Voedselallergie? Elimineren?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Voedselallergie? Elimineren?

keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Misschien overheen gelezen maar is er gecontroleerd op mijten, schimmels en gisten?
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

De vorige keer wel.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Als je denkt dat het qua eten daar inzit, waarom start je dan niet met wild konijn of wilde gans te voeren? Evt haal je bij de gans de krop, maag en darm eruit ivm granen, die ik overigens in de wilde gans niet vaak aantref.

Ook een sluimerende darm infectie geeft irritatie en jeuk aan de plekken die jij noemt, en ook oorontsteking. Arie is niet gevoelig voor eten, wel voor stress, stress geeft darmproblemen en die geven huidproblemen, lees ogen rood, oren vol met smeer, stinkende huid etc.
Lil

Bericht door Lil »

Niet alles gelezen. Bosduif lees ik niet in het rijtje. Volgens mij kun je die via Kiezebrink krijgen.
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

We zijn vrijdag 7/03 gestart met L-Glutamine en Haas. Wel al ooit gegeten, maar niet heel veel. Door het jaar heen goed verkrijgbaar en biologisch. Kwartel blijkt nog best wel massaal opgekweekt worden nl.

Zijn anus is na 5 dagen nu weer helemaal normaal, hij heeft alleen in steeds ergere mate last van onstoken oogleden. Helemaal dik en rood zijn ze vandaag. Als het warmer is, heeft hij daar ook meer problemen mee.

Kan dat een soort ontgiften zijn? Wat is nu wijsheid? Nog even afwachten met behulp van Ocuheel of Similasan voor wat verlichting?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Je kunt Similasan geven om te verlichten maar dat zal bij ontstoken oogleden (dus de huid) niet echt veel uitmaken denk ik. Dit kan ontgiften zijn. Weten doe je het niet, dat is gewoon super lastig... Je hebt een andere hond he? Je zou kokosolie op de oogleden kunnen smeren. Dat is niet gevaarlijk, zo dicht bij de ogen. Je hebt alleen kans dat je andere hond het eraf likt.....
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Dat is een idee. Ik denk niet dat die er dat aflikt. Zo close zijn ze niet.

Volgens mij zijn het vooral de oogleden. Oogwit is gewoon helder, maar vliesje onderin in het oog is ook wel rood.

In het echt is het roder, op de foto ziet het rozer.

Afbeelding

Afbeelding
selma.
2-sterren
2-sterren

Bericht door selma. »

Heb het niet geheel gelezen, maar als je voedsel allergie vermoed , kun je proberen om met tofu, aardappelen, en groente.
Ik heb dit moeten doen bij onze winnie en het bleek toch voedsel allergie te zijn, winnie kan niet tegen eend kip haas rund paard en geit. Nu heeft ze kangeroe gehad maar daar kreeg ze diaree van. Ik moest voor Winnie 250gr tofu 250gr groene groente en de rest tot 1 kg aanvullen met aardappelen. Dit was voor 1 dag. Winnie weegt 23 kg.
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Epke reageert heel goed op de L-Glutamine en de haas.  Anus was al vrij snel weer normaal, ogenleden waren nog wel een hele tijd dik en er kwam veel prut uit. Dit weekend oculoheel druppeljes gegeven en de zwelling is in een paar dagen afgenomen. De ogenleden waren nu wel heel rood. Gestopt met de druppeltjes, en hij ziet er eigenlijk weer normaal uit! :groupwave2:

Hij had ook wat druppels eiwit opgelikt die Falco had laten liggen, misschien kwam de roodheid daar vandaan. Even beter opletten dus. Maar hopelijk zet het zo door!
Roosjes3
3-sterren
3-sterren

Bericht door Roosjes3 »

Super!!!!  :D Wat fijn dat het nu al beter gaat!!!!!
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Ja, dat is echt een heel fijn gevoel. De ontlasting is nog niet super maar dit ligt volgens mij ook aan de gemalen haas die hij nu krijgt. Niet heel optimale verhoudingen volgens mij.

Daar moet ik nog even wat andere kwaliteit voor zoeken.
nicolette
4-sterren
4-sterren

Bericht door nicolette »

Fijn dat er nu toch schot in zit.

Als tip, ik gebruik vaak zilverwater voor van alles. Is een soort antibioticum en kan verder geen kwaad.

Gr. Nicolette

Plaats reactie