De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? * Hoera, Suze geboren!

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Jawel dat hebben ze ook gedaan. Dat was prima :) iets met p6? Kan dat?

Ik wil liever ook volledig natuurlijk bevallen. Maar wil ook liever vandaag als morgen die baby. Ergens blijft toch het 'wat als het niet goed is' hangen. Voor de baby is het nu ook niet waardevol om in de buik te blijven.
We zullen zien. Ik had nog geen ontsluiting. Hoop dit dinsdag wel te hebben.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Mijn ervaring met inleiden is vreselijk. Maar dat komt ook omdat ik herhaaldelijk aangaf dat het te heftig ging, en ze toen het infuus alleen maar harder gezet hebben  :-X
Bij de tweede wilde de ontsluiting niet vlotten, en heb ik na 24 uur weeën ook wee-opwekkers erbij gekregen. Toen ging het wel rustig en geleidelijk, omdat er naar me geluisterd werd.

Het is bij elk kind weer anders gelukkig. Maar vooral de boosheid en het onbegrip dat er niet naar me geluisterd werd is heel lang blijven hangen  :-\

Ik gun jullie een naar omstandigheden fijne bevalling!  :)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Nadia schreef: Jawel dat hebben ze ook gedaan. Dat was prima :) iets met p6? Kan dat?

Ik wil liever ook volledig natuurlijk bevallen. Maar wil ook liever vandaag als morgen die baby. Ergens blijft toch het 'wat als het niet goed is' hangen. Voor de baby is het nu ook niet waardevol om in de buik te blijven.
We zullen zien. Ik had nog geen ontsluiting. Hoop dit dinsdag wel te hebben.
Fijn dat je placenta wel goed was.
Ik ken de p-waardes alleen als vergelijkingmateriaal met hoe groot je kind is zeg maar. Hier zit ik op p-50; dus 50% van de pasgeboren baby's is kleiner (en 50 groter). P-6 zou dan betekenen dat 6% kleiner is, maar dat zal wel niet.
Toch zou ik me niet teveel zorgen maken, wat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan is. Als het echt helemaal foute boel zou zijn, had je nu niet naar huis gemogen en was je nu al ingeleid geweest of een spoedkeizersnede. En dat is niet.
Pluto
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pluto »

Nadia schreef: Ik geloof dat dit niet meer in de handel is?
Jawel hoor, Joke gebruikt er rollen per week van. Als je er een rol van wilt heb voor just in case geef maar een gil  ;)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

koekje schreef: Fijn dat je placenta wel goed was.
Ik ken de p-waardes alleen als vergelijkingmateriaal met hoe groot je kind is zeg maar. Hier zit ik op p-50; dus 50% van de pasgeboren baby's is kleiner (en 50 groter). P-6 zou dan betekenen dat 6% kleiner is, maar dat zal wel niet.
Toch zou ik me niet teveel zorgen maken, wat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan is. Als het echt helemaal foute boel zou zijn, had je nu niet naar huis gemogen en was je nu al ingeleid geweest of een spoedkeizersnede. En dat is niet.
Zorgen echt zorgen maak ik me ook niet. Maar ben wel opgelucht als hij gezond en wel ter wereld is.
Nee dan was het p60 van de navelstreng. En de grote op p20 of p30 ben heel hard aan het graven maar weet niet meer wat ze zei.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Robyn werd geschat op nog geen 2,5 kg... Is er uiteindelijk 2kg 850 geworden. 7 weken later weegt ze al 4kg6 ofzo. Komt goed!

Spannend he
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Thnxs voor de smetplekken tips!

Nou spannend hoor nadia! Begin volgende week ben je gewoon mama!!
Kan me voorstellen dat je blij / opgelucht bent als je straks hopelijk een volledig gezond kindje op de wereld hebt gezet! En idd lieve baby: je privezwembad is gesloten dus hup kom er dit weekend maar gewoon uit!!

Nou lekker nachtje gehad hier  :-X. Suze om de 3 uur (maar dat is niets bijzonders) en tussendoor steeds even bij m'n hond gezeten. Hij is echt vet zielig na de castratie en moest de hele nacht huilen.... Hij is echt diep ongelukkig, arm dier.... Pfieuw krijg er spontaan spijt van :-\
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Wanneer is hij gecastreerd? Gisteren?? Dat huilen komt door de narcose. Heeft Kain ook gehad. Oh men mijn hart scheurde!! Maar ook dat komt echt helemaal goed!!
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Ja gister
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik snap niets van mn draagdoek. Iemand ervaring met een draagconsult, wordt er dan meer duidelijk?
Ik had trouwens ook geen kleinere moeten bestellen, toen ik hem net even los omknoopte, had ik niet veel doek meer over. Maar dat is misschien omdat er nog een fors zwanger lijf tussen zit.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

YouTube kijken heeft mij geholpen en goedkoper dan zo'n consult lijkt me. Paar keer zo'n instructiefilmpje kijken en voor het scherm mee doen!
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Welke heb je? Geweven of rekbaar?

Hier sinds gisteren een beco. Super spel.
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Hier ook via youtube. Denk dat je die doek ook niet goed geknoopt krijgt met een zwangere buik.
Ik ben destijds voor de luiers bij een luierconsulent geweest die tevens ook draagdoek consulent was.
Ze heeft me toen vrij snel eea laten zien over de doeken (kwam nl voor de luiers dus vandaar vrij snel). Zij heeft wekelijks een soort van gratis inloop spreekuur.
Ik denk dat dat best informatief kan zijn.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik heb een Hoppediz Timbuktu, dus geweven.
Ik moet zeggen dat ik niet zo heel veel van de plaatjes in het boekje snap  :-[
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Vanavond naar de appie gereden. Tonic en bitterlemon ingeslagen. 1ste fles is al leeg ::)

Gesloten