Ja, precies. Dat heeft niets met hysterisch doen te maken.-Saskia- schreef: Herkenbaar.![]()
miltverwijdering Buffel, alles goedgegaan!
Moderator: Lizzy
-
Lil
Re: miltverwijdering Buffel, alles goedgegaan!
-
sella
Zo wondcontrole rond 15.30. Het gaat belachelijk goed! Wil alweer voorzichtig achter een bal aan

Eet nie maar vreet.
Wil verder wandelen dan wij goedvinden.
Eet nie maar vreet.
-
HoochieHummie
- 3-sterren

-
Lil
Oh wat een goede berichten!sella schreef: Zo wondcontrole rond 15.30. Het gaat belachelijk goed! Wil alweer voorzichtig achter een bal aan ::) :o
Eet nie maar vreet.
Denk ook dat hij zich nu beter zal voelen dan voor de operatie.
-
sella
Hij heeft nog pijnstilling meegekregen voor 10 dagen. Duimen dat de uitslag van de pathaloog goed is.
Verders hoeven we niet meer terug te komen, de uitslag krijgen we via de foon.
Iedere dag een minuutje aan de wandelingen toevoegen en vanaf volgende week mag hij los als we het aandurven.
Iedere dag een minuutje aan de wandelingen toevoegen en vanaf volgende week mag hij los als we het aandurven.
Buffel is een echte buffel, ik denk dat hij dat minuutje echt te weinig vindt. Mooi shirt had hij aan. Knuffel voor Buffel em we duimen voor een goede uitslag.
-
sella
Paul oordeelde dat dit gedrag toch pijngerelateerd is. Vandaar extra pijnstilling meegekregen.
Iedere dag rond 15.30-1600 uur loopt zijn temp op, pupillen groter en enorme onrust. Met aprozolam is zijn temp in een uur gedaald met een halve graad.
En hij wil wel veel, denkt ook de hele wereld aan te kunnen, maar ligt toch snel weer diep te tukken 8)
Iedere dag rond 15.30-1600 uur loopt zijn temp op, pupillen groter en enorme onrust. Met aprozolam is zijn temp in een uur gedaald met een halve graad.
En hij wil wel veel, denkt ook de hele wereld aan te kunnen, maar ligt toch snel weer diep te tukken 8)
sella schreef: Hij heeft nog pijnstilling meegekregen voor 10 dagen. Duimen dat de uitslag van de pathaloog goed is.
Ik duim voor jullie , voor goede uitslagen van de patholoog
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Heb je de da nog gevraagd hoe hij de operatie heeft uitgevoerd?sella schreef: Wat ik begrepen heb is dat de snee, 5.5 cm, nog verder opgerekt is om de het eruit te kunnen halen, en dat is niet verder gescheurd omdat er van dat operatiefolie opzat.
@marije, ik heb wel verder gevraagd, maar de ok was zo uitdagend dat hij langer duurde dan gepland en er dus meters gemaakt moesten worden.
Wij hebben er sterk rekening mee gehouden dat we hem niet levend mee terug kregen, dat moest ook, maar we konden niet veel meer opnemen van opluchting en vermoeidheid. Ik zal dinsdag bij de controle wel vragen of ik wat meer uitleg kan krijgen, en het dan kan onthouden.
-
sella
Ja, gewoon een laprascopie zoals het ook humaan gaat, daar wordt ook de buikholte gespoeld en weer leeggezogen. Dan wordt de milt leeggezogen. Dan komt het zakje naar binnen via de grijper en gaat om het orgaan heen en kan hij humaan met meer operatie gebied zo via een laparascopie gat verwijderd worden. Bij de honden wordt er dan een sneetje gemaakt over de drie gaatjes heen. Humaan is 1 sneetje navel, en nog 2 sneetjes in een driehoek op de buik, bij honden in een rechte lijn links en rechts van de navel.
Bijzonder hoor dat het dus gewoon zo kan. Alles nog goed met Buffel?
-
sella
Ja hoor, hij begon net helemaal mij uit te dagen voor een spelletje zelfs. Ik ben dolgelukkig dat ik weer een blije hond heb. Zijn ogen glanzen weer en staan vele malen helderder.
Heerlijk, hij zag er dinsdag pommade energiek uit.sella schreef: Ja hoor, hij begon net helemaal mij uit te dagen voor een spelletje zelfs. Ik ben dolgelukkig dat ik weer een blije hond heb. Zijn ogen glanzen weer en staan vele malen helderder.
-
sella
Heerlijk he! Morgen zijn pakje wassen en dan kan er weer een oudje aan en dan als die weer gewassen is hopelijk alles weer naar zolder,
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
nou bijzonder is het zekerkira schreef: Bijzonder hoor dat het dus gewoon zo kan. Alles nog goed met Buffel?