Sorry, maar had je daar ook aan gedacht wanneer Sieglinde niet een topic had geopend dat de artsen vermoedens hadden?fem fatale schreef: Nu wil ik je niet nog banger maken, maar bij mijn neefje met Downsyndroom was borstvoeding niet mogelijk, omdat kindjes met Down meestal geen goede zuigreflex hebben en per voeding dus te weinig binnenkrijgen. (oid, het kind is ondertussen 10, en van een tak van de familie die ik 1x per jaar zie. Maar er is iets met borstvoeding en Down.)
Waarschijnlijk niet.
Er zijn wel meer kindjes die om wat voor een rede dan ook bv niet goed aan kunnen. Mijn kindjes konden ze amper aanleggen. Hun zuigreflex was ook niet wat het moest zijn en hebben zelfs sondevoeding gehad. De artsen hebben nooit vermoed dat ze down hadden omdat ze minder goed dronken.
Zelfs toen ze ietsje ouder waren (zeg tussen 2,5 week en een half jaar oud) kregen ze het nog niet voor elkaar om uit een gewone fles/speen te drinken (ik heb misschien wel 5 verschillende spenen gebruikt, zelfs de 1-2-3 speen op stand 3 werkte niet bij mijn kinderen (stand die normaal gebruikt word bij pap oid) Ik gebruikte een fles met speen die hier in NL niet meer te krijgen was en daar zat een kruisje bovenin de speen ipv een gaatje. Dat was de enige speen waar mijn kinderen iets uit kregen, borstvoeding was waarschijnlijk nooit gelukt....en nee, ze hebben geen down, het zijn 2 kerngezonde kindjes.
Vind het een beetje een k*topmerking hoor. Misschien bedoel je het niet zo en wil je haar alleen een idee geven van 'joh, de artsen vermoeden dat, en als het zo is, is het probleem rondom de borstvoeding dus te verklaren'. Maar ik denk eerder dat ze zich hierdoor juist meer zorgen gaat maken om haar meisje.