Oh echt? Ik vind het zo snel uit elkaar vallen als het te droog is. Mss probeer ik het wel een keer te mengen met potgrond, wellicht dat dat werkt!Nynke schreef: oja, de Action !! Dank !! Ik vond het wel fijn spul, om mee te werken dan![]()
en niet zo'n gesjouw ook
![]()
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Hier vriest het ook nog volop snachts heb dus alleen nog dingen binnen staan. Ik ga denk ik ook alvast wat sla buiten in een bak zaaien, die kan ik dan snachts binnen zetten.
We hebben hier geen vorst gehad, maar als het zou vriezen zou ik cloches over de plantjes zetten of een deken en plastic daarover.petralita schreef: Hoe gaan jullie om met de nachtvorst en de plantjes? of vriest het hier alleen nog snachts?
Dat zou best kunnen werken !! Ik heb het vooral gebruikt in potten waarin ik tomaten had staan. Het lijkt mij ook ideaal voor wortels omdat het zo luchtig ismarina schreef: Oh echt? Ik vind het zo snel uit elkaar vallen als het te droog is. Mss probeer ik het wel een keer te mengen met potgrond, wellicht dat dat werkt!
Ow, dat laatste ga ik even onthouden. Dat lijkt me idd handig.Nynke schreef: We hebben hier geen vorst gehad, maar als het zou vriezen zou ik cloches over de plantjes zetten of een deken en plastic daarover. Dat zou best kunnen werken !! Ik heb het vooral gebruikt in potten waarin ik tomaten had staan. Het lijkt mij ook ideaal voor wortels omdat het zo luchtig is![]()
![]()
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hier vriest het iedere nacht een paar graden de afgelopen weken. Wel alleen maar tegen dat de zon opkomt gelukkig. Alles wat ik gezaaid heb is opgekomen en doet het goed. Daar staat wel een folie kasje overheen. Net sla, peterselie en bloemkoolplantjes erbij gezet in de bak en een andere bak schoongemaakt. De kippen en caafjes zijn weer heel blij. Er staat nog een hele dappere witte koolplant in en die heb ik maar late staan. Nu nog even wat compost erbij gooien en hij is weer klaar voor gebruik. Ik denk dat ik alvast peulen in ga zaaien ter plaatse. Moet toch al kunnen lijkt mij.
Dit jaar voor het eerst een moestuin. ....we hebben de ruimte nu dus 90m2
vandaag de stalmest in bulten erop en morgen verspreiden. Ik heb ondertussen al bloemkool voorgezaaid....afgelopen vrijdag gezaaid. ...nu al 2 cm groot
ze zijn ook allemaal opgekomen. Zaterdag wordt de grond van de moestuin omgespit met de mest erdoor. Wanneer zou ik het eerste spul erin kunnen zetten? Ps...het is oude stalmest.
vandaag de stalmest in bulten erop en morgen verspreiden. Ik heb ondertussen al bloemkool voorgezaaid....afgelopen vrijdag gezaaid. ...nu al 2 cm groot
Wat goed Suzanne !! Zet je zaailingen snel koeler maar wel licht, anders krijg je van die iele sprietjes....
Ik heb de peultjes al 2-3 weken buiten staan Hannah, ze doen het hardstikke goed !! En peultjes verdragen wel een beetje vorst
Ik heb de peultjes al 2-3 weken buiten staan Hannah, ze doen het hardstikke goed !! En peultjes verdragen wel een beetje vorst
-
hannabelgje
- 5-sterren

Maart en april in de moestuin:
- erwten zaaien en planten
- rode bieten zaaien
- tuinbonen zaaien, voorkiemen en planten
- spinazie zaaien
- wortels zaaien
- radijs zaaien
- aardappelen planten
- slasoorten zaaien
- vroege bloemkool planten
- broccoli planten
- ajuin en sjalot planten
- peterslie planten
- ajuin zaaien
zaaien in de kas:
spitskool, sla, bloemkool, broccoli, prei en selder.
Kwam ik tegen op een leuke site. 8)
Werk aan de winkel dit weekend!!
- rode bieten zaaien
- spinazie zaaien
- wortels zaaien
- radijs zaaien
- aardappelen planten
- slasoorten zaaien
- broccoli planten
- peterslie planten
- ajuin zaaien
zaaien in de kas:
Laatst gewijzigd door hannabelgje op vr 14 mar 2014, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
hannabelgje
- 5-sterren

compu deed gek, hij poste al tijdens het typen. Nu staat de tekst er wel.Nadia schreef: Ma??
Ik dacht al zo iets 
Heb ik het volgens de site bijna goed gedaanhannabelgje schreef: Maart en april in de moestuin:
- rode bieten zaaien
- spinazie zaaien
- wortels zaaien
- radijs zaaien
- aardappelen planten
- slasoorten zaaien
- broccoli planten
- peterslie planten
- ajuin zaaien
zaaien in de kas:
-
hannabelgje
- 5-sterren

goed gedacht dan.Nadia schreef: Ik dacht al zo iets![]()
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik heb ook al kool gezaaid buiten en hij is ook opgekomen trouwens. Erwten en peulen zijn hetzelfde eigenlijk hè.Nadia schreef: Heb ik het volgens de site bijna goed gedaanHeb alleen de kolen ook gezaaid buiten
En heb peulen gezaaid
![]()
Ja dat vond ik ook van de erwten en peulen
Ik had vorig jaar best veel binnen gezaaid. Nu met de kleine heb ik daar even niet zo'n zin in. Teveel troep. Dus heb gewoon alles buiten gezaaid. Wat niet lukt pech gehad
Ik hoop alleen dat mijn kleine slaatjes weer gaan lukken. Die waren zo lekker en fijn
Ik had vorig jaar best veel binnen gezaaid. Nu met de kleine heb ik daar even niet zo'n zin in. Teveel troep. Dus heb gewoon alles buiten gezaaid. Wat niet lukt pech gehad
Ik hoop alleen dat mijn kleine slaatjes weer gaan lukken. Die waren zo lekker en fijn