JuistNynke schreef: Bloedmeel en beendermeel dus![]()
Hardstikke goed zeggen ze !! Hoewel je wel moet uitkijken dat je plantjes niet verbranden, je moet het heel matig gebruiken geloof ik.
Sarah :
http://www.biologischpootgoed.nl/produc ... duplicate/
zojuist wat plantjes van mijn koude bak overgepoot naar de MM-bak en wat bietjes gezaaid.
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- -Annemarie-
- 5-sterren

Rekje voor de Japanse wijnbes geknutseld. Ziet er niet uit nu, want het is nog helemaal kaal.
Was een krijgertje, maar dat fruit is zó lekker dat 'ie mag blijven.
Edit: foto
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op ma 10 mar 2014, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Zoë heeft ook heel veel schrik voor de japanse wijnbes. Maar ze zijn inderdaad wel heel erg lekker.
Ik heb het nog nooit gehad. Zo lekker?
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ja! Echt heel lekker. 
Ik heb ze alleen nog nooit in de winkel gezien.

Lekker zoet, en toch fris van smaak. Ze plakken een beetje als je ze plukt, maar niet vies plakkerig.
Ik heb ze alleen nog nooit in de winkel gezien.

Lekker zoet, en toch fris van smaak. Ze plakken een beetje als je ze plukt, maar niet vies plakkerig.
Lijkt een beetje op een framboos. Hebben ze veel eisen qua standplaats, onderhoud etc?
-
sella
Waar mijn framboos het niet doet, doet de japanse wijnbes het probleemloos 
- -Annemarie-
- 5-sterren

Da's raar.
Andere grond misschien?
Hier staan de frambozen (een rode en een gele) rechts van het raam, waar de wijnbes links staat. Geen verschil. De frambozen staan zelfs nog iets beschutter.
Hier staan de frambozen (een rode en een gele) rechts van het raam, waar de wijnbes links staat. Geen verschil. De frambozen staan zelfs nog iets beschutter.
http://www.mooiemoestuin.nl/fruit/japanse-wijnbes/Nadia schreef: Lijkt een beetje op een framboos. Hebben ze veel eisen qua standplaats, onderhoud etc?
Ik heb vandaag 8 peperzaadjes binnengekregen, het type Aji Dulce
Ik ga er morgen 4 zaaien, heb vandaag alvast de grond in een bakje gedaan om op te warmen
Ik ga er morgen 4 zaaien, heb vandaag alvast de grond in een bakje gedaan om op te warmen
Mijn flesse pompoen komt niet op. Dus ik moet andere zaadjes kopen.
Wie weet welke soort lekker is?
Wil je zaadjes van mij hebben? Heb ook nog een mini pompoen
- Aurora Borealis
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik heb ook nog een bak vol zaadjes, zeg maar als je er wilt hebben, is flesse pompoen. Zaad doet het hier heel goed binnen 2 dagen op gekomen.tess06 schreef: Mijn flesse pompoen komt niet op. Dus ik moet andere zaadjes kopen.
gr conny
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik ga hier nog geen pompoen enzo zaaien hoor. Dat mag allemaal pas na 15 mei naar buiten. Hoe gaan jullie dat doen?
- Aurora Borealis
- 4-sterren

- Contacteer:
Hier gaan ze eerst in de broeikas en daarna plant ik ze in de volle grond in een soort tunnelkas zodat ze lekker warm blijven en de pauwen ze met rust laten.hannabelgje schreef: Ik ga hier nog geen pompoen enzo zaaien hoor. Dat mag allemaal pas na 15 mei naar buiten. Hoe gaan jullie dat doen?
Ik vraag me altijd af of je dat niet gewoon binnen kunt voor zaaien en dan tot ijsheiligen binnen laten. Dan heb je een flinke plant om buiten te zetten. Of werkt dat zo niet??hannabelgje schreef: Ik ga hier nog geen pompoen enzo zaaien hoor. Dat mag allemaal pas na 15 mei naar buiten. Hoe gaan jullie dat doen?