Nadia schreef:
Oké top! Zo kun je dan eigenlijk constant doorgaan zonder nieuwe plantjes te kopen? Nog iets waar mijn aardbeien plantjes blij van worden?
'
Paardenmest. Houdt de grond warm en dat vinden ze wel fijn
Nadia schreef:
Hmm ik heb wel koeienmest korrels. Eens kijken of ik paardenmest kan krijgen.
dat is prima, die kun je aan je grond toevoegen als je plantjes flink gaan groeien Ik meen dat je het zo moet zien: als de grond niet te rijk en niet te nat is, gaan de planten veel wortels ontwikkelen op zoek naar water en voedingsstoffen. Daarom is zaai- en stekgrond ook niet rijk aan mest. Pas als de wortels redelijk gegroeid zijn, ga je mest toevoegen om de plant zelf te laten groeien en/of de vruchten
Was er hier nu iemand die wel eens voorgezaaid had in eierdozen? Ik ging bij Intratuin kijken voor van die zaaipotjes die afbreekbaar zijn. Maar die waren duur zeg! Ik dacht om dan de onderkant van eierdozen te gebruiken in mn kweekbakjes.
Ow das ook een idee. Ik had vorig jaar veel te veel overal van. Nu wil ik echt alleen zaaien wat ook in de bak kan. Ik ga wel de courgette nu in de tuin zelf zetten ipv in een bak. Enfin. Die moet ik ook nog zaaien.
Heeft hier iemand toevallig nog wat zaad van die kleine zoete pepertjes waar ze gevulde pepertjes van maken? Peppadews of zoiets? Die zou ik graag willen zaaien.
Ik heb yogurtbakjes gespaard. Zijn van plastic en heel goed te recycelen. De truck van de wc-rolletjes zag ik pas ergens, dat lijkt mij
ook wel iets.
Gaan ze schimmelen omdat ze niet genoeg 'lucht' krijgen. Ik zeg maar iets hoor. Want op schimmel zit ik ook niet te wachten.