Corine1981 schreef:
Ik heb dit topic grotendeels doorgelezen, arme Keetje en baasje...
Maar om nu een goedbedoelde tip gelijk zo af te branden, ook al komt het er misschien wat knullig of betweterig uit, vind ik ook wat ver gaan.
Ze had het misschien iets anders kunnen verwoorden maar het is toch goed bedoeld? (En niet elke hond doet het geweldig op vers voer en andersom, ieder individu is natuurlijk anders).
Ik ben namelijk wel met haar eens dat je van teken erg rare vage ziektes kunt krijgen en dat niet alle dierenartsen hier alert op zijn (ook vanuit de paarden ervaring)
Ik vatte het in ieder geval niet zo vervelend op, maar goed, ik ben ook niet al jarenlang aan het tobben met de gezondheid van mijn lieveling (gelukkig, dat gun je niemand, petje af voor jou keetje!)
Het probleem is dat iemand roept dat ie de oplossing heeft, maar op geen enkele manier wil aangeven wat die oplossing dan is, ook al wordt daar verschillende keren naar gevraagd, en naar de voedingsexpertise van die persoon zelf. En dan blijkt die oplossing ook nog eens verbonden te zijn met een commercieel belang... Dat is gewoon niet serieus te nemen dan.
Natuurlijk mag iemand andere wegen voorstellen, maar dan wel in alle openheid, en nadat je je grondig hebt verdiept in de casus, in dit geval Luna. En dat was ook niet het geval bij Sally14. Die komt gewoon een topic van 37 pagina's binnenwandelen en zegt: ik ben het Licht.
En dat je van teken vervelende ziektes kunt krijgen, weten de meeste bp-leden ook wel.

Alleen was bij Luna inmiddels wel bekend dat het om demodex ging.