Nou nog bedenken welke. Iemand nog een succes-gegarandeerd tip?
Ik heb pompoenzaad gekregen van iemand van het moestuinforum, maar ik weet niet welke. Moet ik even voor je kijken?? Ik heb toch geen plek voor pompoenen
Nynke schreef:
Ik heb pompoenzaad gekregen van iemand van het moestuinforum, maar ik weet niet welke. Moet ik even voor je kijken?? Ik heb toch geen plek voor pompoenen
Graag!
(Ik wil ze hier wel voor je kweken hoor... )
Ik ben ook begonnen! Niet gehinderd door enige kennis, dus dit wordt leuk
Heb nu gezaaid rucola en broccoli. Ik krijg nog een zaailint met verschillende sla soorten, veldsla, tomaat, bloemkool en spruitjes. Ik heb na een poosje rondkijken besloten voor 2 van deze bakken te gaan: http://www.intratuin.nl/buiten/tuininri ... poten-100/
De veldsla en de tomaat ga ik dan in andere bakken doen. Het wordt dus van alles een heel klein beetje, maar in ons piepkleine tuintje is dit al heel wat denk ik.
Kim, op het zakje staat: Cucurbita moschata Futsu Black Early. Een vroeg rijpende Japanse cultivar met kleine vruchten, ±300-500 gr . Donkergroene vruchten, verkleuren na oogst naar terracottabruin. Het zijn 2 zaadjes die ik gekregen heb. Stuur me je adres maar
Wij hebben een super leuke kas besteld bij Greenspan. Het is een soort hoekige bol, met een doorsnee van 7,8 meter en een hoogte van 3,8 meter. Hij komt waarschijnlijk pas eind april. Natuurlijk wel wat laat voor dit jaar, maar we zullen er in de toekomst een hoop plezier van hebben.
Vrijdag gaan we peulen en bonen kopen, dan kunnen we aan de gang.
Wij gaan dit jaar pas echt na de ijsheiligen beginnen denk ik. Ik had vorig jaar ook te veel doorgeschoten groenten en dat schijnt toch ook met vroege (voor-)zaaien te maken te hebben. Vond dat echt zonde van mijn werk.
Lida. S schreef:
Wij hebben een super leuke kas besteld bij Greenspan. Het is een soort hoekige bol, met een doorsnee van 7,8 meter en een hoogte van 3,8 meter. Hij komt waarschijnlijk pas eind april. Natuurlijk wel wat laat voor dit jaar, maar we zullen er in de toekomst een hoop plezier van hebben.
Vrijdag gaan we peulen en bonen kopen, dan kunnen we aan de gang.
Zo! Dat is nog eens een hoogte. Van welk materiaal is die kas?
Neally schreef:
Zo! Dat is nog eens een hoogte. Van welk materiaal is die kas?
Hij is van hout, met gewapend folie. Kijk maar op Greenspan.nl
Ik zag de kas bij kennissen en was op slag verliefd. Standaard zit er een smalle deur in (70cm) maar wij nemen een dubbele deur (doorgang 1,60) anders is het wel krap als je er met een kruiwagen door moet. Ze hebben ook andere modellen.
Wat een prachtige kas Lida !!! Daar ga je heel veel plezier van hebben Hoelang is de garantie op de folie? En kunnen er wel raampjes open bij bloedheet weer ??