miltverwijdering Buffel, alles goedgegaan!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: miltverwijdering Buffel, alles goedgegaan!

Lil

Bericht door Lil »

MarijeEnBoomer schreef: Fijn dat het goed is gegaan!

Wat moet ik me voorstellen bij het leegzuigen van de milt?! Google wil me niet helpen!
+ 1

Ik ken mensen van wie de milt is verwijderd, niet lang geleden en dat kon niet laparoscopisch (bij vergrote milt zou dat gevaarlijk zijn) en ook niet leeggezogen. Dus ik ben ook wel erg benieuwd wat die da nu gedaan heeft.

Ok, wij deden tegelijkertijd posten. Je weet het helaas niet.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Maar wat heeft de patholoog dan nog Sella, met die leeggezogen milt?

Hoe is het met Buffel ondertussen?
sella

Bericht door sella »

Er is vloeistof en alle vaste stof is naar de patholoog gegaan.

Buffel is niet meer zo koud en licht overheerlijk te slapen
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Oke, ik was er niet bij en ik weet eigenlijk van niks...maar ik probeer het te snappen...
Je schrijft op facebook :"ballonachtige zak boven aan de milt"... zou het zou kunnen zijn dat er op de milt een cyste zat- dat deze is leeggezogen en dat de milt zelf redelijk normaal was kwa vaste stof en dat deze dus via die snee van 6-8 cm naar buiten kon ?
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Fijn te lezen dat alles goed gegaan is. Duim voor een goede uitslag.
HoochieHummie
3-sterren
3-sterren

Bericht door HoochieHummie »

Fijn dat alles goed is gegaan en nu hopen dat hij weer snel de oude is!
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

sella schreef: Geen idee, ik ben er niet bij geweest. Wat ik humaan heb gezien is een soort afzuigding dat je ook gebruikt om wonden af te zuigen tijdens een ok, dat zo gemaakt dat het door een scoop ding kan.
Dat zal ook wel zoiets zijn bij de dieren neem ik aan.
Maar ben al lang niet meer bij een laparoscopie van de buik of een gewone ok van de buik.
Ik had ook niet gedacht dat je er bij was geweest.
Ik zou zelf precies willen weten wat ze doen als ze bij B zoiets groots zouden weghalen. Ik was er kennelijk onterecht vanuit gegaan dat je de da om een uitgebreide uitleg had gevraagd wat hij met Buffel heeft gedaan.
Jammer want ik vind het een zeer interessante kwestie!
sella

Bericht door sella »

miik schreef: Oke, ik was er niet bij en ik weet eigenlijk van niks...maar ik probeer het te snappen...
Je schrijft op facebook :"ballonachtige zak boven aan de milt"... zou het zou kunnen zijn dat er op de milt een cyste zat- dat deze is leeggezogen en dat de milt zelf redelijk normaal was kwa vaste stof en dat deze dus via die snee van 6-8 cm naar buiten kon ?
Wat ik begrepen heb is dat de snee, 5.5 cm, nog verder opgerekt is om de het eruit te kunnen halen, en dat is niet verder gescheurd omdat er van dat operatiefolie opzat.

@marije, ik heb wel verder gevraagd, maar de ok was zo uitdagend dat hij langer duurde dan gepland en er dus meters gemaakt moesten worden.
Wij hebben er sterk rekening mee gehouden dat we hem niet levend mee terug kregen, dat moest ook, maar we konden niet veel meer opnemen van opluchting en vermoeidheid. Ik zal dinsdag bij de controle wel vragen of ik wat meer uitleg kan krijgen, en het dan kan onthouden.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

sella schreef: Wat ik begrepen heb is dat de snee, 5.5 cm, nog verder opgerekt is om de het eruit te kunnen halen, en dat is niet verder gescheurd omdat er van dat operatiefolie opzat.

@marije, ik heb wel verder gevraagd, maar de ok was zo uitdagend dat hij langer duurde dan gepland en er dus meters gemaakt moesten worden.
Wij hebben er sterk rekening mee gehouden dat we hem niet levend mee terug kregen, dat moest ook, maar we konden niet veel meer opnemen van opluchting en vermoeidheid. Ik zal dinsdag bij de controle wel vragen of ik wat meer uitleg kan krijgen, en het dan kan onthouden.
Weet zeker dat jenden volop uitleg krijgt en die ook kan onthouden. Er zijn vast technieken voor, bij grote beer dachten we deze zomer aan een bmo. Ik zei toen dat wordt dan een grote buik ok. Toen kreeg ik ook te horen nee, is niet meer nodig en een uitleg die me nu ontgaan is. Het was toen geen bmo maar een gesloten baarmoeder tijdens loopsheid die we op andere wijze konden behandelen.

Gaat het goed met Buffel? Weet je wanneer je iets van de patholoog hoort of is dat afhankelijk van wat ze vinden?
sella

Bericht door sella »

Buffel is nu al veel pittiger dan gisteren. We hebben hem net laten plassen en meneer wou wel verder. Wij vonden 200 meter wel genoeg ::)
Hij drinkt goed, dat blijft erin, een geklutst ei, dat is er in gebleven. Nu wat gedroogd vlees gehad, iets van 20 gram, en nu ligt hij weer lekker op bed te tukken.

Edit, de patholoog zal een week tot 10 dagen duren, dat was ook zo met de lymfeklier die verdacht was.
Aangezien de buik zo mooi schoon was, verwacht ik, dat als het kwaadaardig zou zijn, dat alles verwijderd is en dat we ons geen zorgen hoeven maken.
Laatst gewijzigd door sella op do 13 feb 2014, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Belangrijkste is dat hij weer lekker op knapt en je straks weer alles met hem kunt doen !
Hem nu lekker verwennen en als hij zich dan weer beter voelt weer mooi van het leven gaan genieten !  :-*
sella

Bericht door sella »

We genieten nu al van hem dat hij zich beter voelt, zijn ogen staan echt stukken beter!
HoochieHummie
3-sterren
3-sterren

Bericht door HoochieHummie »

Hopelijk is Buffel snel de oude, veel beterschap gewenst.
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Oh wat fijn dat alles goed gegaan is. Buffels lijfje zal wel blij zijn van die last verlost te zijn! Nu lekker opknappen en hopelijk een goede uitslag van de patholoog.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Fijn dat hij zich zo vlug al beter voelt zeg! Ik hoop dat hij vandaag vindt dat een marathon een optie is. :-*

Plaats reactie