Enten en ontwormen pup
Moderator: Lizzy
Re: Enten en ontwormen pup
Mijn honden hebben een paar keer kennelhoest gehad terwijl ze wel geent waren.
Niet meer laten enten, en ze hebben het nooit meer gehad...
Toeval?
Niet meer laten enten, en ze hebben het nooit meer gehad...
Toeval?
Op de site van MNL Health staan wel meer adressen om de titer bepaling te laten doen.
Misschien kun je daar terecht?
Hanny
Hanny
JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!Hanny schreef: Op de site van MNL Health staan wel meer adressen om de titer bepaling te laten doen.
Hanny
Bij mij om de hoek zit er 1, ik zou er op de fiets naar toe kunnen.
Super, thx!
En ik maar zitten goegelen!
Ik ben helemaal blij. Ik ga de afspraak bij de da voor het enten morgen als eerste afbellen
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik ben eveneens 'om de hoek' wezen titeren, omdat ik tgv een auto ongeluk niet zelf naar A'dam kon rijden. Gevolg was dat ik een titerbepaling kreeg met het standaardadvies te vaccineren. Een ander advies mag niet gegeven worden. Omdat mij zelf de kennis ontbreekt aan de hand van de 'scores' de voor mijn pup/situatie juiste afwegingen te maken kon ik dus niets met die titers. Dat vond ik echt heel erg. Gelukkig zou ik normaal gesproken naar Tannetje gereden zijn en durfde ik daarom haar te vragen of zij me wilde helpen. Ik ben waanzinnig geholpen door haar info en advies met heldere onderbouwing, alleen daardoor heb ik kunnen kiezen voor het overslaan van de 9-weken-vaccinatie. De titerbepaling op zichzelf is dus niet het enige wat je nodig hebt, zoek goed uit vooraf in hoeverre de da bereid is af teb wijken van het algemene vaccinatieschema, mee te denken en je te informeren over risico's en kansen dat een vaccinatie gaat aan slaan.. Tenzij je zelf erg goed thuis bent in de materie heb je niet aan de titers zonder deze begeleiding daarna..
Hmmmm....Parelridder schreef: Ik ben eveneens 'om de hoek' wezen titeren, omdat ik tgv een auto ongeluk niet zelf naar A'dam kon rijden. Gevolg was dat ik een titerbepaling kreeg met het standaardadvies te vaccineren. Een ander advies mag niet gegeven worden. Omdat mij zelf de kennis ontbreekt aan de hand van de 'scores' de voor mijn pup/situatie juiste afwegingen te maken kon ik dus niets met die titers. Dat vond ik echt heel erg. Gelukkig zou ik normaal gesproken naar Tannetje gereden zijn en durfde ik daarom haar te vragen of zij me wilde helpen. Ik ben waanzinnig geholpen door haar info en advies met heldere onderbouwing, alleen daardoor heb ik kunnen kiezen voor het overslaan van de 9-weken-vaccinatie. De titerbepaling op zichzelf is dus niet het enige wat je nodig hebt, zoek goed uit vooraf in hoeverre de da bereid is af teb wijken van het algemene vaccinatieschema, mee te denken en je te informeren over risico's en kansen dat een vaccinatie gaat aan slaan.. Tenzij je zelf erg goed thuis bent in de materie heb je niet aan de titers zonder deze begeleiding daarna..
Dat is dan weer jammer. Eerst maar bellen dus
Zojuist ben ik met Nelson naar de kliniek in Someren geweest.
Het is niet helemaal zoals ik wilde, maar soms moet je accepteren dat je niet alles voor elkaar krijgt wat je wil. Met mijn lijf, mijn beperking wat betreft vervoer ( geen auto kunnen rijden zo ver en ik kan niet met de trein) en de tijdsdruk lukte het gewoon niet om in Otterlo te komen.
Ik baal. Maar ik zal moeten accepteren dat het soms gewoon niet lukt.
Afijn.
Someren was een hele fijne kliniek. Ik kreeg een dikke pluim voor het voer, het menu, wat ik Nelson geef. Vooral omdat ik me er bewust van was wat ik waarom voerde en in welke verhoudingen. Niets aan veranderen was het advies. Super pro-vers dus. Ik kreeg een puppy-pakket mee met informatie over vers voeren, ontwormen, het gebit en Nelson mocht een speeltje uitkiezen.
In overleg met de da heb ik besloten om te enten. Hij heeft nu enkel de DHP gehad. Geen kennelhoest en ook geen weill.
Zou ik hem nu met 12 weken kunnen laten titeren, of moet ik nu gewoon vaccineren?
Dan heb ik nog tijd om vervoer te regelen.
Het is niet helemaal zoals ik wilde, maar soms moet je accepteren dat je niet alles voor elkaar krijgt wat je wil. Met mijn lijf, mijn beperking wat betreft vervoer ( geen auto kunnen rijden zo ver en ik kan niet met de trein) en de tijdsdruk lukte het gewoon niet om in Otterlo te komen.
Ik baal. Maar ik zal moeten accepteren dat het soms gewoon niet lukt.
Afijn.
Someren was een hele fijne kliniek. Ik kreeg een dikke pluim voor het voer, het menu, wat ik Nelson geef. Vooral omdat ik me er bewust van was wat ik waarom voerde en in welke verhoudingen. Niets aan veranderen was het advies. Super pro-vers dus. Ik kreeg een puppy-pakket mee met informatie over vers voeren, ontwormen, het gebit en Nelson mocht een speeltje uitkiezen.
In overleg met de da heb ik besloten om te enten. Hij heeft nu enkel de DHP gehad. Geen kennelhoest en ook geen weill.
Zou ik hem nu met 12 weken kunnen laten titeren, of moet ik nu gewoon vaccineren?
Dan heb ik nog tijd om vervoer te regelen.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Soms kunnen dingen gewoon niet zoals je eigenlijk zou willen, maar dankzij die situatie wel fijn een kliniek gevonden die naar je zin is!
Het voordeel van titeren op 12-13 weken is dat je dan weet of de titers - voor de onderdelen van de DHP die nu nog niet aangeslagen zijn - dan wel voldoende gedaald zijn om ze bij die laatste vaccinatie wél te laten aan slaan, zodat pup ook daadwerkelijk beschermd is tegen e.e.a. het komende jaar.
Het voordeel van titeren op 12-13 weken is dat je dan weet of de titers - voor de onderdelen van de DHP die nu nog niet aangeslagen zijn - dan wel voldoende gedaald zijn om ze bij die laatste vaccinatie wél te laten aan slaan, zodat pup ook daadwerkelijk beschermd is tegen e.e.a. het komende jaar.
Oke, dus met 12-13 weken laat ik titeren en kijk ik dan welke entingen (nog) nodig zijn en welke al voldoende zijn aangeslagen?Parelridder schreef: Soms kunnen dingen gewoon niet zoals je eigenlijk zou willen, maar dankzij die situatie wel fijn een kliniek gevonden die naar je zin is!![]()
Ik heb met 12 weken de grote cocktail laten zetten en volgens de DA moest die 3 weken daarna herhaald worden ???
Heb haar toen met 14 weken laten titeren bij Tannetje en de uitslagen waren zo hoog dat ik volgens haar de eerste jaren niet meer hoefde te enten.
Heb haar toen met 14 weken laten titeren bij Tannetje en de uitslagen waren zo hoog dat ik volgens haar de eerste jaren niet meer hoefde te enten.
Dank je! Dan ga ik eens kijken of ik een vrijwilliger gevonden krijg die met ons mee wil.Jump schreef: Ik heb met 12 weken de grote cocktail laten zetten en volgens de DA moest die 3 weken daarna herhaald worden ???
De tip van een kleine bench in de auto werkte goed, dus de reis zelf zal het probleem niet meer zijn.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
De onderdelen uit de DHP zijn helaas niet los te verkrijgen/vaccineren, het zal dus opnieuw de DHP worden. De vraag is echter wat er bij de vaccinaties op 6 en 9 weken eventueel al is aangeslagen. Indien er titers nog net niet laag genoeg zijn om het vaccin bij de 3e keer wel te laten werken, zul je vaccineren nog even moeten uit stellen om succesvol te kunnen zijn. Dat is makkelijker als intussen bijv. Parvo al wél goed beschermd is. Even afwachten wat de titers zijn en dan is goed advies, met duidelijke onderbouwing, gericht op jouw situatie ook zo waardevol. Tannetje doet dat super!Hope schreef: Oke, dus met 12-13 weken laat ik titeren en kijk ik dan welke entingen (nog) nodig zijn en welke al voldoende zijn aangeslagen?
Lang leve de tijd dat je nog vrolijk en zorgeloos 3 x een vaccinatie liet zetten in het volle vertrouwen dat puppy dan de klok rond beschermd was voor alles
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Hope schreef: De tip van een kleine bench in de auto werkte goed, dus de reis zelf zal het probleem niet meer zijn.
Wat is dan het verschil precies tussen DHP en Nobivac DHPPi + L?Parelridder schreef: De onderdelen uit de DHP zijn helaas niet los te verkrijgen/vaccineren, het zal dus opnieuw de DHP worden. De vraag is echter wat er bij de vaccinaties op 6 en 9 weken eventueel al is aangeslagen. Indien er titers nog net niet laag genoeg zijn om het vaccin bij de 3e keer wel te laten werken, zul je vaccineren nog even moeten uit stellen om succesvol te kunnen zijn. Dat is makkelijker als intussen bijv. Parvo al wél goed beschermd is. Even afwachten wat de titers zijn en dan is goed advies, met duidelijke onderbouwing, gericht op jouw situatie ook zo waardevol. Tannetje doet dat super!
Lang leve de tijd dat je nog vrolijk en zorgeloos 3 x een vaccinatie liet zetten in het volle vertrouwen dat puppy dan de klok rond beschermd was voor alles![]()
Lepto ( dat zal die L zijn ) laat ik op zijn vroegst met 16 en 19 weken zetten.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
DHPPi +L is DHP + Pi (kennelhoest vaccin) + Lepto.Hope schreef: Wat is dan het verschil precies tussen DHP en Nobivac DHPPi + L?
Lepto ( dat zal die L zijn ) laat ik op zijn vroegst met 16 en 19 weken zetten.
Oke, duidelijk, dank je!
Wat stoppen ze dan eigenlijk veel tegelijk in zo'n jong hondje...
Kennelhoest twijfel ik over of ik die moet zetten. Hope werd daar zo vreselijk ziek van...
Wat stoppen ze dan eigenlijk veel tegelijk in zo'n jong hondje...
Kennelhoest twijfel ik over of ik die moet zetten. Hope werd daar zo vreselijk ziek van...