Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Anne87
- 2-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Vandaag kwam I. (betere helft) thuis met tuinboon-bonen. Die gaan we dit weekend in huis zaaien, ik ben erg benieuwd! Tzt verhuizen ze naar het moestuintje.
Nynke schreef: de pepertjes komen op![]()
![]()
![]()
afgelopen zaterdag de eerste dingetjes voorgezaaid. Nog niet zoveel. Ik doe eigenlijk nooit aan voorzaaien maar ik kon gewoon niet wachten
dus wat bietjes, knolselderij, gele komkommertjes, little gem, goudsbloem en afrikaantjes gezaaid. Vndaag buiten aan de slag gegaan en de mest ondergespit. 
Ik ga morgen de tahtsaiplantjes in de koude bak planten. ze hebben dan weliswaar alleen nog maar kiemblaadjes, maar ze worden al zo lang en iel
Daar meteen de andijvie, sla, rode kool en spitskool mini's maar bij in gezetNynke schreef: Ik ga morgen de tahtsaiplantjes in de koude bak planten. ze hebben dan weliswaar alleen nog maar kiemblaadjes, maar ze worden al zo lang en iel![]()
Goed bezig! Hoe zit dat nou ook alweer, als ze lang en ielig worden? Is de temperatuur dan te hoog of te weinig licht?! ??? Hier zijn de zaailingen van de verschillende slasoorten ( op 8 febr gezaaid) ook wat ielig.
Ik heb de bakken boven op een slaapkamer staan dus niet zo heel warm en bij het raam. Kan ik ze dan toch beter elders zetten?
Ik heb de bakken boven op een slaapkamer staan dus niet zo heel warm en bij het raam. Kan ik ze dan toch beter elders zetten?
Voor de mensen die nog zaden zoeken , ze hadden weer van alles staan bij de lidl!
Volgensmij inderdaad te warmnewfies schreef: Goed bezig! Hoe zit dat nou ook alweer, als ze lang en ielig worden? Is de temperatuur dan te hoog of te weinig licht?! ??? Hier zijn de zaailingen van de verschillende slasoorten ( op 8 febr gezaaid) ook wat ielig.![]()
bij te weinig licht worden ze ook ielig, dus het is een combi van te warm en te weinig licht.
-
hannabelgje
- 5-sterren

En het seizoen is begonnen hier. 
Het is hier overdag 10 graden dus ik heb het één en ander gezaaid net. Heerlijk buiten in het zonnetje.
-kropsla
-witte kool
-babyleaf sla
-radijsjes
-spinazie noorman
-spinazie viking
-raapstelen
Er zijn nu 8 vakjes ingezaaid van mijn m2 tuin met kasje erboven.
Binnenkort kijken voor slaplantjes van het tuincentrum.
Het is hier overdag 10 graden dus ik heb het één en ander gezaaid net. Heerlijk buiten in het zonnetje.
-kropsla
-witte kool
-babyleaf sla
-radijsjes
-spinazie noorman
-spinazie viking
-raapstelen
Er zijn nu 8 vakjes ingezaaid van mijn m2 tuin met kasje erboven.
Binnenkort kijken voor slaplantjes van het tuincentrum.
er zijn al 6 van de 16 gezaaide peperzaadjes ontkiemd
owww, ik moet m'n tuintje nog klaarmaken! pfff zo weinig tijd, zoveel te doen. Maar die bak wil ik sowieso wel klaar.
Ik heb bij de Lidl zondag een zakje met 3 verschillende soorten mini tomaatjes gekocht. Ik ben benieuwd. En ik zit nu lekker van honingtomaatjes te snoepen op het werk. Nu zou ik die ook wel willen kweken. Wat denken jullie? Zou dat zaad het doen vanuit zo'n tomaat?
Ik heb bij de Lidl zondag een zakje met 3 verschillende soorten mini tomaatjes gekocht. Ik ben benieuwd. En ik zit nu lekker van honingtomaatjes te snoepen op het werk. Nu zou ik die ook wel willen kweken. Wat denken jullie? Zou dat zaad het doen vanuit zo'n tomaat?
Als je het niet probeert lukt het sowieso nietMara M schreef: En ik zit nu lekker van honingtomaatjes te snoepen op het werk. Nu zou ik die ook wel willen kweken. Wat denken jullie? Zou dat zaad het doen vanuit zo'n tomaat?
Dr was er eentje bij met een schimmelplekje. Die heb ik apart gehouden dus ik ga het gewoon proberen.