De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? * Hoera, Suze geboren!
Grappig zeg! bizar ook hoe ze dat allemaal kunnen zien en meten.
Puf club gedaan onder het mom van nog actief blijven (heb tot 8 weken ervoor nog gesport 2a3x per week, toen ging het niet meer). Vond er wel interessante info bij zitten maar heb er verder niets aan gehad. Mijn bevalling is niet voor herhaling vatbaar (jaja, je weet niet hoe het de volgende keer gaat maar ik ben te oud en ik wil een dergelijke ervaring niet nog een keer) vanwege het niet weg kunnen puffen van de weeën. Gewoon onmogelijk hoe ik het ook probeerde. Heb met iedereen mee zitten puffen die aan mijn bed stond om te helpen; ik kon het niet meer verzinnen hoe dat moest in die uren durende 'storm'. Ik ben ervan overtuigd dat buikweeën weg te puffen zijn en rugweeën nagenoeg niet.
Vloeken etc. heb ik niet gedaan juist omdat het zo heftig was (alle energie nodig voor andere dingen); wel een keer geroepen 'ik doe niet meer, ik kom morgen wel terug"..... maar ja..
Op zich zou ik willen weten hoe het ook kan zijn... gewoon normaal bevallen met buikween en geen andere toestanden. Gewoon, heel gewoon. Maar dit natuurlijk geen reden om maar weer zwanger te worden

Vloeken etc. heb ik niet gedaan juist omdat het zo heftig was (alle energie nodig voor andere dingen); wel een keer geroepen 'ik doe niet meer, ik kom morgen wel terug"..... maar ja..
Op zich zou ik willen weten hoe het ook kan zijn... gewoon normaal bevallen met buikween en geen andere toestanden. Gewoon, heel gewoon. Maar dit natuurlijk geen reden om maar weer zwanger te worden
Voor de eerste hadden we een cursus 'samen bevallen' gedaan, ja ammehoela
Je ligt daar, weet niet meer wat voor en achter is en je denkt 'wat gebeurt hier in godsnaam' en hij weet het ook allemaal niet, want het is de eerste....
Aan de weeënopwekker en een uren durende 'storm' met beenweeën (niet weg te puffen
) 'ondergaan'...gelukkig zat er een co-assistent bij me die me daar doorheen geloodst heeft
en kon pa 'helpen' bij het hoofdstuk persen...
Bij de tweede heb ik het gewone 'puf'klasje gedaan
en toen had ik een bevalling waar ik dat mooi bij kon gebruiken, lang, maar heel rustig, lekker kunnen puffen, in bad (zalig!)
Aan de weeënopwekker en een uren durende 'storm' met beenweeën (niet weg te puffen
Bij de tweede heb ik het gewone 'puf'klasje gedaan
BPWR: wat smeer je waarop??
Suze heeft een smetplek in haar nekje ondanks goed afdrogen.
Nu heb ik sudorcreme, bepanten, talkpoeder en zinkolie/zalf
Tja wat doe je waarop en waarom????
Heb er gister zinkspul op gedaan en dat lijkt best te helpen, nu heeft ze allemaal witte schilfers er zitten, ziet er niet echt fris uit maar ga er maar even niet aan pulken, het is iig droog geworden.....
Mijn arme doggie wordt nu gecastreerd, vet zielug 
Hij gaat straks samen met Suze 1 dag naar de oppas a la schoonouders en daar hebben ze twee teven dus vandaar.
Suze heeft een smetplek in haar nekje ondanks goed afdrogen.
Nu heb ik sudorcreme, bepanten, talkpoeder en zinkolie/zalf
Tja wat doe je waarop en waarom????
Heb er gister zinkspul op gedaan en dat lijkt best te helpen, nu heeft ze allemaal witte schilfers er zitten, ziet er niet echt fris uit maar ga er maar even niet aan pulken, het is iig droog geworden.....
Hij gaat straks samen met Suze 1 dag naar de oppas a la schoonouders en daar hebben ze twee teven dus vandaar.
Misschien een tip: op een smetplek deed ik een klein beetje gewone bloem en dat werkte bij mijn kinders 
-
Roef & Hidde
- 5-sterren

een natte smetplek zachtjes droog föhnen en evt wat maizena er op,dit werkt ook perfect bij luieruitslag.
Of engels pluksel van de apotheek erop als ik het goed zeg.
Net terug van het ziekenhuis. Alwaar we op extra controle moesten omdat de kleine niet goed mee komt in de groei. De echo metingen bij de verloskundige zijn te onbetrouwbaar. Dus naar het ziekenhuis alles opnieuw doorgemeten. Daar kwamen ze ook op te kleine waardes, maar ook daar kon het met de variabele waardes dat het alsnog een baby van 6 pond kon worden. Het zou geen reuze baby worden dat was zeker, maar het verschil van klein of te klein konden ze niet zeggen. De arts wilde voor de zekerheid een ctg scan om te kijken of de kleine zich nog wel 'happy' voelt. En dat voelt hij zich. Ze stonden te kijken van de activiteit in mijn buik. Daar waren ze erg blij mee. Omdat het toch kan (KAN) zijn dat hij te klein is word de bevalling door het ziekenhuis overgenomen. En omdat het geen waarde meer heeft om hem nog langer te laten zitten zal ik dinsdag ingeleid worden. Ik hoop uiteraard dat de bevalling dit weekend nog spontaan begint. Maak me geen zorgen, maar ben er nu wel klaar mee en voor. Stel er zou toch iets medisch zijn kunnen ze hem beter helpen buiten de buik. Dus kleine jongeman.. De huur is opgezegd! Dit weekend aub het pand verlaten. Beetje netjes achterlaten zou fijn zijn.
Ik geloof dat dit niet meer in de handel is?eelke schreef: Of engels pluksel van de apotheek erop als ik het goed zeg.
Sinds kort dan? Een jaar of 2 terug nog wel, maar tis wel erg duur.Nadia schreef: Ik geloof dat dit niet meer in de handel is?
Een jaar geleden niet meer nee.
Via internet nog wel zo te zien.
Dat is fijn
dan is het misschien weer terug in de handel? Het is inderdaad fijn spul 
Wat talkpoeder tussen de nekplooien na 't badje en het teveel voorzichtig wegvegen met een zachte flanellen doek of plukje watte (zoals het jaren terug gebeurde) ik heb er altijd de beste resultaten mee en 't verzacht onmiddellijk.
Spannend!Nadia schreef: Net terug van het ziekenhuis. Alwaar we op extra controle moesten omdat de kleine niet goed mee komt in de groei. De echo metingen bij de verloskundige zijn te onbetrouwbaar. Dus naar het ziekenhuis alles opnieuw doorgemeten. Daar kwamen ze ook op te kleine waardes, maar ook daar kon het met de variabele waardes dat het alsnog een baby van 6 pond kon worden. Het zou geen reuze baby worden dat was zeker, maar het verschil van klein of te klein konden ze niet zeggen. De arts wilde voor de zekerheid een ctg scan om te kijken of de kleine zich nog wel 'happy' voelt. En dat voelt hij zich. Ze stonden te kijken van de activiteit in mijn buik. Daar waren ze erg blij mee. Omdat het toch kan (KAN) zijn dat hij te klein is word de bevalling door het ziekenhuis overgenomen. En omdat het geen waarde meer heeft om hem nog langer te laten zitten zal ik dinsdag ingeleid worden. Ik hoop uiteraard dat de bevalling dit weekend nog spontaan begint. Maak me geen zorgen, maar ben er nu wel klaar mee en voor. Stel er zou toch iets medisch zijn kunnen ze hem beter helpen buiten de buik. Dus kleine jongeman.. De huur is opgezegd! Dit weekend aub het pand verlaten. Beetje netjes achterlaten zou fijn zijn.
Hebben ze de doorbloeding van je placenta niet gemeten, of doen ze dat niet meer met zoveel weken?
Hier sprak de gyn vandaag ook over mogelijk inleiden, maar omdat het voor mij erg zwaar is geworden. Met baby gaat alles helemaal goed, zoals ook te zien was op de ctg. Ik ga er vanuit dat de ctg van morgen ook gewoon goed is.
Ik wil over inleiden nog even nadenken. Volgens de gyn hoef je daar helemaal geen weeënstorm van te krijgen en is mijn baby voldoende ingedaald om de bevalling gewoon te laten beginnen. Maar het blijft wel een onnatuurlijk proces en baby zit gewoon goed in mn buik. Aan de andere kant wil ik nog wel een beetje fut voor de bevalling overhouden. Ik moet er nog even over nadenken.