natuurlijk !!!Mara M schreef: Dr was er eentje bij met een schimmelplekje. Die heb ik apart gehouden dus ik ga het gewoon proberen.![]()
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
-
hannabelgje
- 5-sterren

Mijn mama gaat vrijdag groentenplantjes kopen bij het goedkopie tuincentrum. 
Wat voor groenten??hannabelgje schreef: Mijn mama gaat vrijdag groentenplantjes kopen bij het goedkopie tuincentrum.![]()
Je zaadjes gaan vandaag of morgen op de post
Ik wilde eigenlijk vandaag mijn eerste peultjesplantjes buiten planten, maar het regent hier
Er zijn nu 5 paprikazaailingen boven
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik heb in bestelling staan:
slaplantjes, spinazieplantjes, bloemkool en peterselie. ik heb geen idee of ze dat ook allemaal hebben hoor.
Volgende week wordt het hier 15 graden zeggen ze
slaplantjes, spinazieplantjes, bloemkool en peterselie. ik heb geen idee of ze dat ook allemaal hebben hoor.
Volgende week wordt het hier 15 graden zeggen ze
Vorig weekend binnen paprika e n pepers binnen gezaaid, buiten spinazie, radijsjes en wortelen. Ben benieuwd.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik dacht dat wortels nog niet mochten zo vroeg.
staat op beschut vanaf maart. Had ze vorig jaar ook rond deze peride gezaaid en ze zijn ondanks de sneeuw erna heel goed doorgekomen. Er staat wel een miniserre boven. De bovenzijde van die plastieken bakken.hannabelgje schreef: Ik dacht dat wortels nog niet mochten zo vroeg.
Wat een goed idee !!!kaszi schreef: staat op beschut vanaf maart. Had ze vorig jaar ook rond deze peride gezaaid en ze zijn ondanks de sneeuw erna heel goed doorgekomen. Er staat wel een miniserre boven. De bovenzijde van die plastieken bakken.
hier de wortelzaadjes ook bedekt met zo'n deksel en de courgettezaailing overgepoot uit een kwarkbakje naar de koude bak 
vraagje: is het niet wat vroeg voor courgette? Ik dacht dat dit , net als pompoen, pas rond april voorgezaaid kan worden?!
of ben ik nou voor nop braafjes aan het wachten totdat het april is?
Denk dat het voor Courgette ook nog wat vroeg is, die gaan ineens heel hard en dan heb je echt wel een warm plekje in de tuin nodig.
Na 4 dagen komen de eerste Paprika's en pepertjes al uit binnen. Buiten komen ook al de eerste radijsjes uit! Wat gaat het snel.
Na 4 dagen komen de eerste Paprika's en pepertjes al uit binnen. Buiten komen ook al de eerste radijsjes uit! Wat gaat het snel.
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik ben begonnen met een compostbak / kuil te maken.
Dan ga ik langzaam beginnen met het stuk tuin wat ik had bedacht als moestuin. Alleen is alles bedekt met worteldoek na ongeveer 2 cm grond. Dat moet ik eerst allemaal wegsnijden anders groeit er niet veel. In de compostbak alles al weggesneden en het onderliggende klei allemaal opgeschept en uit de bak gehaald. Dus daar kan ik in elk geval de compost al maken. Morgen maar de rest van het worteldoek wegsnijden en de grond omspitten.
Zaadjes ga ik straks weer even bij elkaar zoeken en dan binnen voor zaaien
ik ben best wel blij dat ik nu echt wat ruimte heb om heerlijk te kunnen tuinieren.
Dan ga ik langzaam beginnen met het stuk tuin wat ik had bedacht als moestuin. Alleen is alles bedekt met worteldoek na ongeveer 2 cm grond. Dat moet ik eerst allemaal wegsnijden anders groeit er niet veel. In de compostbak alles al weggesneden en het onderliggende klei allemaal opgeschept en uit de bak gehaald. Dus daar kan ik in elk geval de compost al maken. Morgen maar de rest van het worteldoek wegsnijden en de grond omspitten.
Zaadjes ga ik straks weer even bij elkaar zoeken en dan binnen voor zaaien
-
hannabelgje
- 5-sterren

Slaplantjes check
Peterselie check
Bloemkoolplantjes check
Jippie morgen de plantjes in de bakken zetten.
Peterselie check
Bloemkoolplantjes check
Jippie morgen de plantjes in de bakken zetten.
- Jura&Mahru
- 4-sterren

- Contacteer:
Ga dit jaar voor het eerst aan de slag met een echt moestuintje. Vorig jaar alleen wat kleine bakken gehad met kruiden, tomaatjes en paprika.
In de bestelling:
Mosterdspinazie, Peper Mulato Island, Courgette Early Prolific Straight Neck, Basilicum Siam Queen, Pluksla Gourmet Mix, Tomaat Black Zebra Cherry, Tomaat Plum Lemon, Wortel Atomic Red, Radijs Hailstone, Boerenkool Scarlet, Biet Cheltenham Green, Pastinaak Harris Model, Bladkool Eeuwig Moes.
Hele hippe groenten.
In de bestelling:
Mosterdspinazie, Peper Mulato Island, Courgette Early Prolific Straight Neck, Basilicum Siam Queen, Pluksla Gourmet Mix, Tomaat Black Zebra Cherry, Tomaat Plum Lemon, Wortel Atomic Red, Radijs Hailstone, Boerenkool Scarlet, Biet Cheltenham Green, Pastinaak Harris Model, Bladkool Eeuwig Moes.
Hele hippe groenten.
-
judith1967
- 5-sterren

Vanaf morgen bij de Lidl een kweekkas(24.99) een kweekbakset en de zaadjes molen hebben ze ook weer