Dan wordt er iets vaker gedronken.
Ze is klein, misschien kost het haar moeite om te zuigen, krijgt dan niet genoeg binnen en binnen de kortste keren heeft ze weer trek. Simpel gedacht, maar misschien is het wel zo.
Laat maar weten, of ik het zal vragen. Er is toch ook een borstvoedings advies gedoe, kun je ook even bellen.
Moeder moe, is normaal, maar te moe is voor niemand prettig.
Je hebt nu natuurlijk ook extra zorgen, daar wordt je niet bepaald fit van.
En nog wat, ik weet heel zeker dat er bij allebei de dochters menig flesje Floradix werd gebruikt.
Het zal vast wel goed komen.
Bij ons was het altijd, meiden toch, denk aan oma. Mijn man komt uit een heel groot gezin en dan was er helemaal niets meer te zeggen.

Hanny
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Hanny schreef: @ Sieglinde,

Het zal wel niet veel verschil maken voor je moeheid, of je flest, of zelf voeding geeft.
Toen mijn kinderen klein waren, probeerde ik ietsje schema in de tijden te krijgen, niet zo strak, maar wel iets schema.
Mijn dochters hebben vaker gevoed, dat weet ik zeker, zal ik hen eens vragen? Ze hadden ook geen zware kinderen.
Dan wordt er iets vaker gedronken.
Ze is klein, misschien kost het haar moeite om te zuigen, krijgt dan niet genoeg binnen en binnen de kortste keren heeft ze weer trek. Simpel gedacht, maar misschien is het wel zo.
Laat maar weten, of ik het zal vragen. Er is toch ook een borstvoedings advies gedoe, kun je ook even bellen.
Moeder moe, is normaal, maar te moe is voor niemand prettig.
Je hebt nu natuurlijk ook extra zorgen, daar wordt je niet bepaald fit van.
En nog wat, ik weet heel zeker dat er bij allebei de dochters menig flesje Floradix werd gebruikt.
Het zal vast wel goed komen.
Bij ons was het altijd, meiden toch, denk aan oma. Mijn man komt uit een heel groot gezin en dan was er helemaal niets meer te zeggen.

Hanny
Ja dat is het volgens mij ook. Het klein zijn en daardoor gewoon vaker drinken. Ze zuigt wel goed maar wordt vrij snel moe waardoor ze maar aan 1 borst drinkt en gewoon sneller weer honger heeft.

Nu kan je dus op voorhand veel principes hebben, eenmaal baby er is en je zoooo moe wordt ga je daar toch over twijfelen...
Ik wou minimaal 6 maand uitsluitend bv geven en niet kolven.
Nu zit ik al de hele dag te twijfelen om ofwel flesvoeding te geven, of te gaan kolven zodat manlief b de eerste voeding kan geven snachts zodat ik toch eens een uur of 3 kan slapen... Anderzijds gaat dat dan ook weer nefast zijn voor de productie.
Vanacht om 12u,2u,3u30,5u,6u.. Vanmorgen om 8u,9u,10u30 en 12u. Dus echt vaak dat ze drinkt en helemaal geen tijd tussendoor meestal.

Nu ik probeer nog even door te doen want manlief wil ook liever geen flesvoeding maar aan een moeder die er helemaal doorzit heeft de kleine ook niets...
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Poe kan me voorstellen dat je daar versleten van raakt, op hoeveel voedingen kom je dan wel niet per dag?? Borstvoeding vreet energie, maar op deze manier is het een soort uitputtingsslag.
Wil je geen kunstvoeding geven of ook geen borstvoeding in een fles?
Ik kolf uit noodzaak omdat ik nu weer aan het werk ben en ik vind er werkelijk niets aan, maar merk wel duidelijk dat het tijs veel minder energie en moeite kost dan bij mij drinken en hij na een fles langer slaapt dan als ik hem zelf voed.
Zou je het niet zien zitten om bijvoorbeeld een kant te voeden en meteen daarna de andere kant te kolven zodat je de volgende voeding uit de fles kunt geven (of je man kunt laten geven)
Dan kan jij een beetje bijkomen en kun je als ze langer tussen de voedingen laat altijd weer alle voedingen zelf gaan geven. Verder merk ik kan ik echt moet eten als een paard......
En anders inderdaad eerst eens bellen met een lactatiedeskundige of desnoods een consult??
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Ik kom denk ik wel aan 20 voedingen. Nu heeft ze bv om 18u en 18u45 en ze is alweer aan het jammeren.
Ja ik denk dat we uiteindelijk wel richting flesvoeding of afgekolfde fles zullen moeten gaan want dit is echt slopend. Ik zie erg tegen het kolven op. Heb dat 1 dag in het ZH gedaan en had zo pijnlijke borsten maar dat lag misschien aan iets anders..
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik denk dat ik er ook een lactatiedeskundige bij zou halen.
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

:o 20???  :o Dat is toch niet vol te houden joh.
Heeft ze dan ook werkelijk honger of is er iets anders aan de hand? En weet je hoeveel ze drinkt en of ze de hele tijd drinkt of sabbelt. (kraamhulp hier heeft geleerd hoe je het verschil kunt zien)
Je kunt volgens mij ook zo'n ziekenhuisweegschaal huren en dan voor en na het voeden wegen, dan weet je hoeveel ze precies binnenkrijgt en heb je misschien meer een maatstaf voor of ze honger heeft of niet.
Kolven is niet vergelijkbaar met voeden, ik vind het werkelijk niks, maar het mag geen pijn doen. Ik ben al heel snel naast het voeden gaan kolven om een voorraadje in te slaan zodat ik nog genoeg melk zou hebben als mn het terug zou lopen als ik ging werken. (heb nu dus 1 vriezer vol vlees voor de hond en 3/4 vriezer vol melk voor de kleine, en nu nog een halve lade voor ons, hihi)
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Groeit ze wel genoeg??

Mijn dochter kon ook blijven voeden maar Davey kwam niks aan, en kwam ook vaak ja ze is toen toch flesvoeding gaan geven en toen kwam hij netjes om de 3 uur...

BV is is niet heilig hoor liever een kind met de fles groot brengen dan een uitgeputte moeder..
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Bericht door fem fatale »

Nu wil ik je niet nog banger maken, maar bij mijn neefje met Downsyndroom was borstvoeding niet mogelijk, omdat kindjes met Down meestal geen goede zuigreflex hebben en per voeding dus te weinig binnenkrijgen. (oid, het kind is ondertussen 10, en van een tak van de familie die ik 1x per jaar zie. Maar er is iets met borstvoeding en Down.)
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Sieglinde, ik heb echt 0 verstand van BV (heb maar een paar dagen gekolft en toen was ik het zo zat om na 1 dag kolven net genoeg voeding te hebben om 1 kindje 1x te voeden, dat ik er mee gestopt ben) Maar ik denk dat jouw kindje gewoon niet voldoende binnen krijgt en daardoor in een verkeerd ritme zit.
Met kolven en tussendoor af en toe een fles (met gekolfde melk) geven kan meehelpen om je kindje in een goed ritme te krijgen.

Even stom gezegd, een idee (als leek);
je kindje drinkt maar word moe en stopt met drinken, ze heeft net genoeg gedronken om van het honger gevoel af te zijn, maar na 1-1,5uur word ze wakker met honger en dan begint het hele riedeltje weer opnieuw. Ze raakt gewoon niet goed genoeg verzadigd. (denk aan een hond die 4x per dag een kleine maaltijd krijgt, die blijven hongerig rondlopen, terwijl als je in 1x de volledige dagportie geeft, hebben ze dat niet/minder)
Het zou mij niks verbazen dat wanneer je indd even tussendoor gaat kolven en een fles met voeding geeft, je kindje voldoende binnen krijgt en heerlijk 3 uur doorslaapt.
Als zij dan op deze manier op krachten komt om echt volledige borstvoeding aan te kunnen, dat je tzt dus ook niet meer hoeft te kolven.

Oke, kolven is alles behalve comfortabel, fijn enz. Maar soms is het gewoon even nodig. Misschien dat je er met een kleine maand alweer vanaf bent.
Jezelf slopen om perse bv te geven is ook niet goed hoor. Je moet nu voor je kleintje zorgen maar dat kan alleen als je ook goed voor jezelf zorgt. We leven nu in een tijd dat veel dingen mogelijk zijn, maak daar dan ook gebruik van om het jezelf makkelijk te maken zodat je aan je rust toe komt.
Het is geen falen, het is geen slechte moeder zijn, het is niet de handdoek in de ring gooien, het is niet de moed opgeven, maar het is aan jezelf én aan je kindje denken!

Gesloten