Oh, dat wil je eigenlijk liever niet.koekje schreef: Ja, ze ligt nog steeds in stuit.
Onze oudste lag vrij laat in de zwangerschap nog dwars (was vrij klein, maar toch voelt dat niet echt lekker
Sterkte, donderdag.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Oh, dat wil je eigenlijk liever niet.koekje schreef: Ja, ze ligt nog steeds in stuit.
De kleine jongen van mijn zus lag ook in stuit. Nadat de verloskundige geprobeerd had hem te draaien (wat niet lukte) heeft ze de hele dag gevoeld dat de kleine man het niet fijn vond. Hij heeft de hele dag geprotesteerd en ook mijn zus had flinke pijn.koekje schreef: Iemand ervaring met een versie? Ik krijg er donderdag 1.

Wat moet moet he.koekje schreef: Ja, met deze verhalen wordt het er niet leuker op
Keizersnede doen we echt liever niet in mijn geval. Stuitbevalling is voor de eerste ook niet 'leuk' en risicovol. Mijn gyn vond versie een goede optie om te proberen. Baby is precies gemiddeld (P50-lijn), goed beweeglijk en ik heb ruim voldoende vruchtwater. Pijnlijke en beurse buik kom ik best overheen. De versie zal bijna een dagvullend programma worden; met uitgebreide echo's en ctg's voor en na. Ik krijg dus niet een versie bij de lokale vroedvrouw die daarna even de doppler over de buik zal halen, het is hier wat uitgebreider.
Maar toch, ik had liever een minder dwars kind gehad.
Mijn zus was ook een Dwarsligger en draaide dus weer vrolijk terug terwijl mijn moeder naar de bushalte liep.Jantina schreef: Nou ik wilde het niet schrijven maar ik heb het dus ook heel veel gehoord helaas, het draaien is echt heel pijnlijk en van invloed op de baby en ze duikelen vervolgens weer lekker terug.
Wat Kim_S zegt:Jantina schreef:Aan de andere kant, als het vaak niet lukt of een risico met zich mee brengt, waarom zouden ze deze methode dan nog hanteren? Hoop dat het mee valt Koekje en het gewenste resultaat geeft.
Datzelfde zei mijn zus ook. En wat helemaal belachelijk was, toen de verloskundige een afspraak bij de gyn had gemaakt, had ze zonder mijn zus en haar man te vertellen een afspraak voor een versie gemaakt.Kim_S schreef: Ik vind wel dat het in Nederland zoooo belangrijk gemaakt wordt om geen keizersnede te krijgen. Mijn verloskundige bleeef maar aandringen op een versie, want ojee ik zou toch eens een keizersnede moeten![]()