Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Mijn radijzen komen al flink op 
Hier ben ik alleen nog maar bezig met de tuin herstellen van meer dan zeven jaar verwaarlozing. 
Het is zo heerlijk om lekker te rommelen dat ik echt niet aan zaaisels toekom.
Je ziet het opknappen onder je handen.
Het is zo heerlijk om lekker te rommelen dat ik echt niet aan zaaisels toekom.
De rammenas komt ook al op 
Ik heb sperziebonen wel al gezaaid. Brengt het niets doen we het in mei opnieuw
Ik heb sperziebonen wel al gezaaid. Brengt het niets doen we het in mei opnieuw
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Oké goede tip, ik ga maar gewoon wat zaaien denk ik.Nynke schreef: Ik dacht dat er ongeveer zo over gedacht wordt: Sperciebonen e.d. kunnen slecht tegen nachtvorst en bij warm weer groeien ze zo hard, dat je ze prima na de IJsheiligen kunt zaaien. Peultjes e.d. kunnen wel wat nachtvorst hebben, dus die kunnen nu wel buiten
Vandaag hoop ik aardig wat te kunnen zaaien aan sla e.d.![]()
![]()
Ik heb er dit jaar nul komma nul tijd voor... ligt nog braak van vorig jaar.
Wel groeit er in een keer weer bieslook, nog van vorig jaar
maar eh Fozzy zorgt voor de bewatering heb ik gezien 
Wel groeit er in een keer weer bieslook, nog van vorig jaar
Haha dat wordt die bieslook goed wassen!
Vandaag lekker bezig geweest. De moestuinbak bijgevuld met turf en tuinaarde die ik nog had staan. Ik kijk wel of het ermee lukt. Vilja heeft gezaaid: een hele rij peulen (4 vakken breed aan de achterkant) 1 vak ijsbergsla, 1 vak krulsla, 1 vak gewone sla, 1 vak wortels en 1 vak radijs. Ook heeft ze twee vakken spitskool geplant (4 st) en in 2 bakken nog meer peulen) en ergens een vak romeinse sla. Dan heb ik nog 1 vak over voor de chinese kool die later gezaaid wordt en 1 vak voor paksoy. Verder binnen voorgezaaid: honingtomaatjes en een mix van cherrytomaatjes vd lidl. Ronde en lange courgettes, aubergines en van die cornichons augurkjes. Ik ga bij de groenteturk kijken of er daar leuke paprikaatjes liggen. Dan ga ik daarvan eens zaad gebruiken. Eens kijken of dat lukt.
Vandaag lekker bezig geweest. De moestuinbak bijgevuld met turf en tuinaarde die ik nog had staan. Ik kijk wel of het ermee lukt. Vilja heeft gezaaid: een hele rij peulen (4 vakken breed aan de achterkant) 1 vak ijsbergsla, 1 vak krulsla, 1 vak gewone sla, 1 vak wortels en 1 vak radijs. Ook heeft ze twee vakken spitskool geplant (4 st) en in 2 bakken nog meer peulen) en ergens een vak romeinse sla. Dan heb ik nog 1 vak over voor de chinese kool die later gezaaid wordt en 1 vak voor paksoy. Verder binnen voorgezaaid: honingtomaatjes en een mix van cherrytomaatjes vd lidl. Ronde en lange courgettes, aubergines en van die cornichons augurkjes. Ik ga bij de groenteturk kijken of er daar leuke paprikaatjes liggen. Dan ga ik daarvan eens zaad gebruiken. Eens kijken of dat lukt.
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Hier is het ook voornamelijk nog puin ruimen en hekken plaatsen en grond omspitten en worteldoek weghalen. Rommelen in de tuin is echt geweldig!Neally schreef: Hier ben ik alleen nog maar bezig met de tuin herstellen van meer dan zeven jaar verwaarlozing.
Het is zo heerlijk om lekker te rommelen dat ik echt niet aan zaaisels toekom.Je ziet het opknappen onder je handen.
Heb wel alvast wat wortels gezaaid en proberen deze week de erwten en peulen de grond in te doen.
Je bent lekker bezig "Mara" !! Ik heb misschien nog wel paprikazaadjes voor je, is dat wat ??
OT: De zaailingen buiten in mijn mm-bak doen het hardstikke goed, ook in de koude bak

OT: De zaailingen buiten in mijn mm-bak doen het hardstikke goed, ook in de koude bak
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik ben op zoek naar goede compost. Iemand tips?
http://www.makkelijkemoestuin.nl/makkel ... estuin-mix
Deze ben ik zelf van plan te gaan halen.
Deze ben ik zelf van plan te gaan halen.
Ik heb die van de hornbach gehaald. Maar weet niet hoe goed die is.hannabelgje schreef: Ik ben op zoek naar goede compost. Iemand tips?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Nadia scheer je weg en poep dat kind uit!!
Ik wil geen mix, maar alleen compost.
Ik wil geen mix, maar alleen compost.
- joogvanhedel
- 1-ster

Paarden stront, kost niets en is erg goedhannabelgje schreef: Ik ben op zoek naar goede compost. Iemand tips?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Is geen compost.
- joogvanhedel
- 1-ster

Gewoon aarde nodig? Die kun je bij ons in eindhoven tot 1 m2 gratis meenemen bij de milieustraat (vuilstort)....