Slijmpoep, jeuk, leaky gut! *heel ziek!!!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Slijmpoep bij vers! Jeuk & allergie? leaky gut

K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Jeetje, wat een verschil. En er schiet me gelijk een collie te binnen uit Belgie; die heeft soortgelijke klachten. De eigenaren/DA zijn nog heel erg aan het zoeken naar wat het zou kunnen zijn...
Roosjes3
3-sterren
3-sterren

Bericht door Roosjes3 »

Misschien hebben ze iets aan ons verhaal. Tip ze ook dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,120764.0.html
Roosjes3
3-sterren
3-sterren

Bericht door Roosjes3 »

Het gaat hier nog steeds helemaal de goede kant op. Ook op zijn buik (die eigenlijk altijd een kaal puppenbuikje is gebleven) beginnen nu meer haren te groeien. Hij heeft nog steeds wel jeuk aan zijn bekkie en aan zijn poten, maar ik vermoed dat daar ook een gist of bacterie aan het werk is, vanwege de zwelling. We gaan daarvoor dus toch nog een keer naar de DA.

Verder zit hij nu 3 weken op gestoomd voer van Renske en dat gaat erg goed. Veel beter dan het ooit op brok of vers is gegaan. Bij mij begint het nu te kriebelen om toch ook weer KVV te gaan introduceren... Maar misschien is dat te snel. Wat denken jullie?
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Geen tips over KVV, maar jeetje wat goed dat het zo goed gaat! Super!
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Wow wat fijn dat het zo goed gaat!!!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Roosjes3 schreef: Het gaat hier nog steeds helemaal de goede kant op. Ook op zijn buik (die eigenlijk altijd een kaal puppenbuikje is gebleven) beginnen nu meer haren te groeien. Hij heeft nog steeds wel jeuk aan zijn bekkie en aan zijn poten, maar ik vermoed dat daar ook een gist of bacterie aan het werk is, vanwege de zwelling. We gaan daarvoor dus toch nog een keer naar de DA.

Verder zit hij nu 3 weken op gestoomd voer van Renske en dat gaat erg goed. Veel beter dan het ooit op brok of vers is gegaan. Bij mij begint het nu te kriebelen om toch ook weer KVV te gaan introduceren... Maar misschien is dat te snel. Wat denken jullie?
Zo, top zeg! Je zou nog kunnen proberen om de jeukende plekken te deppen met een oplossing van biologische appelazijn en water (50:50). Zowel gisten als bacterieen houden niet erg van zuur en appelazijn is zuur.

Je zou heel langzaam kunnen beginnen, met bijvoorbeeld 1 eetlepel KVV per dag. En dat steeds verder opbouwen (en dan minder Renske gaan geven, anders wordt je hond te dik :)). Volgens mij verkoopt Energique van die kleine "hamburgertjes" en dat zou dan in jouw geval makkelijk zijn, qua dat je er daar 1 van kunt ontdooien en dan zelfs over 2 dagen kunt voeren.

Ja hier, schijfjes van 25 gram! http://www.energique.nl/nl_NL/producten ... e-speciaal
Roosjes3
3-sterren
3-sterren

Bericht door Roosjes3 »

Dank voor het meedenken Lizzy!

Ik heb gelijk de azijn uitgeprobeerd, maar dat was geen succes op zijn kin... Blijkbaar is de huid daar toch wel wat beschadigd. Hij werd namelijk helemaal gek van de azijn dus ik heb het er gauw maar weer afgewassen. Ik blijf gewoon even smeren met een mix van kokos- en tea tree olie, dat is lief voor zijn huidje en ook bacterie- en schimmeldodend.

Ik zou een gat in de lucht springen als Julius te dik zou worden... Hij is altijd te mager geweest ;). Hahaha.
Goed idee om hele kleine hapjes te gaan geven. Alleen zou ik dan wel één eiwitsoort per keer willen toevoegen aan zijn dieet. Ik ben erg voorzichtig geworden. Het gaat nu goed op kalkoen van Renske, dus ik dacht om met kalkoen te beginnen. Ik vind het ook geen probleem om KVV in plakjes te snijden. Wel een mooi idee van Energique ;).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Roosjes3 schreef: Dank voor het meedenken Lizzy!

Ik heb gelijk de azijn uitgeprobeerd, maar dat was geen succes op zijn kin... Blijkbaar is de huid daar toch wel wat beschadigd. Hij werd namelijk helemaal gek van de azijn dus ik heb het er gauw maar weer afgewassen. Ik blijf gewoon even smeren met een mix van kokos- en tea tree olie, dat is lief voor zijn huidje en ook bacterie- en schimmeldodend.

Ik zou een gat in de lucht springen als Julius te dik zou worden... Hij is altijd te mager geweest ;). Hahaha.
Goed idee om hele kleine hapjes te gaan geven. Alleen zou ik dan wel één eiwitsoort per keer willen toevoegen aan zijn dieet. Ik ben erg voorzichtig geworden. Het gaat nu goed op kalkoen van Renske, dus ik dacht om met kalkoen te beginnen. Ik vind het ook geen probleem om KVV in plakjes te snijden. Wel een mooi idee van Energique ;).
Heb je bio appelazijn genomen en dat verdund met 50% water? Normaal prikt dat niet. He, sneu voor hem....
KVV heb je inderdaad ook in de smaak kalkoen. Volgens mij in ieder geval van Carnibest en Degomeat.
Roosjes3
3-sterren
3-sterren

Bericht door Roosjes3 »

Ja heb bio appelazijn... Maar het verdunnen heb ik misschien iets teveel uit de losse pols gedaan (dat er meer azijn in de oplossing zat dan water). Morgen probeer ik het voorzichtig nog een keer!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Lizzy schreef: Heb je bio appelazijn genomen en dat verdund met 50% water? Normaal prikt dat niet. He, sneu voor hem....
KVV heb je inderdaad ook in de smaak kalkoen. Volgens mij in ieder geval van Carnibest en Degomeat.
Carnibest heb je idd in de smaak kalkoen,maar volgens mij zit daar wel rijst bij in.
Sanyo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sanyo »

Wat fijn dat het zo goed gaat!

Zou zilverwater misschien iets kunnen doen voor zijn plekken?
Het prikt in ieder geval niet
san :)
4-sterren
4-sterren

Bericht door san :) »

ik zou zelf niet kiezen voor carnibest maar idd eerder voor degomeat oid. ik heb vorig jaar zelf tijdelijk mijn hond wegens overprikkelde darm even op CB kalkoen gezet (diabetis variant) maar vond daarvan dingen in de ontlasting terug en ook in het voer zelf wat niet op de verpakking stond en bij een mail naar carnibest werd er omheen gedraaid en niet op mijn klacht ingegaam, zelf ontkend. geen idee wat er dus nog meer in de CB word gestopt. niet handig dus bij een allergische hond
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

san :) schreef: ik zou zelf niet kiezen voor carnibest maar idd eerder voor degomeat oid. ik heb vorig jaar zelf tijdelijk mijn hond wegens overprikkelde darm even op CB kalkoen gezet (diabetis variant) maar vond daarvan dingen in de ontlasting terug en ook in het voer zelf wat niet op de verpakking stond en bij een mail naar carnibest werd er omheen gedraaid en niet op mijn klacht ingegaam, zelf ontkend. geen idee wat er dus nog meer in de CB word gestopt. niet handig dus bij een allergische hond
In dat opzicht is het natuurlijk gewoon het handigst en het beste om pure kalkoen te kopen en dat te geven, en de botten te malen. Ja, wat ze in het voer stoppen weet gewoon niemand met die gemalen prakken....
san :)
4-sterren
4-sterren

Bericht door san :) »

iig lichtgroene taaie stukken  die bij beide honden apart nog eens werden uitgepoept onverteerd. En dan ontkennen dat dit groente stukken waren.
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Blij met dit topic. Met Epke gaan we nu ook dit traject in, na overleg met Tannetje.

Plaats reactie