Ernstige jeuk

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Ernstige jeuk

Colinda
1-ster
1-ster

Bericht door Colinda »

Gister heb ik ook nog even contact gehad met een natuurgeneeskundige, zij adviseerd als ondersteuning celzouten en citroenolie te geven en voor zijn huid een olie met lavendel.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Colinda schreef: Gister heb ik ook nog even contact gehad met een natuurgeneeskundige, zij adviseerd als ondersteuning celzouten en citroenolie te geven en voor zijn huid een olie met lavendel.
Celzouten zegt me niet veel. Citroenolie zou ik niet doen, Lavendel zou inderdaad kunnen maar persoonlijk zou ik liever voor de roomse kamille gaan, in de verdunning zoals ik in mijn middeltje beschrijf.
Colinda
1-ster
1-ster

Bericht door Colinda »

Lizzy schreef: En nogmaals, appelazijn, werkt ook jeukstillend.
Vraagje: geef je appelazijn over zijn voer of kan je het beter vermengen met water en deppen in zijn liezen. Daarna insmeren met olie? Ik lees inderdaad goede dingen over appelazijn. Morgen gaat scooby over op KVV barf menu natuurlijk van tinlo.  :)
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik denk dat je het beter zoveel mogelijk met rust kunt laten en niet teveel erop gaan smeren. Ook niet vanalles door elkaar gaan gebruiken. ik zou beginnen met deppen met een goede biologische kamille thee
Colinda
1-ster
1-ster

Bericht door Colinda »

Doranto schreef: Ik denk dat je het beter zoveel mogelijk met rust kunt laten en niet teveel erop gaan smeren. Ook niet vanalles door elkaar gaan gebruiken. ik zou beginnen met deppen met een goede biologische kamille thee
Ik maak zijn ogen op het moment schoon met kamille thee  ::)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Colinda schreef: Vraagje: geef je appelazijn over zijn voer of kan je het beter vermengen met water en deppen in zijn liezen. Daarna insmeren met olie? Ik lees inderdaad goede dingen over appelazijn. Morgen gaat scooby over op KVV barf menu natuurlijk van tinlo.  :)
Een oplossing maken van lauw/warm water + dezelfde hoeveelheid appelazijn en dat deppen of sprayen.

Wat voor olie wil je er daarna opsmeren?

Was er nou atopie vastgesteld? Is dan dit niks om te proberen? http://www.medpets.nl/allerderm+spot+on/1624/
Colinda
1-ster
1-ster

Bericht door Colinda »

Lizzy schreef: Een oplossing maken van lauw/warm water + dezelfde hoeveelheid appelazijn en dat deppen of sprayen.

Wat voor olie wil je er daarna opsmeren?

Was er nou atopie vastgesteld? Is dan dit niks om te proberen? http://www.medpets.nl/allerderm+spot+on/1624/
Nee er is geen atopie vastgesteld, ik heb van de natuurgeneeskundige een etherische olie met lavendel gekregen, dat smeer ik nu 2 x p.dag en ik moet zeggen dat zijn super droge oksels en liezen na 2 dagen al veel beter aanvoelen. Hij vind het zelf erg prettig om ingesmeerd te worden. Zij gaf ook het advies om een celzout (nr 12) in de vorm van een tablet (fijn maken)  en door zijn eten te geven ter ondersteuning van de ontgifting. Heb je daar wel eens van gehoord? Vanaf morgen gaat hij over op KVV "barfmenu natuurlijk" van tinlo.
Laatst gewijzigd door Colinda op di 18 feb 2014, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Colinda schreef: Nee er is geen atopie vastgesteld, ik heb van de natuurgeneeskundige een etherische olie met lavendel gekregen, dat smeer ik nu 2 x p.dag en ik moet zeggen dat zijn super droge oksels en liezen na 2 dagen al veel beter aanvoelen. Hij vind het zelf erg prettig om ingesmeerd te worden. Zij gaf ook het advies om een celzout (nr 12) in de vorm van een tablet (fijn maken)  en door zijn eten te geven ter ondersteuning van de ontgifting. Heb je daar wel eens van gehoord? Vanaf morgen gaat hij over op KVV "barfmenu natuurlijk" van tinlo.
Ik gebruik zelf geen celzouten. Maar hier kun je meer over nummer 12 lezen: http://www.aroma-atelier.be/celzout%2012.htm

Als zijn oksels beter worden door het smeren zou ik vooral doorgaan. Eerst de oksels na de appelazijn goed droogdeppen (wel voorzichtig) en daarna weer insmeren met lavendel zoals je natuurgeneeskundige heeft geadviseerd.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

En, hoe gaat het nu met je hondje? Merk je al iets van verlichting qua jeuk? Ik hoop het!
Colinda
1-ster
1-ster

Bericht door Colinda »

Anne in Duitsland schreef: En, hoe gaat het nu met je hondje? Merk je al iets van verlichting qua jeuk? Ik hoop het!
Wat lief dat je het vraagt  ::) ik heb het idee dat het nu stilstaat qua heftige reactie. Door het smeren met de olie voelen zijn liezen minder droog en begint er weer haar te groeien. Hij probeerd nog wel zijn achterpoten te likken... Die zien er nog heftig uit  :-[ Zijn ogen zijn al minder ontstoken. Hij heeft nog wel jeuk maar volgens mij al iets minder. Hij krijgt nu ruim 1 week barfmenu natuurlijk van tinlo. Hij vind het erg lekker. Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben en het beste ervan hopen.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Fijn dat het langzaam de goede kant op lijkt te gaan!
Ja, 1 week is inderdaad erg kort, maar dat het in ieder geval niet erger wordt is een goed teken!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Fijn dat je toch voorzichtig positief kunt zijn! Gewoon doorgaan op de ingeslagen weg dan maar, en hopen dat het alleen maar beter wordt!
Colinda
1-ster
1-ster

Bericht door Colinda »

Update: het gaat niet zo goed met scooby, hij valt extreem af in 12 dagen 1,4 kg en weegt nog maar 33,10 kg. Hij eet sinds 2 dagen ook niet meer lekker van zijn eten en vandaag zelfs helemaal niet!  :'(  Hij ligt veel voor de achterdeur en is onrustig en bij het wandelen hijgt hij al bij het begin van de wandeling. Ik maak me zorgen en ben vanmorgen naar de DA geweest. We zijn nu het hele onderzoek traject maar in gegaan. Ze zijn een uur bezig geweest met afkrabsel, plakband, huidmonsters en bloedafname voor toch maar een allergie test.... 'S middags werd ik opgebeld dat zijn bloed wat geel zag en dat ik terug moest komen voor een algeheel lichamelijk onderzoek en nog meer bloedafname.  :-[ om evt. Problemen met zijn lever uit te zoeken. Verder vond ze niks alleen zijn huid is overal flink ontstoken. Hij heeft vanmorgen een cortisonen prik gehad en we zijn helaas begonnen met AB kuur. De prik slaat niet echt aan en zou 4 dagen moeten werken daarna aan de moderin... Vanavond om 18:30 moeten we terug dan zijn de waardes van het bloedonderzoek van zijn lever bekend... Dan horen we verder. Ik vrees dat er iets ernstigers aan de hand is...  :'( maak me grote zorgen
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh hemel :'(
Heel veel sterkte :'(
We denken aan jullie en we duimen :-*
doranto
5-sterren
5-sterren